نماد سایت خبر ‏پارسی

کمانه به خبرپارسی اعلام کرد:فارس بیشترین دعوت شده به تیم های ملی را برای بازی های آسیایی دارد/تیم فوتبال برق به شرکت برق منطقه ای بازمی گردد /اختصاص ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل دفتر رهبر انقلاب برای تکمیل سالن های ورزشی استان

خبر پارسی – مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس اعتبارات اختصاص یافته به این اداره را یک پنجم سال ۹۰ دانست و گفت:ورزش فارس به لحاظ مالی مشکلات زیادی دارد.

غلامرضا کمانه در گفت و گو با خبر پارسی به بیان فعالیت های عمرانی اداره کل ورزش و جوانان فارس پرداخت و اظهار داشت:با پیگیری های صورت گرفته و حمایت استاندار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری و سایر پروژه های مربوط به سفر ایشان اختصاص یافت.

وی علت نیمه تمام ماندن ۱۲ پروژه مربوط به سفر رهبر انقلاب به فارس را متراژ سالن های ورزشی یاد شده دانست و گفت:این سالن ها ۳۳۰ متر بود اما درخواست مردم سالن ۱۲۰۰ متری بود که با تامین اعتبار توانستیم خواسته مردم را اجابت کنیم.

وی با اشاره به ماده ۱۸۰ قانون بودجه گفت: تبصره ۲۲ قانون بودجه سال ۹۳ حد اقل ۵درصد اعتبارات مربوط به ورزش بود که با مساعدت نمایندگان عدد ۵ درصد که مبلغ ۱۲ میلیارد تومان می شد،تا الآن به رقم ۲۵ میلیارد تومان رسیده است و اگر خزانه نیز همراهی کند و تخصیصات صورت بگیر،عمده پروژه های نیمه تمام استان،تکمیل می شود.

به گفته وی اداره کل ورزش و جوانان فارس برای هفته دولت ۸ پروژه ورزشی آماده افتتاح در شیراز داشت که با تامین اعتبارهای صورت گرفته این تعداد به ۵۰ پروژه می رسد.

کمانه به برخی از این پروژه ها اشاره کرد و گفت:پروژه سالن ورزشی ۶ هزار نفره شیراز،خانه کشتی،سالن ووشو،آماده سازی سالن ورزشی هفت تن برای چمن مصنوعی و افتتاح پروژه هایی در شهرستان ها از جمله چمن مصنوعی دوگان فسا و بهره برداری از سالن های ورزشی جهرم و فیروز آباد مهمترین پروژه های  یاد شده می باشد که با احتساب افتتاح پروژه های شهرستانی جمعا ۳۷۱ پروژه آماده افتتاح داریم.

وی خاطر نشان کرد:هرکدام از این پروژه ها یا از ماده ۲۲۰ یا از ماده ۱۸۰ و یا از اعتبار ۰۶۵ و ۰۵۰ استفاده می کنند.

وی از معاونت برنامه ریزی استانداری فارس نیز برای اختصاص اعتبارات استانی ورزش تشکر کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس از ارتقاء جایگاه هیات های ورزشی فارس خبر داد و گفت: در هیات های اسکیت،دومیدانی،شنا،کاراته،جودو،بدمینتون،ووشو و ژیمناستیک شاهد موفقیت های خوبی در بین ورزشکاران این رشته ها بوده ایم که تا الآن ۵۴ نفر در ورزش قهرمانی برای اعزام تیم های ملی به اینچون دعوت شده اند که بالاترین عدد دعوت شده برای تیم های ملی است.

به گفته وی از این تعداد ۲۱ نفر به صورت قطعی به عضویت تیم ملی رسیدند و احتمال انتخاب سایر دعوت شده ها نیز وجود دارد.

کمانه همچنین اعلام کرد ۲۰ نفر از دعوت شدگان ورزشکاران فارس به تیم های ملی را خانم ها تشکیل می دهند.

وی  از رتبه اول هیات دومیدانی فارس در جمع هیات های استانی خبر داد و  گفت:بیشترین نفرات تیم ملی دومیدانی را دونده های فارس تشکیل می دهند و ما در قسمت آقایان و بانوان هر دو فعال هستیم.

کمانه از سیروس زارع به عنوان پدر بچه های دومیدانی استان نام برد و گفت:دومیدانی کاران فارس آرام و کم ادعا هستند.

کمانه در پایان خیلی کوتاه از وضعیت دو تیم فجر و برق خبر داد و گفت:با غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس جلسه خوبی در رابطه با وضعیت تیم فجر داشتیم .

وی از ماندن جعفری به عنوان مدیرعامل باشگاه خبر داد و گفت:غیب پرور نیز برنامه ریزی خوبی برای حضور با صلابت فجر در لیگ یک آزادگان داشته است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس همچنین از حل مشکل حقوقی تیم ریشه دار برق شیراز خبر داد و گفت: به زودی کار واگذاری تیم فوتبال برق به شرکت برق منطقه ای فارس نهایی می شود و در این رابطه نیز جلسات خوبی با مشفقیان مدیر عامل برق منطقه ای فارس داشته ایم.

خروج از نسخه موبایل