نماد سایت خبر ‏پارسی

استاندار فارس در ضیافت افطاری اصلاح طلبان :رقابت سیاسی ،نشاط سیاسی را به دنبال دارد+گزارش تصویری

خبر پارسی – نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس غلبه بر مشکلات استان را نیاز مند خرد جمعی دانست و بر پافشاری دولت بر حقوق قانونی احزاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس ، دکتر سید محمد احمدی در حاشیه ضیافت افطاری که با حضور نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی  اصلاح طلب فارس برگزار شد ،  اظهار داشت : برای همفکری و استفاده از توان نیروهای خوش فکر و صاحب تجربه احزاب و گروه های سیاسی محدودیتی قائل نیستیم و معتقدیم این دولت متعلق به تمامی گروه ها و اقشار مختلف است.

استاندار فارس گفت : باید دانست که توسعه سیاسی در کشور و تسهیل مسیر  فعالیت سیاسی احزاب با نوع نگاهی که شخص رییس‌جمهور به این حوزه دارند و در جمع استانداران نیز این موضوع را مورد توجه قرار دادند، نیاز به تلاش زیادی دارد.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب هستیم، لازم است تا با اعتماد و تکیه بیشتری به مساله تحزب و کار تشکیلاتی و سازماندهی شده سیاسی در ایران و استان  نگاه کنیم.

دکتر احمدی بر پایبندی خود به وعده هایش از آغاز فعالیت به عنوان استاندار فارس و تحقق مطالبات مردم در انتخابات ریاست جمهوری و نیز ضرورت ایجاد وحدت در استان تاکید و عنوان کرد : باید شرایطی به وجود آورد تا بتوان با بهره مندی از توان نیروهای خلاق و با تجربه، استان فارس را به پیش برد.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود : موفقیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تنها با حمایت همه فعالان سیاسی میسر می شود  و باید همه ما با وحدت، اتحاد و یگانگی گام‌های بلندی برای حل مشکلات استان  برداریم.

استاندار فارس تاکید کرد : معتقدم موفقیت‌های کشور،  تأمین منافع ملی و استان فارس با حضور همه تأثیرگذاران عرصه‌های مختلف و مردم در صحنه محقق خواهد شد و دولت نیز تاکنون بر این مبنا وعده داده و حرکت کرده است.

وی بیان اینکه اگر رقابت سیاسی نباشد، نشاط سیاسی و مشارکت و حضور فعال مردم از بین می‌رود و پیشرفتی حاصل نمی‌شود، گفت: جناح های سیاسی  باید بتوانند در رقابتی سالم، شور و نشاط سیاسی و امید به حل مشکلات را به جامعه عرضه کنند.

دکتر احمدی با تاکید بر اینکه مدیریت و اصلاح امور  در استان نیاز به صبر و تحمل دارد، تصریح کرد: باید همه ما آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببریم و بدانیم که مسایل استان بدون اینکه شکیبایی خود را افزایش دهیم ، مرتفع نخواهد شد.

نماینده عالی دولت یازدهم در فارس عنوان کرد : از ابتدای شروع به فعالیت در استان سعی کرده ام  موضوعی را  بدون مشورت با صاحبنظران و گرفتن نظرات متخصصین تصمیم گیری نکنم و تا به امروز در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هیچ تصمیمی را بدون مشورت اتخاذ نکرده ام.

استاندار فارس بر لزوم  تحقق مطالبه مردمی که در انتخابات سال گذشته شور و شوق آفریدند، تاکید کرد و افزود: من بر خواست عمومی مردم  اصرار دارم و بر اعاده آن تا جایی که قدرت و توان داریم، ایستادگی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد :  مردم با انتخاب خود گفته اند که  تغییر و تحول می خواهند و  به نظام اعتماد دارند و این مهم در حالی رخ داد که مشکلاتی در سال‌های پیش از آن بوجود آمده بود .

رییس شورای برنامه ریزی استان فارس ضمن تشریح برخی دستاوردهای تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید در یازده ماه گذشته  و بویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی گفت: دولت به هر آنچه که برنامه و شعار داده دست یافته است، به طوری که ما موفق شدیم در عرصه اقتصادی نرخ تورم را با وجود رشد منفی اقتصاد کنترل کنیم و اکنون به رونق و شکستن رکود می‌اندیشیم.

دکتر احمدی تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید را وارث یک قافله شکست خورده  اقتصادی در کشور و فارس دانست اما بازگشت به شرایط آرامش را مهم ارزیابی کرد و گفت : در استان فارس برخی پروژه های روی زمین مانده مانند پتروشیمی ها ، کارخانجات فولاد ، آزاد راه شیراز – اصفهان و …. را رونق دوباره داده ایم اما راه دشوار است و  به موفقیت در سایه تدبیر ، امید داریم.

استاندار فارس در پایان خواستار افزایش جلسات هم اندیشی با احزاب و گروه ها در راستای ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات ، به منظور پیشرفت استان شد.

یادآْور می شود در این جلسه برخی از نمایندگان احزاب و گروه های اصلاح طلب استان فارس ضمن بیان دیدگاه های خود در مورد مسائل جاری استان بر حمایت همه جانبه از دولت و همراهی با مدیریت ارشد استان در مراحل مختلف تاکید کردند.

خروج از نسخه موبایل