نماد سایت خبر ‏پارسی

برق آواره شد/بی پولی تا این حد؟

خبرپارسی-برق شیراز؛ این نام باشگاهی با قدمت حدود ۷۰ سال است که البته مانند اغلب تیم های ریشه دار کشور کمترین نشانی از آن در فوتبال کشور نیست.تیمی که قرار بود با تدابیر دولت قبلی به بخش خصوصی واگذار شود و راه تازه ای را بپیماید اما بخش خصوصی مد نظر، انگار خودش نیازمند مساعدت مالی است.

بدهی ها از کجا آمد؟

برق که بالغ بر ۳ میلیارد تومان بدهی دارد این فصل را باید در لیگ دسته دوم حضور یابد! روزی که حسین فارسی مالک برق شد قرار بود خیلی زود این تیم را در لیگ برتر ببینیم اما روند کار خلاف این را نشان داد و مسیر معکوس پیموده شد.

فارسی که کامیاب را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرده بود اگر چه متهم شد که فقط بدهی های باشگاه را افزایش داده و هیچ گام مثبتی برداشته نشده است اما نامه مدیردفتر مشفقیان در سال ۹۱ نشان می دهد که این حجم بدهی مربوط به گذشته است.

واگذاری بخشی از سهام باشگاه به دو نفر دیگر، ماجرا را پیچیده کرد. فارسی هیچگاه حاضر نشد مالکیت آن دو نفر را رسمیت ببخشد و آنها هم باستناد نامه ای که هیچکس اصل آن را رویت نکرد خود را نماینده فارسی معرفی کردند در حالی که این باشگاه در ثبت شرکت ها تمام و کمال به نام فارسی است.

مشهدی ها توانستند، شیرازی ها…

اداره کل ورزش فارس هم به هر دلیلی نخواست این داستان را با قاطعیت تمام کند.داستانی که مشابه آن در مشهد و برای ابومسلم هم رقم خورد اما همین اواخر امیرخادم معاون وزارت ورزش با تاسیس موسسه ای تازه به نام نسل ابومسلم ، ماجرای پیچیده و مالکیت و بدهی های ابومسلم را تمام کرد.پروانه باشگاه برق باطل شده و مشخص نیست آنها چگونه فعالیت می کنند و اگر اتفاقی رخ دهد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مشکلی که برای ابومسلم هم وجود داشت.

امیرضا خادم در این باره گفت: با توجه به اینکه ازسال ۸۲ تاکنون ابومسلم پروانه ای برای فعالیت نداشته است و به مشکلات حقوقی برخورده است، برای حفظ نام ابومسلم جایگزینی برای آن قرار دادیم.

به نقل از ایسنای مشهد ،معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درحاشیه رونمایی از پیراهن «نسل ابومسلم» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و همکاران وی در اداره کل به ما داده‌اند، ابومسلم از سال ۸۲ به بعد وجود خارجی نداشته در واقع پروانه ای برای فعالیت نداشته است. ابومسلم در ۱۰ سال گذشته طبیعتا غیر قانونی و غیر مستند فعالیت می‌کرده است.

خادم ادامه داد: بر اساس اصولی که وجود دارد کمیسیون ماده پنج در وزارت ورزش باید پروانه برای فعالیت باشگاه‌ها صادر کند که پروانه ابومسلم در سال ۸۲ مهلتش به اتمام رسیده و تمدید نیز نشده که خود این موضوع به نوعی یک سوال است.

وی با بیان اینکه طبیعتا یک جایگاه و امتیازی برای فوتبال خراسان باقی می‌ماند، افزود: ابومسلم نمی‌تواند با شرایط حال حاضر ادامه حیات دهد مگر اینکه مشکلات حقوقی و قانونی‌اش حل شود؛ به همین دلیل جایگزینی مورد نظر با حمایت سازمان لیگ صورت گرفت که این اجازه و حمایت را فراهم کرده تا در لیگ دو امکان حیات ابومسلم وجود داشته باشد.

معاون وزیر ورزش خاطر نشان کرد :با صحبت‌هایی که در وزارت ورزش با گودرزی و تبادل نظری که با صبوریان مدیر کل استان برای حفظ این تیم داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که شرایطی فراهم شود که از نظر حقوقی مشکلات ابومسلم را مدیریت کنیم و باشگاهی با شرایط جدید و با همان عنوان ابومسلم به همراه اضافه کردن یک یا دو کلمه دیگر، تشکیل دهیم که باید از اداره کل ورزش و هیات فوتبال استان که شرایط را برای این کار فراهم کردند تشکر کنم.

خادم در ادامه گفت: در تمامی این سال‌ها ابومسلم مشکلاتی داشته است که باتوجه به این که من نیز یک مشهدی هستم امیدوارم نام ابومسلم و تیم ابومسلم پابرجا بماند زیرا نام ابومسلم یک نماد در ورزش استان و فوتبال است و باید زنده نگه داشته وحمایت شود.

آواراگی برق ؛ پز عالی جیب خالی!

شیروانی تاهمین اواخر خود را رقیب حمیدرضا و امیر سیاسی و حمید استیلی برای خرید امتیاز لیگ برتری راه آهن می دانست! این حنا خیلی کمرنگ بود و زود رنگ باخت. بعد نوبت به خرید امتیاز لیگ یکی گیتی پسند اصفهان رسید اما همین هم شوخی بود.خرید امتیاز الوند همدان و شهرداری یاسوج در لیگ دسته دوم هم به این شوخی های بی مزه اضافه شد تا با توجه به اتمام نقل و انتقالات لیگ یک و دو ، همه منتظر جضور برق در دسته سوم باشند.جایی که البته این حضور هم در هاله ای از ابهام است. بدهی های بسیار و بی پولی باعث شده تا نتوان برای برق آینده خوبی را متصور بود.

حسین فارسی طی قراردادی ۷ ساله ، مجموعه ورزشی برق واقع در بلوار رازی را در ازای ماهی ۵ میلیون تومان ( سالی ۶۰ میلیون) از برق منطقه ای اجاره کرده بود.مالکینی که قرار بود امتیاز لیگ برتری راه آهن را با ده میلیارد تومان بخرند حالا در تامین همین ۶۰ میلیون هم مانده اند و برق منطقه ای طبق قرارداد، چون پولی دریافت نکرده مبادرت به تعطیلی مجموعه و بیرون راندن تیم برق از آن نموده تا تیم هفتاد ساله شیرازی آواره و سرگردان شود.

اداره کل ؛ سکوت تا کجا؟

دستور موقت دیوان عدالت اداری که رسید تصور می شد برای برق اتفاقات خوبی رقم بخورد. کمانه که بهتر از هرکسی می داند برق شیراز چه مشکلات حقوقی و قانونی دارد چرا سکوت کرده است؟حتما باید یکی مانند امیر خادم و داستان ابومسلم پیش بیاید تا متوجه شوند که باشگاه برق دارد بدون پروانه و مالک خاصی فعالیت می کند.در سالهای اخیر خبر دریافت پول از خانواده بازیکنان را همه شنیدند. اگر تکلیف پروانه برق مشخص بود آیا نمی شد در قبال این اتفاقات ، صاحب پروانه را احضار و بازخواست کرد؟ به نظر می رسد خواب زمستانی ورزش فارس، چهار فصله شده و پاییز و تابستان و بهار و زمستان را نمی شناسد.قاطعیت.کاش این کالای کمیاب وارد بازار ورزش مان شود.

برخی از روی تعصب معتقدند تاسیس موسسه جدید به منزله نابودی برق ۷۰ ساله است در حالی که برق به عنوان یک موسسه ورزشی ثبت شده چنین قدمتی ندارد و این نام برق و مردان کهنه کارش است که به موسسه برق وجاهت داده است.موسسه برق شیراز در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و تیم فوتبال برق را تحت پوشش گرفته است.مگر زمانی که در دعوای مالکیت عابدینی و محلوجی و زم و تربیت بدنی، پرسپولیس به تربیت بدنی رسید و موسسه پیروزی ثبت شد، قدمتش زیر سئوال رفت؟باشگاه استقلال که جشن ۷۵ سالگی می گیرد در همه این ایام چند دور تغییر در ارکان بالادستی خود داشته و از دوچرخه سواران تا تاج و بعد استقلال را دور زده است؟تنها راه نجات برق همان راهی است که امروز برای ابومسلم پیموده شد.تاسیس یک موسسه جدید و عاری از بدهی و با مدیریت مشخص و پاسخگو.در غیر این صورت سال بعد برق در لیگ استان و دو سال بعد در لیگ شیراز است.

خروج از نسخه موبایل