نماد سایت خبر ‏پارسی

سخنی با وزیر محترم بهداشت و درخواست قانونی از ایشان/اعزام کمیته حقیقت یاب (ارزیابی عملکرد)

خبر پارسی – جمعی از فعالان عرصه سلامت فارس با ارسال یاداشتی به خبر پارسی به بیان دغدغه های خود با وزیر محترم بهداشت و درمان پرداخته اند.

در یاداشت این گروه آمده است :

واقعیت این است که گروه عظیمی از دانشگاهیان و شاغلین دانشگاه علوم پزشکی بر اساس معیارهای قابل اندازه گیری،مخالف ادامه فعالیت دکتر ایمانیه در حوزه مدیریت دانشگاه هستند.مکانیزمی که وزیر محترم بهداشت می تواند جوابگوی گروه یاد شده باشد،اعزام گروه حقیقت یاب و بازرسی با وقت کافی و تماس با گروه های ذیربط با مکانیزم های زیر است:

۱ – گفت و گو با شاغلین بخش خصوصی و بررسی علت غیر قانونی جلوگیری ریاست دانشگاه از گسترش بخش فوق و سد نمودن فعالیت آنها و جلوگیری از سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان فارس که هم اکنون باعث عقب افتادگی این استان نسبت به سایر استان ها شده است.

۲ – بررسی گزینش های اعضای هیات علمی و علت پررنگ شدن شعار نامبرده که «ما استاد دانشمند نمی خواهیم،استاد متعهد می خواهیم».

۳ – بررسی نقش ریاست دانشگاه در دادن امکانات لجستیکی به گروه جبهه پایداری.از جمله در اختیار قرار دادن خوابگاه و سالن اجتماعات جهت میهمانان این گروه و در اختیار قرار دادن راننده و وسیله نقلیه تمام وقت به اعضاء موثر جبهه پایداری و نیز همکاری دفتر علوم پزشکی در تهران در ایاب و ذهاب و …نامبردگان و استفاده از امکانات دولتی جهت پیشبرد هدفی خاص و همچنین تبلیغ تمام قد توسط گماشتگان نامبردگان در دانشگاه.

۴ – استفاده از کارت های هدیه و …جهت خبرنگاران جریان های خاص و نیز استفاده از استخر و مجموعه رفاهی دانشگاه و …جهت حمایت رسانه ای جریانات همسو.

۵-قوانین سخت گیرانه فرهنگی و حذف افراد و پرسنل لایق از مجموعه مدیریتی دانشگاه در گزینش های خودساخته.

۶ – استفاده از حلقه معاونین و مشاورین ضعیف و تصمیم گیری شخصی که عملا در مدیریت یک دستگاه عریض و طویل علمی در همه دنیا مردود است.

۷ – سخت گیری های غیر معمول در اعطای پروانه مطب در شهرستان ها که سال ها شهرستان های استان فارس را با کمبود نیروی متخصص مواجه نمود.بررسی شود میزان رضایتمندی بیماران و پرسنل در بیمارستان های شهرستان ها چقدر است؟

۸ – بررسی شاخص های علمی مقایسه ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ابتدای مسئوولیت دکتر ایمانیه تا انتهای مسئوولیت نامبرده.مطمئنا خواهید یافت که شاخص های علمی،رتبه علمی دانشگاه،دانشجو،استاد و …به نسبت سایر دانشگاه ها افت پیدا کرده است.شاخص امسال این مسئله رتبه ۸ بورد تخصصی دانشگاه در بین دانشگاه های کشور است.

رتبه گسترش دانشگاه،استاد،دانشجو و … نیز قابل بحث است.آیا ایشان مدیری قوی در پیشبرد آموزش،بهداشت و درمان استان بوده اند؟

۹ – بررسی مسائل کیفی؛میزان علاقه دانشجویان به مسائل مذهبی،میزان مشارکت استاد و دانشجو در تصمیم گیری ها و همراهی با سیستم.بررسی این مقوله که آیا شاغلین و پزشکان و فارغ التحصیلان و همکاران بخش خصوصی دانشگاه را خانه خود می دانند؟با مدیریت دانشگاه دوست و یا بیگانه اند؟آیا انگیزه مشارکت در تعالی دانشگاه را دارند؟آیا دانشگاه جذابیتی برای نامبردگان دارد؟

۱۰ – بررسی جدی دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از ۸ سال.آیا برای فردی با خصوصیات ذکر شده و عدم تطابق با فضای جدید کشور،باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقض کرد؟آیا نباید به مقوله گردش نخبگان فکر کرد؟کادر سازی مدیریتی چه می شود؟ آیا واقعا در فارس  فرهنگ خیز و عالم پرور قحط الرجال است؟آیا عدم تغییر ایشان آن هم بعد از بیش از هشت سال نوعی توهین به شعور مردم این کهن دیار نیست؟آیا ابقا سه باره ی ایشان آن هم با این عملکرد بی حرمتی به قانون نیست؟آیا تقاضای امیدواران به نسیم اعتدالدر خصوص جایگزینی فردی با عملکرد های افراطی- خصوصا در ۵ سال گذشته-با فردی معتدل و تازه نفس خواسته ای گزاف است؟

۱۱ – بررسی عملکرد تیمی گروه منتقد و اطمینان کامل از وجود نیروهای  جایگزین و اطمینان کامل از گردش کارهای علمی – مدیریتی و فرهنگی دانشگاه بسیار پویاتر و بسیار قوی تر از اکنون .نیروهای مدیریتی ناشناخته بسیار قوی در دانشگاه وجود دارد که امکان عرضه اندام در محیط تک صدایی دانشگاه نداشته اند.

در خاتمه خواهشمند است کمیته ارزیابی(حقیقت یاب)با وقت کافی و با اطلاع رسانی قبلی مسائل فوق و مسائلی که مد نظر همه گروه ها می باشد را بررسی  کندو صرفا به مصلحت اندیشی با پیشکسوتان اکتفا نشود. 

جمعی از فعالان عرصه سلامت فارس

خروج از نسخه موبایل