نماد سایت خبر ‏پارسی

پرداخت ۱۴۱۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی چهل سال به مددجویان

خبرپارسی – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: ١۴ هزار و ١٧٠ میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی چهل سال گذشته به مددجویان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است .

محمد بذرافشان دوشنبه ٨ بهمن در نشست خبری ویژه دهه فجر، با یادآوری اینکه کمیته امداد مولود انقلاب است و طی چهل ساله گذشته منشاء اثرات فراوانی بوده، افزود: مهمترین دستاورد این نهاد طی چهل سال گذشته این بوده که محرومیت نتوانسته مانعی برای شکوفایی استعدادهای قشر محروم و مستضعف جامعه باشد .

به گفته او طی چهل سال گذشته ٩۶ هزار و ٨٨٨ دختر از کمک هزینه جهیزیه و ١٩ هزار و ١۴٨ هزار پسر تحت پوشش کمیته امداد از کمک هزینه تسهیلات ازدواج برخوردار شده‌اند .

وی ارزش ریالی کمک هزینه تامین جهیزیه به دختران و کمک هزینه ازدواج برای پسران تحت پوشش را بالغ بر ٨۶ میلیارد تومان اعلام کرد .

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه از ابتدای ایجاد این نهاد در استان تاکنون ٧٣٢ هزار دانش آموز و ١٨٢ هزار و ۶٨٠ دانشجو از خدمات تحصیلی بهره‌مند شده‌اند .

بذرافشان با بیان اینکه  ٢٧ هزار و ٨۴٠ نفر طی چهل سال گذشته به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، افزود: در حوزه اشتغال نیز ١٠۶ هزار طرح تاکنون اجرا شده که شتاب آن طی سال‌های اخیر توجه بیشتری شده است .

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به ایجاد ١٢٨ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش، گفت: با ایجاد فرصت‌های شغلی ٣٠ هزار خانوار خودکفا و از چرخه پوشش امداد خارج شده‌اند .

بذرافشان همچینن از برگزاری جشن اشتغال دو هزار خانوار تحت پوشش با حضور مقامات ملی در ١۴ اسفندماه به میزبانی شهر شیراز خبر داد .

وی عنوان کرد: از سه سر فصل بند ب تبصره ١۶، صندوق امداد ولایت و اشتغال توسعه پایدار روستایی اعتبارات حوزه اشتغال تامین می‌شود .

به گفته مدیرکل کمیته امداد فارس ١۴ هزار و ١٧٠ میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی چهل سال گذشته به مددجویان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است .

بذرافشان یادآور شد: در حوزه آموزش نیز به ٣٧٧ هزار نفر آموزش‌های لازم داده شده است .

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز نیکوکاری کمیته امداد به ١٠٢ مرکز طی چهل سال گذشته در فارس، گفت: بالغ بر ١٠٠ هزار حامی فعال به مجموع حامیان کمیته امداد اضافه شده است .

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: در سه سال متوالی گذشته، فارس در جذب حامیان و زکات رتبه نخست را به خود اختصاص داده است .

بذرافشان ادامه داد: در جذب درآمدها فارس رتبه دوم کشور در ده ماهه امسال کسب کرده و تلاش می‌شود با جذب بیشتر سرفصل‌های پیش‌بینی شده تا پایان امسال رتبه نخست را کسب کنیم .

وی با بیان اینکه در احداث مسکن نیز  ٣۶ هزار باب مسکن روستایی و شهری از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خرید و فروش شده است، گفت: ١۴٠٠ واحد سهم پیش‌بینی شده فارس در سال جاری بوده است که در دهه فجر افتتاح می‌شود .

مدیرکل کمیته امداد فارس خاطرنشان کرد: قریب به ٧٠ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری طی چهل سال گذشته توسط کمیته امداد بهسازی و تعمیر شده‌اند.در حوزه مسکن مهر نیز ١۴٨۵ واحد در سال ٩۵ تکمیل توسط کمیته امداد استان تکمیل شد .

بذرافشان با یادآوری این مطلب که تاکنون سه هزار واحد مسکن برای مددجویان ساخته و تحویل داده شد، گفت:  یکهزار و ٨٣٢ واحد مصوب هم از سفر رهبر معظم انقلاب نیز در اختیار مددجویان گذاشته شد .

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز ۵۶٠ هزار و ۳۰۰ نفر مددجوی شهری و روستایی بیمه شده‌اند، خاطرنشان کرد: مددجویان شهری از همه ظرفیت بیمه امداد استفاده می‌کنند و مددجویان روستایی نیز از بیمه سلامت بهره‌مند هستند .

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: دو هزار و ٣٣٢ زن نیز مشمول بیمه روستایی و مستمری بگیر در استان فارس شده‌اند .

بذرافشان همچنین اعزام ١۴٠٠ مددجو به مشهد مقدس، کلنگ‌زنی اداره منطقه ۶ امداد شیراز و اداره سر چهان، افتتاح ساختمان اداری کوار، افتتاح یکهزار و ۴٠٠ واحد و تجلیل از خیرین برتر استان را از بزنامه‌های شاخص کمیته امداد در دهه فجر ذکر کرد

خروج از نسخه موبایل