نماد سایت خبر ‏پارسی

برق منطقه ای فارس از آخر اول شد!/جناب استاندارنگذارید ادارات استان فارس پستوخانه سیاسیون شود

خبر پارسی – شرکت برق منطقه ای فارس سال گذشته درمیان شرکت های برق منطقه ای ،جایگاهی بهتر از آخر کسب نکرد!

به استناد گزارش بررسی حوادث شبکه انتقال، تهیه و تنظیم شده توسط دفتر مطالعات وحفاظت شبکه معاونت برنامه ریزی ونظارت بر امنیت شبکه، شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال۹۲، شرکت برق منطقه ای فارس در جایگاه آخر یعنی هفدهم قرار دارد و موید این موضوع نمودار آماری مقایسه شاخص عملکرد صحیح سیستم های حفاظتی شرکت های برق منطقه ای و سازمان آب و برق خوزستان می باشد.

یادآور می شود در بارش برف ۳۰ سانتی متری در زمستان ۹۲ بیش از سی ساعت برق بخش های زیادی از شهرستان شیراز و شهرستان های مرودشت و سپیدان و حومه آنها قطع و بالغ بر ۳۰ ایستگاه برق متعلق به شرکت برق منطقه ای فارس از مدار خارج گردید .

نمایندگان محترم فارس که اغلب حامی مشفقیان هستند،به این سئوال پاسخ دهند که علت چیست ؟ چرا باید آب و برق بر اثر بارش ۳۰ سانتی متری برف قطع شود ؟

نگاهی گذرا به رله های خارج از مدار در شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای فارس آماری بسیار هولناک بدست می دهند که نمایندگان محترم مردم در خانه ملت را به پیگیری آن دعوت می کنیم.

آیا وظیفه اصلی شرکت برق منطقه ای فارس چیزی جز حفظ و تداوم برق رسانی است؟

برخی کارشناسان معتقدند علت حوادث  پیش آمده در شبکه انتقال و فوق توزیع برق در شبکه شرکت برق منطقه ای فارس،خروج اکثر قریب به اتفاق تجهیزات حفاظتی و رله ها ، طی سال های متمادی در پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع برق این شرکت است و هیچ گونه اقدامی نیز به جهت بهسازی و نوسازی تجهیزات حفاظتی و رله ها به عمل نیامده است .این موضوع را خبر پارسی تایید یا تکذیب نمی کند اما گفته می شود مدیر عامل محترم شرکت برق منطقه ای فارس جناب آقای مهندس مشفقیان با علم به این موضوع و دانستن وظیفه اصلی خود در شرکت برق منطقه ای فارس ، که همانا حفظ و تداوم برق رسانی و پایداری شبکه می باشد ، با انحراف بودجه های تعمیراتی و نوسازی ، اقدام به احداث تشریفاتی و غیر ضرور پست های مختلف نموده است .

برخی اخبار غیر رسمی نیز می گوید: پست ۴۰۰ کیلو ولت لامرد که حدود ۲ سال از افتتاح آن می گذرد، چندین مرتبه به دلیل عدم انجام تست های حفاظتی و رله ها از مدار خارج و مناطق وسیعی از جنوب فارس را بی برق نموده است .اگر این اخبار و مسائل ذکر شده در بالا درست باشد آیا نمایندگان محترم مردم فارس در مجلس شورای اسلامی همچنان باید از مشفقیان حمایت کنند؟ ما امیدواریم همه اخبار بالا کذب باشد اگرچه مستندات موجود در خبر پارسی خبر ازحقایقی تلخ می دهند.

جناب استاندار! نگذارید ادارات استان فارس پستوخانه سیاسیون شود.لطفا!

خروج از نسخه موبایل