نماد سایت خبر ‏پارسی

اعتصاب غذا و تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز / رئیس قول داد دانشجویان مصونیت انضباطی داشته باشند!

خبر پارسی – حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز روز سه شنبه ۱۲ آذرماه  مقابل سلف سرویس دانشگاه دست اقدام به تجمع کردند.

به گزارش خبر پارسی بهانه این تجمع اعتراض به معضلات صنفی دانشجویان، به ویژه مشکلات سلف سرویس دانشگاه بود . دانشجویان با چیدن سینی های غذا از داخل سلف به سمت ساختمان مدیریت دانشگاه و تشکیل صفی از ظروف غذا، اعتراض خود را نشان  دادند.

بنا برگزارش خبرنگار خبر پارسی علی رغم حضور دکتر علیزاده، مدیر امور دانشجویی و همچنین دکتر حسام الدینی معاون دانشجویی دانشگاه، و تلاشش آنها  برای پاسخگویی به دانشجویان و رفع مشکل، دانشجویان خواستار حضور دکتر جم، رئیس دانشگاه برای پاسخ گویی مستقیم بودند.

یک ساعت و نیم از تجمع دانشجویان گذشته بود تا ریاست دانشگاه با  تماس های مدیر و معاون دانشجویی دانشگاه در جمع دانشجویان معترض حاضر شود. بنا بر گزارش خبرنگار خبر پارسی این اولین بار بود که دکتر جم در جمع دانشجویان حاضر می شد در حالی که از مرداد ماه سال ۸۹، که ایشان ریاست دانشگاه را پذیرفتند علی رغم درخواست های مکرر دانشجویان، شورای صنفی و تلاش های فعالین دانشجویی این دانشگاه، وی حاضر به حضور در جمع دانشجویان و پاسخ گویی مستقیم به آنها نشده بود.

بنا بر این گزارش ظاهراً با انتخاب دولت تدبیر و امید و تغییر ساختار وزارت علوم، دکتر جم بالآخره و به  ناچار پاسخ گوی دانشجویان شد. حضور دکتر جم باعث شد  معترضین پس از مدت ها انتظار، از وجود چنین فضایی برای   اعلام مطالبات و شکایات خود در زمینه های مختلف،به شخص ریاست دانشگاه،استفاده کنند. انتقاد نسبت به شیوه ی مدیریتی ایشان و عملکردشان در طول این ۳ سال، مشکلات عدیده ی فرهنگی، پلمپ غیر قانونی انجمن اسلامی دانشگاه در همان روزهای نخست ریاست نامبرده و ایجاد فضای امنیتی و برخوردهای شدید نضباطی از جمله اعتراضات دانشجویان بود.

گزارش خبرنگار خبر پارسی می افزاید: دانشجویان معترض خواستار برگزاری جلسه ی پرسش و پاسخ با حضور دکتر جم و معاونین ایشان شدند. دکتر جم نیز اگرچه به نظر می آمد تمایلی به پاسخگویی ندارد؛ اما این خواسته ی دانشجویان را پذیرفت و قرار بر این شد که جلسه ی پرسش و پاسخی از طریق شورای صنفی دانشگاه به عنوان نمایندهی دانشجویان، هفته ی آینده در سالن آمفی تئاتردانشگاه به صورت عمومی و در جمع همه ی دانشجویان برگزار شود.

 در پایان این تجمع که حدود دو ساعت به طول انجامید دانشجویان معترض از دکتر جم قول گرفتند که هیچ یک از افراد حاضر، به دلیل شرکت در این تجمع، دچار مشکلی نشوند و مصونیت انضباطی داشته باشند!


خروج از نسخه موبایل