نماد سایت خبر ‏پارسی

ایمانیه ابقا نشده است/قانون اجازه ابقای او را به وزیر نمی دهد

خبرپارسی- انتشار چهار باره خبر ابقای ایمانیه در مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی فارس اگر چه جالب توجه است اما مداقه در قوانین و آیین نامه های موجود حکایت از آن دارد که وی برای حضور در سمت فعلی اش به تاییدیه ای فراتر از تاییدیه وزیر نیاز دارد.

مصوبه  جلسه ۶۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۹ آیین نامه ای را دربرمی گیرد که می توان باستناد آن درباره وضعیت ایمانیه بهتر قضاوت کرد.

این آیین نامه که شرح وظایف، نحوه انتخاب و چارت سازمانی موسسات و دانشگاهها را به وضوح تشریح و تعریف کرده در ماده ۴ به توصیف رئیس دانشگاه می پردازد و در بندهای مختلف آن چنین آمده:

الف جایگاه:

رئیس موسسه بالاترین مقام اجرایی موسسه میباشد که بعد از هیات امنا دومین رکن موسسه خواهدبود و درقبال کلیه امور موسسه در حدود مقررات مصوب، مسئول و نماینده حقوقی موسسه در نزد مراجع ذیصلاح خواهدبود.

ب  نحوه انتصاب:

رئیس هر موسسه بر حسب مورد از جانب وزیر هر یک از وزارتین به شورای عالی  انقلاب فرهنگی پیشنهاد خواهدشد که در صورت تایید شورا، وی با حکم وزیر به مدت چهارسال به انجام وظایف خود خواهدپرداخت.

نحوه انتصاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مفاد اساسنامه دانشگاه مذکور، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می گردد.

تبصره ۱ انتخاب مجدد افرادی که با انجام تشریفات مقرر در این ماده منصوب می شوند، به صورت متوالی تنها برای یک دوره بلامانع می باشد. در موارد استثنا، انتخاب مجدد برای دوره بعدی پس از تایید و اخذ مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی امکانپذیر می باشد.

با چنین آیین نامه ای مشخص است که ایمانیه پس از دو دوره ۴ ساله ، تنها در موارد استثنا می تواند با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مسند بماند و تا کنون هیچ مجوزی دال بر این موضوع منتشر نگردیده و هر گونه اظهار نظر در این خصوص نمی تواند وجاهت قانونی داشته باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای گسترده ای است که اعضای آن با حکم رهبر منصوب می شوند و اعضای حقیقی و حقوقی فعلی آن عبارتند از :اعضای حقیقی:    احمد احمدی،علی‌رضا اعرافی ،حمید پارسانیا، غلامعلی حداد عادل ،رضا داوری اردکانی ،   حسن رحیم پور ازغدی ،علی شریعتمداری ،علی‌اکبر رشاد ، سید علی‌رضا صدر حسینی ،   محمدرضا عارف ، محسن قمی ،محمدعلی کی‌نژاد ، منصور کبگانیان ، حسین کچوییان ،  مهدی گلشنی ،علی لاریجانی ،محمود محمدی عراقی ، محمدرضا مخبر دزفولی (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) ،صادق واعظ زاده ،علی اکبر ولایتی.

اعضای حقوقی

رئیس جمهوری – حسن روحانی (رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی)

رئیس قوهٔ قضائیه – صادق لاریجانی

رئیس قوهٔ قانون‌گذار و مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – علی جنتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – سید حسن قاضی زاده هاشمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری – رضا فرجی دانا

وزیر آموزش و پرورش – علی اصغر فانی

وزیر ورزش و امور جوانان – محمود گودرزی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور – سورنا ستاری

رییس سازمان صداوسیما – سید عزت الله ضرغامی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی – سید مهدی خاموشی

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی – محمدباقر خرمشاد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها – محمد محمدیان

 رییس جهاد دانشگاهی – حمیدرضا طیبی

 رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان – منیره نوبخت

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی – حمید میرزاده

 رییس هیأت فرهنگی مجلس شورای اسلامی – احمد سالک

 رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی – محمدمهدی زاهدی

 رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی – حسینعلی شهریاری

خروج از نسخه موبایل