نماد سایت خبر ‏پارسی

دوباره ایمانیه!/درگیری با مدیران اصلاح طلب مقبولیت بین اصولگرایان/ او دنبال ابقاء است؟

خبر پارسی – از حدود دو ماه قبل مصاحبه هایی از ایمانیه در رسانه ها منتشر شد که از حق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اراضی دانشگاه شیراز می گوید اما ذکر نکاتی در این زمینه قابل تامل است
۱٫ اکنون بیش از ۶۰ سال از ساخت بیمارستان نمازی شیراز می گذرد و دچار مشکلات ساختمانی فراوانی است و کارشناسان، تعمیر این ساختمان را به صرفه نمی دانند و از سویی حتی در صورت تعمیر آن جواب گوی کمبود روزافزون تخت های بیمارستانی نخواهد بود.
۲٫ به همین منظور در سال ۹۱ با حضور استاندار وقت استان آقای صادق عابدین شروع ساخت بیمارستان نمازی ۲ در محل دانشکده پرستاری (ورودی مجموعه موقوفه مرحوم نمازی) رسما اعلام و گفته می شود این بیمارستان در ۱۴ طبقه ساخته خواهد شد که ۲ میلیارد تومان هم از استانداری جهت طراحی و امور ابتدایی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تخصیص می یابد.
۳٫ اما به ناگاه از ۲ ماه قبل مصاحبه هایی از دکتر ایمانیه در خروجی رسانه ها منتشر می شود که از حق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اراضی دانشگاه شیراز سخن می گوید. این مصاحبه ها به بهانه های مختلف، چندین و چند بار تکرار می شود.
۴٫ از آن سو اساتید دانشگاه شیراز با شنیدن این مصاحبه ها و تحریکات مداوم دو بار تجمع
می کنند و قائم مقام دانشگاه شیراز در مصاحبه ای قاطعانه می گوید که یک متر هم از اراضی دانشگاه شیراز به علوم پزشکی واگذار نخواهد شد.
۵ – برای تحلیل بهتر وقایعی که در بالا گزارش شد بهتر است اندکی وضعیت شخصی ایمانیه را مطالعه کنیم.
الف) در چنین روزهایی وزارت بهداشت علی رغم اعتراضات شدید دانشجویی، اساتید و شاغلان حوزه سلامت حکم بر ابقای ایمانیه داد. این ابقا در حالی صورت گرفت که وضعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک به هم ریختگی خاصی بود. وضعیت نا معلوم برنامه پزشک خانواده سایه سنگینی نه بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز که بر کل وزارت بهداشت انداخته بود و گویا وزیر بهداشت در این شرایط راهی جز سپردن سکان دانشگاه علوم پزشکی به کسی جز همان که این طرح سر در گم را شروع کرده، نداشت لذا به نوعی آچمز شدن وزارت بهداشت در بحران سازی هدفمند ایمانیه باعث ابقایش شد.
ب) شنیده شده هنگام صدور حکم ابقا، وزیر بهداشت از وی تعهد می گیرد که منتقدین را در مدیریت دانشگاه سهیم کند و ازسویی فضای دانشگاه را باز و مشکلات طرح پزشک خانواده را حل کند و به این منظور فرصتی یکساله به دکتر ایمانیه می دهد.
ج) هم اکنون فرصت یکساله دکتر ایمانیه به اتمام رسیده است. فضای دانشگاه نه تنها بازتر نشده بسته تر هم شده است. اساتید منتقد نه تنها در مدیریت دانشگاه سهمی پیدا نکرده اند بلکه روز به روز محدودتر می شوند، مشکلات طرح پزشک خانواده نه تنها حل نشده است بلکه صدای نماینده های اصولگرای شیراز را نیز درآورده است.
***
۶٫ همانگونه که در بند ۵ توضیح داده شد وضعیت هم اکنون برای ادامه ریاست دکتر ایمانیه بحرانی است و وی احتیاج به طرحی دارد که از این مخمصه به درآید لذا وی بحران سازی هدفمند بیرونی جهت فرافکنی را آغاز می کند.
۷٫ مصاحبه های پی در پی آغاز می شود و پروژه بحران سازی هدفمند استارت می خورد اما نتایج این بحران سازی برای دکتر ایمانیه چیست؟
الف) دکتر ایمانیه تلاش می کند به عنوان مدافع قاطع حقوق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بین اساتید و دانشجویان مطرح شود و کسب مشروعیت نماید.
ب) دکتر ایمانیه تلاش دارد تا به عنوان مدافع حقوق مردم شیراز حامی اقدامات خدا پسندانه در افکار عمومی مطرح شود و کسب محبوبیت نماید.
ج) دانشگاه شیراز را مدیران اصلاح طلب و حامی دولت اداره می کنند و درگیری با این مدیران باعث می شود دوباره اصولگرایانی که به وی انتقاد داشتند د یکدست پشت سر وی متحد گردند و از وی حمایت کنند. نحوه واکنش و پوشش رسانه های اصولگرا در این چند روز که اختلاف شدت پیدا کرده است یکی از دلایل این مدعاست.
د) به این ترتیب مقدمات ادامه ریاست وی مهیا می شود.
۸٫ در پایان چند سوال ذهن ما ناظرین این جریان را قلقلک می دهد،
چرا مکان بیمارستان نمازی ۲ به یکباره عوض می شود؟ در حالی که طبق مصوبه دولت در زمان اختلاف بین دستگاهها مدیران از مصاحبه علیه هم منع شده اند چرا دکتر ایمانیه با مصاحبه های خود طرف مقابل را تحریک می کند؟ چرا در زمان خود دکتر ایمانیه ازاضی وسیع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بلوار نیایش به ساخت باشگاه دانشگاه تعلق می گیرد اما هم اکنون ادعای نبودن مکان جهت ساخت نمازی ۲ را دارد؟ دکتر ایمانیه هم اکنون ۱۰ سال است که رئیس دانشگاه است ، چرا در زمان دولت قبل که مدیریت دانشگاه شیراز با وی همفکر بودند از این مصاحبه ها انجام نمی داد؟ چرا زمانی که نفت ۱۵۰ دلار بود به فکر توسعه بیمارستان نمازی نبود والان که نفت ۵۰ دلار است، تحریم برقرار است و دولت کسری بودجه دارد به فکر خرج کردن افتاده است؟ و ….

خروج از نسخه موبایل