نماد سایت خبر ‏پارسی

حج آیین شریف الهی و غدیر پیمان فرستاده ی خدا با مومنان حقیقی است/ حج نه فقط از فروع بلکه فروغ دین ما بوده و خواهد بود

خبر پارسی – سید محمد امین جعفری حسینی – این روزها که خبر تلخ فاجعه ی منا کام همه ی دوستداران اصیل اسلام را تلخ کرده ، شاهد موجی عوامانه از مطالب بی رمق اما پر رقم در شبکه های مجازی هستیم که ناخوداگاه انگشت اتهام را به سمت قربانیان نشانه رفته اند و غم های تازه ای براین اندوه عمیق می افشانند!
موج پیام های زرد که بانیان آن همگی در جایگاه پیران فرزانه نشسته اند و بدون آنکه سراغی از حجم مخارج چندین برابری سفرهای توریستی و مخارج سرسام آور تجملاتی گروه های دیگر جامعه بگیرند ، همگان را به ترجیح دستگیری از یتیمان و تهیدستان بر عزیمت به حج دعوت کرده اند و گاهی ناخودآگاه، در یک جهت گیری غیر انسانی سرنوشت قربانیان عزیز این فاجعه را حق این عزیزان دانسته اند!عجیب تر اینکه حتی عده ای از مومنان جامعه ی مجازی، منفعلانه این مطالب سست و نادرست را منتشر می کنند یا به سادگی از کنار آن می گذرند!!
حقیقت آن است که هر دو فاجعه ی امسال مکه و آنچه بر روزگار این روزهای کشورهای اسلامی می رود، بیش و پیش از هرچیز نتیجه ی مدیریت فجیع خاندان نا نجیبی است که به تصرف عدوانی بر جایگاهی دست یازیده اند که روزگاران بسیار در کفایت تام تومان خاندان ابراهیم حنیف و اهل و آل بنی هاشم بوده است. به هوش باشیم که حج، آیین خدا و تشریفی از دین شریف ماست، پس اگر به تمامت و کفایت برگزار شود، نه فقط از فروع بلکه فروغ دین ما بوده و خواهد بود.
هرگز امان ندهیم که به بهانه وقوع این فاجعه ی فجیع سر زده از بی تدبیری خاندان سعود، گردی از تردید بر اصول اصیل حج بنشیند و خدای نکرده این آیین الهی در محاوره ها و مجادله های مجازی
مورد اهانت قرار گیرد.
ما دلدادگان بزرگترین پیمان الهی هستیم و حالا بیشتر از هر زمانی قدر پیمان بزرگ غدیر را می دانیم و بر ارادت به اراده ی خاندان وحی مفتخریم.
افتخار کنیم که در مرام علی(ع) و عاشقان علی(ع) با مردم بودن و از مردم بودن، بالاترین درجه از شرافت و اصالت است. باید آیین های نکوداشت غدیر را پاس بداریم و رز به روز به دوست داشتن اولاد علی (ع)و عاشقان حسین (ع)بیشتر افتخارکنیم وقتی تشریف فرمایی کاروان همراهان ملک یزید های سعودی و بستن راه عبور مهمانان خدا می تواند چنین فاجعه ای در منای امن الهی بیافریند.
حج آیین شریف الهی است و غدیر پیمان فرستاده ی خدا با مومنان حقیقی، آیین خدا و پیمان پیامبر خدا را پاس بداریم.

خروج از نسخه موبایل