نماد سایت خبر ‏پارسی

همه سوابق مشاور فرهنگی استاندار فارس /«تدبیر» استاندار،اهل فرهنگ را «امید» وار می کند؟

خبر پارسی – در حالی که هنوز مهمنرین دستگاه فرهنگی استان مدیر جدید خود را نشناخته تا همتی بوشهری که نیرویی کاملا سیاسی است همچنان بر صندلی قدرت این دسنگاه فرهنگی نکیه بزند،استاندار فارس مشاور فرهنگی خود را انتخاب کرد.

به گزارش خبر پارسی استاندار فارس در حالی دست به این انتخاب زد که بسیاری از اهالی فرهنگ و سیاست استان انتظار داشتند یک چهره شناخته شده فرهنگی این سمت را عهده دار شود.

انتخاب «سید منصور پورمولا» داماد امام جمعه محترم شیراز و مداح اهل بیت،اگرچه بوی «تدبیر» می دهد اما اهالی فرهنگ فارس کمنر نشانی از «امید» را در این انتخاب می بینند!

 پورمولا اگر چه نسبتش با نماینده محترم ولی فقیه در استان برای این سمت تعیین کننده بوده،اما در جایی گفته است علاوه بر سوابق فرهنگی اش، ارتباط خوبش با «نوبخت» و «علی یونسی» در این انتخاب بی تاثیر نبوده است!

او که متولد سال ۱۳۵۶ شیراز است،هم اکنون دانشجوی دکتری رشته «مدیریت بازرگانی» دانشگاه «علامه طباطبایی» است و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه آزاد واحد شیراز اخذ کرده است.

منصور پورمولا از سال ۱۳۹۱ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بیضاء است.

پورمولا همچنین در دانشگاه پیام نور و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فارس تدریس می کند.

وی هم اکنون مسئوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کوار است و از سال ۷۶ تا ۷۸ هم مسئوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بوده است.

مشاور فرهنگی استاندار همچنین،مسئوول بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و امام جمعه شیراز در استان فارس است.

پورمولا مداح و ذاکر اهل بیت (ع)  و قاری قرآن است و در سال ۱۳۸۱ نفر اول «اذان دانشجویی» کشور و در سال ۱۳۸۳ نیز،نفر سوم «نهج البلاغه» کشور» شده است.

از جمله مهمترین سوابق فرهنگی وی نیز می توان به همکاری او با واحد تئاتر جهاد دانشگاهی فارس در اواخر دهه ۷۰ اشاره کرد.

پور مولا همچنین عناوین نفر دوم کارگردانی تئاتر دینی دانشجویان سراسر کشور در سال ۱۳۸۱ و نیز نفر سوم کارگردانی تئاتر دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس در سال ۱۳۸۸ را در کارنامه هنری خود دارد.

به گزارش خبر پارسی در حالی که پورمولا به عنوان مشاور فرهنگی استاندار انتخاب شده همه نگاه های اهل فرهنگ استان فارس به انتخاب مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس است.جایی که یک فرماندار سابق و فردی کاملا سیاسی همچنان به مدیریت خود ادامه می دهد تا شاید برگزاری ضعیف نمایشگاه کتاب به جشنواره فیلم فجر هم کشیده شود!اخبار تایید نشده حاکی از آن است که استاندار فارس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است،اگر برای انتخاب مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس به نتیجه نمی رسد خودش به عنوان سرپرست این اداره انجام وظیفه می کند تا همتی بوشهری هرچه سریعتر از این اداره برود!

آگاهان سیاسی دیدار خصوصی استاندار فارس با جمعی از فرهنگواران استان در منزل یک پیشکسوت فرهنگی را عمق اختلاف استاندار با همتی بوشهری می دانند چه اینکه دیدار رسمی استاندار در یک سالن، حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد را می طلبید که استاندار به همین دلیل از دیدار رسمی با اهل فرهنگ امتناع کرده است.

یک فعال فرهنگی که از تعلل انتخاب مدیر فرهنگی استان دلخور بود،به کنایه می گفت : شانس آوردیم استاندار محترم به هر دلیل از همتی بوشهری خوشش نمی آید وگرنه معلوم نبود که نسیم ۲۴ خرداد به اهالی فرهنگ فارس هم بوزد،هرچند انتخاب یک مدیر فرهنگی غیر بومی می تواند خنکای این نسیم را به باد داغ تابستانی تبدیل کند!

پایتخت فرهنگی ایران اسلامی چشم انتظار مدیری بومی و فرهنگی از اهل فرهنگ خودش است،هرچند تمام نشانه ها انگشت اشاره به «قم» گرفته اند و منتظر انتخاب یک فرد روحانی از دیار حضرت معصومه (س) هستند.انتخابی که هر چند شایسته است اما در شان دیار تاریخی و فرهنگی فارس نیست که فارس داعیه صدور مدیر فرهنگی به دیگر نقاط کشور را دارد.

برخی اخبار تایید نشده دیگر نیز حاکی از تدبیر استاندار در انتخاب پورمولا دارد.تدبیری که نتیجه اش انتخاب « سیدمحمد رضا خالصی» یا «محمد حسن گلبن حقیقی» به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.آیا /«تدبیر» استاندار اهل فرهنگ را «امید»وار می کند؟

خروج از نسخه موبایل