نماد سایت خبر ‏پارسی

حکایت مردی که در شهر خود غریب است/بزرگداشت استاد جلال ذوالفنون در هشتگرد برگزار شد

خبر پارسی – نام سه تار که می آید، همه بی اختیار یاد جلال ذوالفنون می افتند، چرا که این استاد برجسته، تمام عمر خویش را صرف نواختن و آموزش این ساز کرده است. وی متولد سال ۱۳۱۶ در آباده می باشد. ذوالفنون آثار نوشتاری و صوتی فراوانی در زمینهٔ موسیقی ایرانی از خود به جای گذاشته که از بین آنها می توان آلبوم های گل صدبرگ و آتش در نیستان با صدای شهرام ناظری را نام برد. همچنین از دیگر آثار او می توان به مستانه، سرمستان و شب عاشقان با صدای علیرضا افتخاری اشاره کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی نوآک به نقل از تیتر۱ ، جلال ذوالفنون در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در اثر خونریزی داخلی پس از جراحی قلب باز، در بیمارستان البرز کرج درگذشت. استاد ذوالفنون؛ به وصیت خودش و با حضور دوستاران و خویشانش در قبرستان امامزاده طاهر کرج دفن شد.

عصر دیروز مراسم بزرگداشت استاد جلال ذوالفنون در هشتگرد برگزار شد. این مراسم به مناسبت سالگرد وفات استاد و در شهر هشتگرد برپا کردید.

در این مراسم اساتید بزرگ هنر موسیقی ایرانی، شاگردان و دوستان ذوالفنون به همراه خانواده وی حضور داشتند.

این بزرگداشت که توسط آموزشگاه موسیقی آفاق هشتگرد برگزار شده بود، با نواختن چند قطعه هنری با ساز های سنتی آغاز و سپس با خاطره گویی شاگردان و دوستان استاد ادامه یافت. در مرحله بعد آواز کارون از استاد مجرد در سالن طنین انداز گردیده و به روح ذوالفنون اهدا شد. در انتها تک نوازی سهیل ذوالفنون،پسر جلال ذوالفنون با ساز سه تار پایان بخش این مراسم بود.

خروج از نسخه موبایل