نماد سایت خبر ‏پارسی

آقای وزیر،جناب استاندار!از مشفقیان چه خبر؟/وضعیت نگران کننده تاورها و استاپ های تاورهای خط ۱۳۲ کیلو ولت کنگان به بردخون+گزارش تصویری

خبر پارسی – فونداسیونها یکی از اجزای سیستم انتقال انرژی به شمار می روند . وظیفه آنها نگهداری برج و تحمل نیروهای کششی و فشاری موجود که از طریق پایه ها بدانها منتقل گردیده می باشد . اصول اولیه طراحی فونداسیون بر این مبناست که زمین زیر پایه برج مقاومت کافی در مقابل کلیه فشارهای وارد بر آن را دارا بوده و از طرفی وزن فونداسیون و خاک بتواند در مقابل نیروی کششی که تمایل به بیرون کشیدن فونداسیون از زمین را دارد مقاومت نماید .

اصولاً هر سازه ساختمانی هر قدر محکم طراحی گردد ، چنانچه پایه یا پی های مطمئنی نداشته باشد ثبت و استوار نخواهد ماند . بنابراین فونداسونهای شبکه انتقال نیز به علت نقش مهمی که در نگهداری و امنیت سیستم انتقال دارند حائز اهمیت فراوان بوده و طراحی و نظارت بر اجرای این قسمت از تأسیسات توجه بیشتری نیاز دارد . بدین لحاظ آئین نامه های موجود نیز ضرایب اطمینان بالائی در محاسبات فونداسیون ها توصیه می نمایند .

به علت قرارگیری طیف وسیعی از خاک ها در مسیر یک خط انتقال نیرو ، لازم است در هنگام طراحی دقت بیشتری بعمل آید تا در هر حالت فونداسیون متناسب با نوع خاک اجرا گردد . ارائه طرح مطلوب فونداسیون در هر مورد می تواند ضمن تأمین پایداری و استحکام مورد نیاز پایه برجهای سیستم انتقال ، به میزان قابل توجهی از هزینه های احداث فونداسیونهای خط نیز بکاهد .

خبر پارسی اطلاع یافت تاورها (برج انتقال برق )و استاپ های(پایه ها)  تاورهای خط ۱۳۲ کیلو ولت فی مابین پست ۴۰۰ کیلو ولت کنگان به پست ۱۳۲ کیلو ولت بردخون از ایمنی لازم برخوردار نبوده و امکان سقوط تاورها می رود چنانچه تاکنون چندین بار تاور سقوط کرده همچنین امکان عملیات سیم کشی وجود ندارد. (به دلیل عدم استحکام و ثبات تاورها)

خوانندگان خبر پارسی چنانچه در تصاویر ملاحظه می کنند،استاپ(پایه) تاور (برج انتقال برق )های برق حدود ۷۰ الی ۸۴ سانتی متر در زمین فرو رفته و اطراف آن با خاک پر شده است .

این در صورتی است که می بایست استاپ تاورها حدود ۲٫۹ الی ۴ متر در زمین فرورفته و اطراف آن با بتن مسلح با عیار ۳۵۰ پر می شده است و در می بینید که تصاویر با توجه به وزن و ارتفاع تاور و زاویه خمش تاور و میزان کشش تاور ناشی از فشار سیم به راحتی قابل محاسبه است و یک نفر مهندس عمران و یا مکانیک و یا … که فقط علوم اولیه مهندسی را بداند بادیدن بتن شکسته شده و طول ارتفاع استاپ در درون زمین که حتی خیلی جا های آن جوشکاری شده (در صورتی که استاپ می بایست پیوسته باشد ) پی به عمق فاجعه خواهد برد.

گفته می شود هم اکنون آقای عزیزی مدیرعامل شرکت رسا انتقال شیراز با دریافت یک میلیارد تومان به صورت ترک تشریفات در حال وصله کردن تاورها می باشد.چنانچه این خبر صحت داشته باشد و یک میلیارد تومان از پول بیت المال هزینه وصله کردن تاورها شده باشد باید از جناب مشفقیات پرسید چرا تاکنون چندین تاور سقوط کرده است؟ چرا امکان عملیات سیم کشی وجود ندارد ؟(به دلیل عدم استحکام و ثبات تاورها)

جناب آقای مشفقیان عضو جامعه اسلامی مهندسین و مدیر عامل محترم شرکت برق منطقه ای فارس و نیز جناب آقای یدالله حقیقی عضو جامعه اسلامی مهندسین و معاون محترم طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس و همچنین جناب آقای مهدی شفیعی عضو جامعه اسلامی مهندسین و مجری محترم طرح خطوط فوق توزیع شرکت برق منطقه ای فارس اگر اخبار بالا صحت دارد که تصاویر ظاهرا بر صحت اخبار دلالت دارد خواهشمند است پاسخ دهید چه کسی پاسخگوی این سهل انگاری است؟چرا شماها که همه عضو جامعه اسلامی مهندسین هستید بر بیت المال مسلمین دقت و نظارت بیشتری نمی کنید؟آیا وقت آن نرسیده که از مسئوولیت استعفا دهید؟ آقای مهندس مشفقیان ما با شما هیچگونه کدورتی نداریم رسانه ایم و وظیفه داریم نظارت کنیم. راستی شما چرا همچنان اصرار بر ماندن دارید؟فکر نمی کنید برق منطقه ای فارس  نیرویی جوان تر و پر نفس تر می خواهد؟

آقای وزیر نیرو لطفا این گزارش و مستندات آن را ملاحظه فرمائید.جناب آقای دکتر احمدی استاندار محترم لطفا به مهندسین مربوط بفرمائید پی گیری کنند.مماشات تا کی؟

 تصاویر و عکس های مستند تاورها و استاپ های تاورهای خط ۱۳۲ کیلو ولت فی مابین پست ۴۰۰ کیلو ولت کنگان به پست ۱۳۲ کیلو ولت بردخون را ملاحظه فرمائید.

 

خروج از نسخه موبایل