نماد سایت خبر ‏پارسی

واکنش تعدادی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان فارس به نامه درج شده در خبر پارسی / مقام ومنزلت والای معلمی را خدشه دار نکنید/معلم یاد شده ده سال سابقه حضور موثر و موفق در هلال احمر دارد

خبر پارسی – جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان فارس در پاسخ به نامه فعالین حوزه سلامت،یادداشتی را به خبر پارسی ارسال کرده و از ما خواسته اند جهت تنویر افکار عمومی و آرام شدن جو ملتهب هلال احمر فارس که بعد از نامه منتشر شده فعالان حوزه سلامت ایجاد شد نسبت به انتشار آن اقدام نمائیم/

خبر پارسی با احترام به سلیقه های متفاوت در جامعه و بویژه جمعیت هلال احمر استان فارس،نامه این نعداد از کارکنان را که اسامی آنها نزد خبر پارسی محفوظ است منتشر می کند و انتظار دارد کارکنان محترم این سازمان در سایه وفاق و همدلی،خارج از مباحث سیاسی به وظیفه ذاتی خود که امداد رسانی به آحاد جامعه است عمل کنند.

در متن نامه این تعداد از کارمندان آمده است:

مدیرمسئول محترم سایت خبر پارسی

سلام علیکم

نظر به درج مطلبی با عنوان نامه نگران کننده فعالین حوزه سلامت فارس به جناب آقای دکتر فرهادی  که در تاریخ ۲۶/۳/۹۳ در آن پایگاه خبری منتشر گردید امضاکنندگان ذیل جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان فارس تقاضا داریم با توجه به مسائل طرح شده که ضمن تشویش اذهان عمومی موجب بی حرمتی به چند نفر از مسئولین نیز گردید و به موجب  ماده ۶ قانون مطبوعات نسبت به درج این نامه در آن سایت محترم اقدام فرمائید.هرچند روزنامه خبر جنوب نیز عین مطلب فوق الاشاره در صفحه ۴۶ تاریخ ۲۷/۳/۹۳ انعکاس داد امیدواریم حسن درایت مدیرمسئول محترم خبر پارسی موجب تنویر افکار عمومی گردد.

در آن نامه به معرفی یکی از مدیران با سابقه جمعیت به عنوان گزینه پیشنهادی مدیرعاملی هلال احمر فارس انتقاد گردیده و به یکی از نمایندگان خدوم و موفق استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز به نوعی جفا گردید.

لذا ما جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر استان فارس با توجه به احساس تکلیف در ارائه پاسخ منصفانه که انسانیت و بی غرضی و بی طرفی را از اصول مزین شده بر تارک سازمان مردم نهاد و عام المنفعه هلال احمر می بینیم،توضیحات مشروح ذیل را به استحضار می رسانیم و اعتقاد داریم که این جز انجام وظیفه انسانی و دینی نخواهد بود چرا که امام صادق علیه السلام می فرمایند:

کسی که به منظور عیب جویی و ریختن آبروی مومن و اینکه او را از نظر مردم بیندازد سخنی را نقل کند خدواند او را از ولایتش بیرون کرده و به سوی شیطان می فرستد ولی شیطان هم او را نمی پذیرد.

آری سخن از آبروی مومن است که پیامبر گرامی اسلام (ص) حرمت آن رات از حرمت خانه خدا بالاتر می داند.

در آن نامه یکی از نمایندگان محترم شیراز را مخالف دولت یاد کرده اند در حالی که ایشان همواره برای کمک به دولت تدبیر و امید اظهار آمادگی کرده اند و از آغاز دولت یازدهم هیچ موضع مخالفی نداشته اند و حتی در خصوص رای اعتماد به کابینه و یا بررسی بودجه بسیار کمک کرده اند و اگر هم تذکری صورت گرفته باشد انجام دادن رسالت سنگین نمایندگی است و نه مخالفت و مقابله با دولت .

ایشان را متهم به تحت فشار قراردادن رئیس جمعیت هلال احمر کرده اند تا مدیری به تعبیر ایشان ضعیف را در استان فارس منصوب نماید.لذا چگونه می توان پذیرفت که نماینده یی که در سوابق مدیریتی خود معاون پارلمانی هلال احمر کشور را دارند و اکنون به شایستگی عضو شورای عالی هلال احمر نیز هستند و بهتر از بسیاری دیگر بر ساختار و ماموریت های هلال احمر اشراف دارند قصد تحمیل مدیری ناتوان را در هلال احمر استان پهناور فارس داشته باشند؟

کما اینکه دکتر محمد فرهادی رئیس محترم جمعیت هلال احمر کشور که در دو مقطع به عنوان وزیر آموزش عالی و وزیر بهداشت و درمان کشور خدمات بسیار ارزنده ایی را به میهن اسلامی ارائه کرده اند و با کوله باری از تجربه به هلال احمر آمده اند قطعا به انتخاب مدیران استانی حساسیت و دقت نظر لازم را دارند و تصمیمات خود را با تجمیع آرا و نظرات مسئولین استانی و کشوری و مجمع محترم نمایندگان استان انجام خواهند داد.

لذا بر ماست که به هرگونه انتخاب ایشان احترام گذاریم و مسیر را برای خدمتگزاران صدیق نظام هموار و مهیا سازیم.

 نماینده محترم اشاره شده در نامه فعالان سلامت، فرزند شهید ، آزاده سرفراز و جانباز جنگ تحمیلی هستند و همواره با تلاش و سخت کوشی همواره مطرح و موفق بوده اند و به عنوان یک چهره شاخص در کشور نیازی به لابی گری و تحمیل نظر خود ندارند.بلکه دستگاه های اجرایی کشور همواره از کمک و همراهی ایشان استقبال می کنند .ایشان همراه با عزم اراده ملت قهرمان ایران اسلامی و همسو با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت منتخب همواره پیش قدم بوده اند و نیتی جز کمک به مردم ولایت مدار فارس نخواهند داشت.

لذا اگر حمایتی از سوی ایشان صورت گرفته باشد با اشراف کاملی که بر جمعیت هلال احمر دارند قطعا خیرخواهانه و از سر دلسوزی است لذا اراده و دقت نظر ایشان  در کمک به جمعیت هلال احمر استان فارس از سوی ما کارکنان هلال احمر نیز مورد حمایت و استقبال کامل خواهد بود.

در تیتر خبر درج شده در سایت خبر پارسی آمده : یک معلم حرفه و فن مدیرعامل هلال احمر فارس می شود

اعتقاد داریم اینگونه جملات در تضاد با اخلاق و انصاف است و حتی مقام ومنزلت والای معلمی را خدشه دار می کند. لذا به گونه ای این خبر رسانه ای شده گو آنکه یک معلم زحمتکش مستقیم از کلاس درس به مدیرعاملی هلال احمر فارس خواهد رسید.اما حقیقت مطلب این است که این انسان وارسته که به تیر حملات غیرمنصفانه و غیرعالانه عده ای محدود دچار گردیده یک هلال احمری تمام عیار است.هرچند مفتخر به خدمت در کسوت معلمی بوده اند اما اکنون کارمند رسمی هلال احمر هستند و بیش از ده سال سابقه حضور موثر و موفق را در هلال احمر را دارند و در مسئولیت های محوله از مدیران موفق دوران خود بوده اند.

ایشان افتخار دارند که در سن هفده سالگی به عنوان امدادگر رزمنده هلال احمر به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می گردند و حتی در دوران دفاع مقدس در مقطعی مسئولیت اورژانس یکی از مناطق جنگی را نیز برعهده داشته اند .

ایشان سوابق مدیریتی متعدد و متفاوتی را در هلال احمر تجربه کرده اند و به عنوان آخرین حضورشان معاون اجرایی و قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بوده اند.این مدیر توانمند دوره های بسیار زیاد مدیریتی و امدادی را گذرانده اندو مقالات و پژوهش های زیادی در حوزه امداد و نجات داشته اند و حتی پایان نامه دوران تحصیلات ایشان نیز در موضوع امداد و نجات تدوین شده است.

این مدیر لایق دو بار به عنوان مدرس نمونه کشوری امداد و نجات انتخاب گردیده اند و در دوره های کشوری امداد و نجات به عنوان مدرس حضوری موفق داشته اند.

ضمنا هلال احمر به جز رسالت اصلی امداد و نجات مسئولیت های فرهنگی نیز در حوزه جوانان و داوطلبان دارد که فردی با پیشینه فرهنگی می تواند نقش موثرتری را ایفا نماید.

همچنین با توجه به رویکر عقلائی دولت محترم تدبیر و امید و ریاست محترم جمهور در محوریت قرار دادن مشی اعتدال لذا انتخاب مدیری که همزمان حمایت گروه های اصول گرا و طیف گسترده اصلاح طلبان را با خود همراه دارد می تواند برای هلال احمر فارس مصداق اعتدال در انتصاب مدیران دولت باشد.

آیا به راستی از نگاه تهیه کنندگان آن نامه انتقادی که حتما از سر دلسوزی و کمک بوده است این فرد شایستگی و صلاحیت مدیریتی را ندارند؟

شاید اگر تهیه کنندگان آن نامه به موضوعات مشروح فوق آگاه و واقف بودند این تیتر را انتخاب می کردند: یک رزمنده امدادگر و مدرس نمونه کشوری امداد و نجات مدیرعامل هلال احمر فارس می شود.

در پایان یادآور می شویم که جمعیت هلال احمر در راه خطیر خود همواره به اراده جمعی و کمک های دلسوزانه همه تلاشگران نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند است و با فعالان زحمتکش حوزه سلامت خود را در یک مسیر و در یک خانواده می بیند و انتظار داریم با انسجام و وحدت رویه به پیشبرد اهداف متعالی هلال احمر

این نامه بخشی از دغدغه های کارکنان خدوم هلال احمر است که با بررسی های صورت گرفته از مسائل جاری و پیرامون هلال احمر فارس تهیه شده است و امیدواریم با انجام این مهم توانسته باشیم در جهت احقاق حق و دستیابی یه آینده ای درخشان برای هلال احمر فارس خدمتی کرده باشیم.

خبر پارسی ضمن احترام به همه فرهنگیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس یاد آور می شود:اولا نامه یاد شده علاوه بر خبر پارسی در برخی از سایت ها و خبرگزاری های دیگر نیز منتشر شد.ثانیا با تاکید بر احترام به همه کارکنان خدوم و زحمتکش هلال احمر فارس،اعلام می داریم تا کنون کمتر پیش آمده که هلال احمر استان ها را به شخصی خارج از رشته پزشکی یا رشته های مرتبط با آن واگذار کنند.اگر هم مواردی مثل بوشهر در ذهن دوستان است استان بوشهر قابل مقایسه با استان پهناور فارس نیست و این نکته را می توان از تعداد شعبه های هلال احمر در این دو استان بخوبی فهمید.ضمن اینکه شیراز و فارس قطب پزشکی کشور است و صد البته که در قطب پزشکی کشور بهتر آن است که مدیر عاملش پزشک باشد.در پایان یادآور می شویم تجربه به تنهایی در سازمانی مثل هلال احمر کافی نیست و علم و تجربه در کنار همدیگر بهتر به کار می آید. با این وجود خبر پارسی به انتخاب ریاست محترم سازمان در کشور احترام می گذارد و این انتخاب هر که باشد ما نیز به عنوان یک رسانه همسو با دولت در تحلیل مباحث مربوط به هلال احمر،این سازمان عام المنفعه را یاری می رسانیم.

خروج از نسخه موبایل