نماد سایت خبر ‏پارسی

سخنی با وزیرمحترم بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز / تغییر در کائنات جاری وساری است

 خبر پارسی – تغییرات مدیران کل استان ها با تغییر نگرش های حاکم برانتخابات های ریاست جمهوری امری بسیار معمول بوده و نکته غیرعادی بخصوص در این انتخابات مقاومت هایی است که در برابرتغییرات صورت می گیرد.

شاید نکته اصلی درانتخابات اخیر این است که با اینکه اصولگرایان می دانند که خواستگاه و پایگاه مردمی آقای دکتر روحانی طیف وسیعی از جوانان، دانشگاهیان، فرهنگیان ومردم خواهان تحول می باشند ولی می خواهند خواسته آنها را انکار نمایند و اعتدال را در بسیاری ازموارد مساوی با عدم تغییربدانند. همانگونه که قبلا بحث شد اعتدال به معنی استفاده از مدیران معتدل در مدیریت های مهم کشوری و استانی است. نمی توان اعتدال را به معنای چینش موزاییکی نیروهای تندرو دوطیف معنی کردکه این امرباعث تنش و رویارویی در طیف های مختلف و بوجود آمدن شکاف های اجتماعی خواهد شد.مدیرانی باید در راس مدیریت های گوناگون بخصوص دانشگاهی قرار گیرند که در کارنامه شان تندروی های جناحی نداشته باشند.قطعا مدیران شاخص تندرو و پرچمدار تندروی های شاخص نمی توانند در فضای اعتدال منشا اثرباشند. آقای وزیر! آقای دکتر ایمانیه! هردو می دانید که مشی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز براساس تئوری جناحی تندروهای اصولگرا نوشته شده بود که تابلودار نوع خاصی ازنگرش در حوزه ی دین، فرهنگ،سیاست واقتصادبودند. این گروه که بمدت هشت سال حامی تمام قد مدیریت کشور بودند،دارای دو پایگاه اصلی هستند ودانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از پایگاههای تبلیغی این تفکر است.

آقای وزیر،آیا شماموافق ادامه مشی مدیریت دانشگاه، درمسایل فرهنگی-سیاسی-اقتصادی و اجتماعی واجرایی هستید؟آیا شما موافق مشی رییس دانشگاه در حوزه دانشجویی وهیات علمی هستید؟آیاشما موافق مشی رییس دانشگاه درانتقاد ناپذیری و مدیریت بالا به پایین هستید؟آیا شماموافق مشی رییس دانشگاه در برخورد با دانشگاهیان هستید؟آیا شما موافق مشی رییس دانشگاه در برخورد با بخش خصوصی وشاغلین بخش خصوصی هستید؟آیا شما موافق مشی رییس دانشگاه در اجرای طرح های غیر کارشناسی هستید؟آیا شما موافق نصب معاونین بله قربان گو و مصلوب الاختیار هستید؟قطعا با توجه به شناختی که از حضرتعالی داریم جواب تمام سوالات منفی است.

آقای دکتر ایمانیه! عملکرد حضرتعالی در طی ۸سال گذشته خلاف نظرات وزارت بهداشت ودرمان و خط مشی های فعلی وزیراست.

آقای دکتر ایمانیه! آیا مدیریتی که شما در آینده ادامه خواهید داد در صورت ابقاء،تغییرمشی فرهنگی،تغییر مشی سیاسی و دوری از گروه تندرو که سال ها شما را احاطه کرده اند خواهد بود؟(نگاهی به طرفداران خود بیاندازید.از رئیس شورای شهر گرفته تا جبهه پایداری و سایت های تندرو اصولگرا در استان تا تشکل های رادیکال اصولگرا) تغییر نگرش به بخش خصوصی و قبول آنها به عنوان یارویاور،تغییر در معیارهای پذیرش هیات علمی و دوری از معیارهای بسیار سطحی نگرانه قبلی،تغییر نگرش امنیتی به دانشگاه و دانشجو، تغییر در نگاه تند روانه در حوزه ی دین و التزام به قرائت رحمانی از اسلام و …که همگی خواسته جناب وزیر می باشد، در توان دکتر ایمانیه ای که ما سراغ داریم هست؟ شاخصه دکتر ایمانیه عملکردهای سخت گیرانه فرهنگی،حمایت همه جانبه از گروه خاص سیاسی گرچه عضو آن گروه نبود،برخوردهای قهری با منتقدین،معیارهای خاص در جذب هیات علمی، برخورد با بخش خصوصی و اجازه ندادن برای گسترش آن و در حوزه ی اجرا حفظ مدیران تابع و حذف مدیران عمل گرای چالشی است.اگر این ها نباشد ما دکتر ایمانیه دیگری را نمی شناسیم!

آقای وزیرتغییر امری بدیهی و طبیعی است اگر قرار است دکتر ایمانیه ای بماند که خصوصیات قبلی را نداشته باشد،چه اصراری برحفظ ایشان است؟! البته شاید مسایلی باشد که نتوان گفت ولی نگران مقاومت هایی که صورت می گیرد نباشید،پس از تغییرهیچ عکس العملی نخواهید دید و جو نشاط و امید به دانشگاه باز خواهد گشت،کما اینکه در دانشگاههایی که تعویض انجام گرفت،نشاط وامیدبه دانشگاه برگشت و مسولین نیز همکاری را با آنها آغازکردند.

آقای وزیر! ما از فشارهای پشت پرده آگاهیم،البته نه کامل ولی انتخاب مدیران جزء اختیارات دولت است، فکر نکنید مدیری با خصوصیاتی شناخته شده بعد از انتخابات و به ناگهان دچار تغییرات روحی وفکری می شود و می شود آنچه شما می خواهید! این دولت منادی اعتدال است و حداقل خواسته ی دانشگاهیان سرزمین فرهنگ پرور فارس جایگزینی اعتدال به جای افراط است.

سخنی با دکتر ایمانیه

استاد گرامی!شما با شرایط و جو موجود و مطالبات عظیم قشرهای دانشگاهی،بخش خصوصی، گروههای تخصصی شرایط سختی را پیش رو خواهید داشت.نگرانیم که در این بازی شان شما حفظ نشودو گفته شود که ایشان جهت ماندن در مسند ریاست چیزهایی که سال های عمرش را برای پیشبردآن سپری نمود،زیرپا می گذارد.دولتی نگری اش به خصوصی نگری تبدیل شد،از نظر سیاسی معتدل شده،دیگر به مشورت اهمیت می دهد،دیگر دانشجو از انتقاد نمی ترسد و… در این صورت آیاشما دیگر می توانید بگویید من مدیریتم بر اساس تکلیف است؟بر اساس اعتماد است؟و نکته آخر نگران بعد از خود نباشید چون خدا به پیامبر نیز فرمود«انک میت و انهم میتون». بعداز رحلت امام عزیز نیز مقام معظم رهبری بودند،و بعداز هر رییس جمهوری رییس جمهور بعدی  و بعد از هر وزیری وزیری دیگر. تغییر در کائنات جاری وساری است وشما نیز جزیی از آن هستید.عاقبت به خیری را با کناره گیری برای خود، دانشگاه و دانشگاهیان به ارمغان آرید.

والعاقبه لاهل التقوی والیقین

 

خروج از نسخه موبایل