نماد سایت خبر ‏پارسی

به بهانه سفر آتی وزیر بهداشت به استان فارس؛ جمعی از فعالان عرصه سلامت:ابقای دکتر ایمانیه اشتباه بزرگ وزیر بود / معتقد به مدیریت دستوری بالا به پایین نیستیم

خبر پارسی – جمعی از فعالان عرصه سلامت استان فارس به بهانه سفر وزیر بهداشت به استان در یادداشتی به مرور خواسته های خود در چند ماه اخیر پرداخته و نوشته اند: اگر لابی های قدرت اجازه می داد که موارد طبق قانون پیش برود،اکنون امید و نشاط جای یاس و نا امیدی را در دانشگاه گرفته بود و معتقدیم که انسان های بزرگ اشتباهات بزرگ می کنند و ابقای دکتر ایمانیه با توجه به دستور العمل شورای عالی انقلاب فرهنگی –خواست اکثریت دانشگاهیان-و هزار و یک دلیل دیگر از اشتباهات بزرگ وزیر محترم بهداشت بود که البته اساتید پیشکسوت دانشگاه نیز در این اشتباه دخیل هستند.

در یادداشت این جمع که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته،آمده است:

دوستان خسته نباشید!

خوشحالیم که خواسته هایمان را عریان در زمینه ی:

۱-برداشته شدن فضای امنیتی دانشگاه و احترام به دانشجو و دانشگاه

۲-احترام به انسان به معنی احترام کلیت انسانیت

۳-احترام به خرد جمعی و عدم خود محوری و دیکتاتوری

۴-احترام به علم و عالم و دانشمند و نفی گزینش های خاص اعضای هیات علمی بدون صلاحیت علمی

۵-احترام به بیمار و نفی برنامه های خود محور و بدون کارشناسی همچون پزشک خانواده و زبان تهدید و ارعاب جهت اجبار به همکاری متخصص

۶-احترام به همکار و نفی استثمار و بهره کشی آن چنان که در بیمارستان مادر و کودک توسط بخش بیهوشی در جریان است

۷-نفی زد و بند های جناحی-قومی و استفاده از دانشگاه در جهت پیشبرداهداف جناع خاص

۸-اصرا بر لزوم تقویت بنیان بخش خصوصی و بخش درمان دولتی غیر هیات علمی

۹-اصرا بر استفاده از کارشناسان خبره در نظارت و برنامه ریزی

۱۰-اصرار بر استفاده از تشکل های صفی در برنامه ریزی های دانشگاه و مدیریت بهداشت و درمان استان فارس

۱۱-لزوم تعریف معاونت غیر دولتی در وزارت بهداشت و دانشگاه ها جهت برنامه ریزی و تقویت بخش خصوصی و جلوگیری از اعضای گروهی خاص.

۱۲-اصرار بر عدم استفاده ابزاری از دین و ترویج سطحی نگری در دین و لزوم توجه به جوهره و عمق دین و ترویج”دین رحمانی”و”شیعه علوی”که مهمترین مشخصه آن عدالت است.

به اطلاع کلیه مقامات کشور از رئیس جمهور عزیز-معاون اول رئیس جمهور-وزیر محترم بهداشت و سایر دست اندر کاران رساندیم.

و مفتخریم که در این راه دنبال پست و مقام و مجوز و موافقت و …..نبودیم و عمل ما عمل به تکلیف بود و معتقدیم که اگر لابی های قدرت اجازه می داد که موارد طبق قانون پیش برود.اکنون امید و نشاط جای یاس و نا امیدی را در دانشگاه گرفته بود و معتقدیم که انسان های بزرگ اشتباهات بزرگ می کنند و ابقای دکتر ایمانیه با توجه به دستور العمل شورای عالی انقلاب فرهنگی –خواست اکثریت دانشگاهیان-و هزار و یک دلیل دیگر از اشتباهات بزرگ وزیر محترم بهداشت بود که البته اساتید پیشکسوت دانشگاه نیز در این اشتباه دخیل هستند.

گروه منتقدین و پیگیران تعبیر”هر آنچه شرط بلاغ است را با وزیر گفت” و هم چنان که دکتر ایمانیه برای انتخابات ۲۴ خرداد تبریک حتی به واسطه ی حضور مردم نگفت،ما نیز نه به دکتر ایمانیه تبریک می گوئیم و نه به وزیر دست مریزاد وخوشامد! چون وجهه خیری را در ابقاء و پشت صحنه ابقاء و لابی گری های آن نمی بینم. ما ضمن احترام به قانون، حق خود را در پیگیری مطالبات دوازده گانه خود با استفاده از کلیه مراجع قانونی در کوتاه مدت و نهاد سازی در دراز مدت، محترم شمرده امیدوار است دوستان گرامی ضمن حفظ روحیه امید و نشاط مطالبات خود را مداوم پیگیری نمایند.

ما معتقد به مدیریت دستوری بالا به پایین نبودیم و نیستیم و خواسته هایمان را از بیرونی ترین سطح یعنی روستا ها به عالی ترین مراکز قدرت انتقال خواهیم داد.یادمان باشد که در طی سالهای گذشته نهاد های ثروت قدرتی شکل گرفته که به سادگی رای مردم را بر نمی تابند ولی ما معتقدیم،باکار فرهنگی و اجتماعی تغییر را ایجاد خواهیم کرد که «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏ – یقیناً خدا سرنوشت هیچ قومى را تغییر نمى‌دهد، مگر اینکه آنان خویشتن را (به وسیله رفتارهاى نیک، یابد) تغییر دهند. (الرعد – ۱۱)».

خروج از نسخه موبایل