نماد سایت خبر ‏پارسی

تغییردراستان حق استانداراست/خسارات بدتر از جنگ را چه گروهی برکشور و استان تحمیل کرد؟

خبر پارسی- تمام کسانی که حافظه تاریخی شان یاری می کند تا دوران ۸ ساله ریاست جمهوری خاتمی را بیاد آورند-چه آنهایی که منتقد دوران اصلاحات هستند و چه آنهایی که حامی خاتمی بودند- اگر کمی انصاف را چاشنی قضاوتشان کنندشهادت می دهند که در آن دوران شان دولت و مجلس براساس آنچه در قانون اساسی برآن تاکید شده بودحفظ شد.درآن دوران ودرزمانی که لایحه های دولت رای نمی آورد یا وزیری استیضاح می شد نه خبری از قهر رییس جمهور بود و نه خبری از تراول های اغواگر!!!

درآن دوران اصلاح طلبان نیک می دانستندکه مجلس در راس امور است،اما مجلسی که دغدغه مردم و کشور را دارد،نه مجلسی که حب و بغض سیاسی درآن یکی از عوامل مهم تصمیم گیری است.

هرچند چرخ گردون گردید و پس از دورانی که عجیب و غریب ترین تصمیمات در حوزه اجرایی کشور درآن اتخاذشد،سکان اداره کشور را به دست «روحانی» میانه رو دادتا این دیپلمات نزدیک به هاشمی  و خاتمی  ،کشوررا بر مدار اعتدال استوار کند،اما مجلسی که نیمی از عمر خود را با احمدی نژاد و دولتش گذارانده بود به یک باره رنگ عوض کرد و نقش حمایت بی چون و چرای خود ازدولت را به فراموشی سپرد،تانمایندگانی که تاخرداد۹۲هیچگاه هیچ اظهارنظری در خصوص عملکرد مدیران دولت “بگم بگم “از خود بروزنمی دادندبه یک باره در تمامی حوزه ها از سیاست خارجی گرفته تا مسایل ورزشی استان به علامه دهر تبدیل شوند!

حجب و حیا ی خاتمی میراثی برای احمدی

اما در فارس و در حالی که استاندار این استان  که از۱۷ مهرماه ساکن طبقه ی ششم ساختمان استانداری فارس شده ، در این مدت ثابت کرده که میراث سال ها کارکردن دردوران اصلاحات حجب و حیایی است که خاتمی به مدیرانش آموخته است.

احمدی در این مدت کوتاه تلاش کرده است  تا فضای سیاست زده و هیجانی استان را آرام کند. استراتژیی که به دلیل تفکرات دیپلمات گونه سیدمحمد احمدی سرعت تغییرات را در استان فارس به حداقل رسانده است.

تغییراتی که هرچند جناح اصلاح طلب استان آن را حق استاندار می دانداما ظاهرا” جناح اصولگرا ونمایندگان جبهه پایداری درمجلس شورای اسلامی  هرگونه تغییر و تحول در استان را منوط به تایید نظر خود می دانند.

هرچند برخی از تحلیلگران معتقدند که تساهل بیش از اندازه استاندار با کسانی که تا دیروز به دنبال رد صلاحیت روحانی بودند و سیدمحمد احمدی را زمین خواربزرگ می خواندند باعث گردیده تا ساکتین چند سال گذشته بهارستان ، امروزبه صاحبان حقوق در حوزه تغییرات استانی تبدیل شوند،اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است .

مدیرانی که در انتخابات دوره گذشته مجلس از تمام پتانسیل خود ودستگاه های تحت مدیریتشان برای کسب جواز جلوس دوستان هم فکرشان بر صندلی سبز بهارستان استفاده کردند و امروز خطر از دست دادن صندلی مدیریت خودشان را پشت درب اتاقشان احساس می کنند تنها راه ازدست ندادن موقعیت کنونی را دست به دامان شدن کسانی می بینند که روزی برای نماینده شدنشان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حال و روز ناخوش ورزش فارس

درست در زمانی که  ورزش فارس حال و روز خوشی نداردو مدیر ارشد آن خطر از دست دادن کرسی مدیریت خود را نزدیک تر از هرزمانی می بیند، همچون کسی که قصد ارائه گزارش عملکرد دارد،تمام سعی و تلاش خود و تیم رسانه ای اش را به کار بسته تا همواره تیتری از وی در رسانه ها منعکس شود.

اقدامی که با حمایت یکی از نماینده های مجلس از عملکرد «کمانه»، می رود تا رنگ بویی دیگر به خود بگیرد.

قطعا” کارشناسان حوزه ورزش فارس بیش از برخی از نمایندگان مجلس براین امر واقف هستند که دوران مدیریت مجدد کمانه برورزش فارس دوران رکود و سقوط ورزش فارس بود.برق که نماد فوتبال فارس بود و پرسابقه ترین تیم شهرستانی کشور محسوب می شوددررده های پایین جدول لیگ دسته ۲ دست و پا می زندو کمانه در دفاع از عملکرد خودش درخصوص این تیم دچار تناقض گویی می شود.اما این اتفاق ناگوار تنها درد ورزش فارس نیست بلکه سفیر سقوط درگوش فجری ها هم به صدا درآمده است. سفیری که نه با رنگ کردن چمن حافظیه از بین می رود و نه با توجیه کردن فرسایشی شدن عملیات ساخت ورزشگاه بزرگ شیراز که هرروز یک نام برای آن تصویب می شود.

امروز جامعه وررزش فارس بهتر از هرکس می داند که تئوری مدیریت «کمانه» در ورزش فارس شکست خورده است.

 شکستی که نه مهندسی کردن انتخابات روسای هیات های ورزشی می تواند کمکی به آن کند و نه دل خوش بودن به سوسو کردن تک ستاره هایی که عموما با هزینه شخصی در برخی مسابقات بین المللی شرکت می کنند و مدالی کم ارزش در رنکینگ رشته های مختلف با خود به کشور  به ارمغان می آورند.

درچنین شرایطی ورزش فارس امروز در کوچه پس کوچه های ورزش و جوانان گم شده است و کمانه منتظر بروز و ظهور موجی است تا برآن سوارشود.

احمدی باورکنداستاندار است

به نظر می رسد زمان آن رسیده که دکتر احمدی باورکند استانداراستانی شده است که خسارات  وارد شده به آن در ۸ سال گذشته و به گفته ی خودش بیش از خسارات وارد شده در ۸ سال جنگ تحمیلی است.خساراتی که نمایندگان اصولگرا و اهالی جبهه پایداری نمی توانند منکر سهم مدیران تحت حمایتشان در وقوع آن باشند.

احمدی که همواره سعی دارددرچارچوب سیاست های هیات دولت و رییس جمهور حرکت کند نیک می داند مجلسی که ۱۲ وزیر از مجموع ۱۸ وزیر دولت را این هفته برای پاسخگویی و احتمالا دریافت کارت زرد به بهارستان فراخوانده است ،برای دولت درحکم ترمزی قوی عمل می کند .

ترمزی که در استان فارس و درست زمانی که زمزمه هایی مبنی برتغییر یک مدیر در استان به گوش می رسد کشیده می شود.غافل از اینکه اگر در ۸سال گذشته سوء مدیریتی در استان رخ داده است نقش اول آن را در حوزه های مختلف همین مدیران بازی کرده اند و اینک حق استاندار است تا درخصوص تغییر آنها تصمیم بگیرد.

شاید احمدی می بایست کمربند خود رامحکم ببنددتا کشیدن گاه و بیگاه این ترمز باعث اختلال حرکت قطارتوسعه استان نشود.

 

خروج از نسخه موبایل