نماد سایت خبر ‏پارسی

گزارش تکان دهنده خبر پارسی از اجرای کابل ۶۶ کیلوولت ۴۰۰شیراز(ملک مکان) به پست۶۶ امیرکبیر/بازرسان استاندار چه می کنند؟!

خبر پارسی – اجرای کابل ۶۶ کیلوولت ۴۰۰شیراز(ملک مکان) به پست۶۶ امیرکبیر به صورت دو مداره به منظور انتقال بار از پست شیراز به امیر کبیر و ازآنجا به مرکز شهر طراحی می شود.
به نظر می رسد از ابتدا تمامی روندهای قانونی و صحیح کار در این پروژه نادیده گرفته شد. پروژه عظیمی به مبلغ قریب بیست میلیارد تومان را به یک مجری با تجربه پائین سپردند.مجری که البته مورد وثوق مدیر عامل بود. مهندس ش که از همفکران جناب آقای مهندس مشفقیان بود این پروژه را متقبل می شود. سپس کار مشاوره طراحی و نظارت را نیز  به شرکتی سپردند که کمنرین تجربه را در این رابطه داشت. کانون بازنشستگان فارس در کمال تعجب مشاوره طراحی و نظارت این پروژه مهم را عهده دار می شود. عملیات اجرایی با ترک تشریفات مناقصه و با تقسیم کار نیز به دو بخش به شرکت چلچیدان و تکاب نیرو از مجموعه فارس تکاب  سپرده می شود. (نکته جالب در این شرکت حضور جناب حاج محمود سلاحی در هیات مدیره این شرکت و از دوستان صمیمی و هم خط جناب مهندس مشفقیان است ).

ابهامات زیادی در این بین وجود دارد به طوری که علیرغم خسارت وارده به کابل توسط شرکت چلچیدان ،شنیده های خبر پارسی حاکی از آن است که آن شرکت به طور صوری جریمه می شود (هرچند در این مورد با اطمینان صحبت نمی کنیم و بر اساس شنیده ها می گوئیم) اما اگر شنیده های یاد شده ،صحت داشته باشد معنایش می تواند این باشد که  مهندس مشفقان از پاسخگویی در امان بماند تا از محل دیگر به شرکت چلچیدان وجه را واریز کنند.(خدا کند این موارد درست نباشد اما اگر درست باشد وای بر مدعیان ارزشمداری)
شنید های خبر پارسی همچنین حاکی از آن است که برای نظارت عالی بر کابل‌کشی نیز نفرات کاردان را از پروژه حذف نمودند که عملیات غیرصحیح کابل‌کشی وعدم نظارت منجر به نفوذ آب درون مغزی کابل و اجرای غیر صحیح مَفصل گردید. همچنین سیستم اتصال زمین کابل هم مطابق طرح اولیه قابل اجرا نبوده و بجای کراس باندینگ  ( cross bondin )  بصورتsingle point earthing   اجرا می شود.

اگر شتیده های خبر پارسی صحت داشته باشد باید گفت: با توجه به تضیع بیت المال که به نظر آگاهانه هم می آید(در صورت صحت شنیده ها) وگرنه چطور امکان دارد همه مراحل با هم خراب شوند و پرسنل کاردان از پروژه حذف شوند( نهایتا شرکت مشانیر رفع اشکال و اصلاح کابل را غیر ممکن دانسته و در عملیات اصلاح شرکت نکردند و بالاجبار شرکت دانشمند به عنوان مشاور در عملیات اصلاحی شرکت کردند که با هزینه بالغ بر ۴٫۷۸ میلیارد تومان )بدون لحاظ هزینه داکت آدم رو(کانال عبوربرای ترمیم مطابق آنچه در شرکت برق منطقه ای اصفهان و در زمان مدیریت محترم عاملی جناب مهندس فلاحتیان معاون محترم برق و انرژی فعلی وزارت نیرو انجام شده است که واقعا می بایست از زحمات ایشان در اجرای کار استاندارد و با استفاده از پرسنل کار کاردان و شایسته و تحصیل کزده تشکر کرد ) عملیات سر و هم بندی کابل، نه اصلاح انجام شد.

انتظار می رود تیم بازرسی استانداری اتفاقات برق منطقه فارس را با دقت بیشتری پیگیری کند و با ارائه گزارش به استاند ار محترم و وزیر محترم نیرو،تخلفات احتمالی را گوشزد و منتظر بازنشسته شدن آقایان نماند.

لازم به ذکر است اقدامات از این دست نه تنها  موجبات نارضایتی مردم را فراهم می کند بلکه دود ندانم کاری مدیران حزبی به چشم نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد رفت که البته از مدیران دولت تدبیر و امید انتظار می رود با بررسی قانونی و بررسی مستندات موجود دستور به تعویض متولی ساختمان برق منطقه ای فارس صادر فرمایند. متولی بازنشسته ای که هر لحظه ماندنش چرخ صنعت برق استان را کند و کند تر می کند. تغییر این مدیر نه تنها  چرخ صنعت برق را تند و تند تر می کند،بلکه باعث می شود مردم بیش از پیش به نظام اسلامی و دولتمردانش امیدوار شوند .

در پایان یاد آور می شویم فاجعه کابل دو مداره ۶۶ کیلو ولت فی مابین پست ۶۶ گلستان به مجتمع خلیج فارس نیز همین چند وقت پیش روی داده است که در گزارشی به انضمام فیلم و عکس و مستندات تست ها تقدیم می شود.ساکنین محترم برق منطقه ای فارس راستی چرا؟ از دستگاه های نظارتی انتظار داریم در دولتی که مزین به نام زیبای تدبیر است،از بی تدبیری جلوگیری شود. باقی بقایتان!

فیلم یاد شده تا ساعاتی دیگر ضمیمه گزارش می شود.

خروج از نسخه موبایل