نماد سایت خبر ‏پارسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با سایت دانشگاه به چه چیز اعتراف کرد؟

خبر پارسی – طی چند ماه گذشته در نقد مدیریت محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز  و درخواست برای تغییر ایشان نامه هایی از سوی دانشجویان و فعالین دانشجویی به مراجع مختلف از قبیل رئیس جمهور و وزیر بهداشت ارسال شده است.پس از انتشار این نامه ها در سایت خبر پارسی تعداد زیادی کامنت حاوی مضمون هایی همچون اعمال فشار مدیریت و نهادهای مختلف دانشگاه بر امضاکنندگان دریافت کردیم تا اینکه جند روز قبل دکتر ایمانیه در مصاحبه با خبرنامه سایت دانشگاه (اینجا)مطالبی عنوان نمود که موید این ادعا است. قسمت هایی از صحبت های ایمانیه عینا از سایت دانشگاه نقل می گردد:

 وی هم‌چنین در خصوص نامه‌ای که توسط هزار فعال دانشجویی دانشگاه بر علیه ایشان امضا شده ‌چنین توضیح داد: من چون حساس شدم اسامی را گرفتم و مرور کردم، چند تایی به نظرم جالب رسید و چند نفری را خواستم بیایند

 در قسمتی دیگر آمده است:

 از بعضی هم سؤال کردم که چرا این را امضا کردی -برای دانستن خودم

 احضار دانشجویان در مقابل رئیس دانشگاه و دیگر نهادهای دانشگاه آن هم به علت اینکه مسالمت آمیز ترین راه اعتراض که نوشتن نامه به مراجع بالاتر است را انتخاب کرده اند  خود  به تنهایی نشان دهنده  جو سنگینی است که بر دانشجویان و اساتید  منتقد در ۸ سال گذشته حاکم بوده است. خاطر نشان می سازد  این اقدام اخیر دکتر ایمانیه  که به آن معترف شده پس از انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

 مشخص است که اگر دانشجویان اندک امیدی به پایان دادن آنچه خود تندروی می دانند،داشتند به وزیر نامه نمی نوشتند و مسائل را مستقیما از سوی خود دکتر ایمانیه پیگیری می کردند و اضافه کردن قید ( برای دانستن خودم)  آن هم در مصاحبه ای که قرار است به صورت عمومی منتشر شود صرفا جهت صیقل دادن این اقدام است.

 شایان ذکر است پیشتر بیش از ۵۰ فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به وزیر بهداشت نسبت به آنچه تهدید خانواده یکی از دانشجویان منتقد ایمانیه دانسته بودند، اعتراض کردند. دانشجویی که برای رساندن صدای انتقاد خود با دکتر احمدی استاندار جدید فارس دیدار کرده بود می گوید: پس از آن خانواده اش از سوی دانشگاه مورد تهدید قرار گرفته است.

 گفتنی است در این مصاحبه با وجود اینکه دکتر ایمانیه مورد حمایت بی چون و جرای دهها سایت اصولگرای استان است انتقادات مطرح شده از سوی اقشار مختلف به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سایت خبر پارسی تحمل نشده و به طور غیر مستقیم از  این سایت به عنوان سایت بدون شناسنامه  نام برده شده  است.

 ۲ نکته را در پایان متذکر می شویم : یکی اینکه سایت خبر پارسی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اخذ کرده ،دوم اینکه قرار است با ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت و گو کنیم.این البته حق ایشان است که به انتقادها پاسخ گوید اگر دیر به این مسئله اقدام می کنیم کوتاهی خود را می پذیریم اگرچه تا الآن دانشگاه هیچ پاسخ رسمی به انتقادهای مطرح شده در خبر پارسی نداده است شاید به این دلیل که خبر پارسی بدون شناسنامه است! از طرفی اما خبر پارسی افتخار می کند که همه دیدگاه های موافقین دکتر ایمانیه را در بخش نظرات منتشر کرده، اقدامی که سایت دانشگاه از آن برحذر بوده.نکته دیگر اینکه سایت دانشگاه چون از بیت المال ارتزاق می کند باید بیان کننده همه سلایق درون دانشگاه باشد نه اینکه فقط دیدگاه های موافقین ریاست محترم دانشگاه را منتشر کند.

خروج از نسخه موبایل