نماد سایت خبر ‏پارسی

تجدید میثاق عشایر فارس با شهدا در تشییع پیکر مطهر سردار بی سر، شهید اسکندری

مسئول هماهنگی هیئات مذهبی قشقایی‌های مقیم شیراز

اعلام کرد که همزمان با دهم محرم و مصادف با عاشورای حسینی، عشایر فارس با سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری تجدید میثاق می‌ کنند.

عین اله جوزن در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق بیان کرد: عشایر همواره و در همه برهه‌های حساس نظام جمهوری اسلامی، در صحنه حاضر بوده و ولایت مداری خود را ثابت کرده‌اند.

او همچنین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله افزود: ایلات قشقائی، لر، خمسه، باصری و کهمره با محوریت سپاه عشایر استان فارس در روز دوشنبه ١٧ مرداد همزمان با مراسم عاشورای حسینی در آئین تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری به صورت منظم و یکپارچه حضور پیدا می‌کنند.

مهدی نصیری قرقانی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز هم عنوان کرد: عشایر فارس در این مراسم با استفاده از عناصر و نمادهای ایلیاتی ضمن اعلام حمایت از جریان شهادت و دفاع از کیان نظام، با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق می‌ کنند.

او گفت: عشایر فارس بر خود تکلیف دانسته اند که با یک برنامه ریزی مدون با محوریت سپاه عشایر، با یک انضباط ایلیاتی در این رویداد مهم حضور به هم رسانیده و بخشی از دین خود را نسبت به نظام و شهدا ادا کنند.

مصطفی کیانی رحیمی، دبیر اجرایی این تجمع نیز خاطر نشان کرد: برای حضور در این مراسم چندین جلسه هم اندیشی با نماینده معزز ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، فرمانده محترم سپاه عشایر استان فارس و معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های این قشر بزرگ از جامعه برگزار شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل