نماد سایت خبر ‏پارسی

امیری برای هماهنگی اصولگرایان به شیرازآمده است؟/گفتمان مردان ولایتی عصای دست مدیران روحانی

خبر پارسی – درکمتر ۴ ماه دومین سرپرست فرمانداری شیراز منصوب شدتا این شبهه ایجاد شود که آیا تصمیمات اتخاذ شده در حوزه انتصاب مدیران دولت روحانی،از روی تدبیر است یا خیر؟

هرچند زرین کلاه با دلخوری از شیراز رفت و بعد از رفتن تلویحا گفت که این دلخوری اش از استاندارفارس رابه نوعی جبران خواهد کرد،اما جامه فرمانداری شیرازبه تن “تدین”حرف گوش کن هم جلوه نکرد تا مردی که در دوران انتخابات، یکی از مسئولیت های خود را ایجاد هماهنگی بین جبهه پیروان خط امام و رهبری، حزب موتلفه ،حامیان پورمحمدی و جامعه اسلامی مهندسین اعلام کرده بود به عنوان دومین سرپرست فرمانداری کلان شیرازدر دولت روحانی معرفی شود.

مصطفی امیری که متولد ۱۳۵۰  است و گفته می شود مهندس برتر و برگزیده سال ۹۰ و نیز مدرس دروس حقوق  و علوم سیاسی  در دانشگاه هاست دارای  مدرک  مهندسی شیمی و دکتری حقوق بین الملل است که احتمالا  نامش در تاریخ سیاسی فارس به عنوان اولین فرماندار دولت تدبیرو امید ماندگار خواهد شد .

فرمانداری که تنها چند ماه پیش ودر قامت مسئول امور استان‌های ستاد انتخاباتی علی اکبر ولایتی تمام تلاش خود را برای رییس جمهور شدن دیپلماتی که او آن را نظریه پرداز ارشد جبهه مقاومت در لبنان می خواندبه کار بست.

از دیگاه امیری ، ولایتی نقشی موثر در تاسیس و حمایت از جبهه های مقاومت در دنیا داشته است و با تالیف کتاب هایی از نظریه پردازان این جبهه ها بوده است.

سرپرست جدید فرمانداری شیراز،که تشکیلات موتلفه اسلامی رادر خط‌ دهی به نیروهای حزب‌اللهی دارای  نقشی  اساسی می داند، معتقد است که  همواره در کوره‌راه‌های انقلاب نگاه انقلابیون به انگشت اشاره موتلفه بوده است.

امیری که تا پیش از این، روند امضای قرارداد ۵۹۸ را به مراتب سخت تر و پیچیده تر از مذاکرات هسته ای می دانست،امروز به عنوان نماینده سیاسی دولتی در شهر شیراز معرفی شده است که موفقیت مردانش در مذاکرات هسته ای را به عنوان یکی از موفقیت های بزرگ تاریخ چند سال اخیر کشور می پندارد.

باید دید سرپرست جدید فرمانداری شیراز، که در انتخابات ریاست جمهوری معتقد بود انتخاب چهره ای متین و آرامی چون ولایتی می تواند زمینه سازحضور تمامی نیروهای متخص ومعتدل اصولگرا درمدیریت کشور باشد،همچنان بر عقیده خود پایبند است و درسیاست های خود پیرو طیف اصولگراست یا در این مدت کوتاه دل به سیاست روحانی و اصلاح طلبان حامی وی داده است.

اما انتخاب امیری به عنوان سرپرست فرمانداری شیراز این سئوال را نیز در اذهان مطرح می کند که درفضایی که اصلاح طلبان خودرا حامیان واقعی دولت می دانند، آیا گفتمان مردان ولایتی عصای دست  مدیران  روحانی در فارس می شود؟

خروج از نسخه موبایل