نماد سایت خبر ‏پارسی

رجبعلی طاهری از فعالان سیاسی زمان دکتر مصدق ،از یاران امام خمینی در خرداد ۴۲ و شاگرد مهندس بازرگان بود

خبر پارسی – برادرزاده مرحوم رجبعلی طاهری در گفت و گو با خبر پارسی با بیان اینکه آن مرحوم با حضرت امام خمینی (ره) ارتباطی مناسب داشت عنوان کرد:عموی خدا بیامرزم اولین پول خمس خود را در سال ۱۳۴۲ به حضرت امام پرداخت کرد.
دکتر محمود طاهری در گفت و گو با خبر پارسی یادآور شد:رجبعلی طاهری از سن ۱۴ سالگی فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و از جمله فعالان سیاسی زمان مرحوم دکتر مصدق و نیز از جمله مبارزین سیاسی خرداد ۴۲ بود.
این متخصص قلب همچنین اظهار داشت:مرحوم طاهری از بدو تشکیل سازمان مجاهدین خلق آنها را هدایت می کرد و در زمانی که حضرت امام در نجف تبعید بودند رابط انقلابیون فارس با نجف اشرف بود.
دکتر طاهری همچنین گفت:مرحوم عمویم همچنین جزو شورای انقلاب بود و در تشکیل حزب جمهوری اسلامی به شهید بهشتی نیز کمک کرد.او همچنین در کنترل غائله خسرو خان قشقایی در سال ۱۳۵۹ نقش داشت و در این مسئله ربانی شیرازی نیز او را کمک کرد.
وی با بیان اینکه عمویش با شهید چمران نیز در ارتباط بود افزود:رجبعلی طاهری با شهید رجایی و بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز حضرت آیت الله خامنه ای ارتباطی خوب و نزدیک داشت و در مقطعی نیز مسئولیت دفتر آیت الله حائری امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه را عهده دار بود.
به گفته این متخصص قلب،رجبعلی طاهری با علماء و روحانیون و نیز کسبه و اهل بازار ارتباط نزدیکی داشت و همواره به ایتام و نیازمندان کمک می کرد.
وی همچنین اظهار داشت :رجبعلی طاهری از جمله شاگردان مهندس بازرگان بود و در شورای انقلاب نیز به او کمک می کرده است.
دکتر طاهری گفت:مرحوم عمویش بازنشسته وزارت راه بود و در این سال ها مشاور سپاه پاسداران در صنایع دفاعی بود.
او همچنین اظهار داشت ک مرحوم طاهری مدت ۵ سال بود که فصلنامه «انتظار» را منتشر می کرد.

خروج از نسخه موبایل