نماد سایت خبر ‏پارسی

امام جمعه کرمان: سلب آزادی مردم گناهی آشکار است/زدن امثال مطهری به ضرر دین و مملکت است/چرا کاری می کنید که دشمن و بی بی سی ها بگویند در ایران آزادی نیست

خبر پارسی – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تقبیح حمله به علی مطهری در شیراز و ممانعت از سخنرانی هادی خامنه ای در کرمان گفت: سلب آزادی مردم گناهی بیّن است مگر این که فرد مفسدی بخواهد در شهر بلوا درست و آشوب کند.

به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: ما در مملکت اطلاعات، نیروی انتظامی و بزرگتر داریم و اگر گروهی که اسم شان اصلاح طلب است و آمده اند در کرمان می خواهند سخنرانی کنند، آیا من حق دارم بیایم سخنرانی را بر هم بزنم؟ نه.
وی اظهار کرد: اگر قرار باشد سخنرانی انجام نشود، اطلاعات و نیروی انتظامی باید این کار را بکند و الا سنگ روی سنگ بند نمی شود.
امام جمعه کرمان افزود: چندی قبل گفتند حجت الاسلام سید هادی خامنه ای برای سخنرانی به دانشگاه آزاد کرمان می آید من با رییس دانشگاه تماس گرفتم و پرسیدم شما دعوت کردید گفت نه، انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر و آزاد دعوت کننده بوده اند و بعد این جلسه را بر هم زدند و نگذاشتند صحبت کند و اخیرا هم پسر شهید مطهری به شیراز رفته که وی را در فرودگاه زده اند البته شنیده ام او را از فرودگاه برگرداندند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: من عمری در این کارها بوده ام؛ به کلام الله این گونه کارها به ضرر دین و مملکت است و آیندگان نتیجه اش را خواهند دید.
آیت الله جعفری تاکید کرد: باید بفهمیم که اداره مملکت با یک گروه و یک حزب خیلی مطلوب نیست باید همه گروه ها و احزاب طبق شرایط شرکت کنند و هر کس از فیلتر شورای نگهبان رد شد، باید وی را قبول کنیم و این قانون مملکت است.
امام جمعه کرمان گفت: «این گروهی که پسر مطهری را کتک یا سخنرانی سید هادی خامنه ای را بر هم زدند، همان هایی هستند که سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در قم و سخنرانی های لاریجانی و ناطق نوری را در شب احیا به هم زدند.»
وی افزود: «چرا کاری می کنید که دشمن و بی بی سی ها بگویند در ایران آزادی نیست و البته آنها به عمل همین گروه ها تمسک می کنند.»
آیت الله جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند همه بدانند که من با این کارها مخالف هستم.
وی با اشاره به احتمال فعالیت افراد برای سوء استفاده از انتخابات مجلس و لباس روحانیت، گفت: من در نمازجمعه اطلاعیه ای دادم که در عمرم نداده بودم و در نماز معیارهای صحیح نامزدهای مجلس را عنوان کردم که چه کسی صلاح است به مجلس برود.
آیت الله جعفری علم، ایمان، تقوا، داشتن فکر صحیح و عادل و عالم بودن را از جمله خصوصیات نمایندگان برشمرد و افزود: هر کسی که از راه رسید، نمی تواند به مجلس برود حال می خواهد معمم باشد یا هر فرد دیگری.
وی اضافه کرد: شما می بینید خدا به ما عقل و فکر داده ما می گوییم دموکراسی و امام راحل نیز به همه فرمودند آزادید حرفتان را بزنید ولی اجازه نمی دهم توطئه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین با گرامیداشت روز شهدا گفت: شهادت دو شرط دارد که یکی خالص بودن نیت برای خدا و دیگری حرکت در مسیر درست است و مقام شهید، جانباز و آزاده را نمی توان با یک یا چند جمله تفسیر کرد.

آیت الله جعفری ضمن استناد به روایتی از رسول خدا (ص) گفت: هر کار خوبی که انجام دهید، کار خوب بالاتر و برتری نیز وجود دارد مگر یک کار و آن شهادت در راه خداست.

امام جمعه کرمان گفت: برخی افراد نادان و منافق در گذشته بودند که معتقد بودند اگر کشته شوند، شهید می شوند.

وی با تاکید بر این که دستورات دینی دارای ابعاد مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی است، ادامه داد: باید کوشش کنیم با دستورات دین از یک منبع مطمئن در جهات مختلف آشنا شویم.

خروج از نسخه موبایل