نماد سایت خبر ‏پارسی

آمادگی هیئت پزشکی ورزشی فارس برای پوشش المپیاد دانشجویان

خبرپارسی – نایب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس از آمادگی این هیئت برای پوشش کامل پزشکی چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه شیراز خبرداد .
به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان فارس، جمشید جهانی در نشست هم اندیشی با معاون دانشجویی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز در خصوص برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شیراز، بر لزوم هم‌افزایی بین هیئت پزشکی ورزشی و تربیت‌بدنی دانشگاه شیراز تاکید کرد.
او گفت: طبق قانون وزارت ورزش و بخشنامه های موجود، هر مجموعه ورزشی و برگزار کننده مسابقات در کشور بایستی قبل از شروع انجام آن ، نظارت کامل بر عضویت ورزشکار در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) داشته باشند تا از خدمات گسترده پزشکی ورزشی و در صورت حادثه خدمات درمانی مناسب برخوردار شوند .
نایب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به اینکه طبق بخشنامه عضویت هر ورزشکار در کمیته خدمات درمانی پس از ۷۲ ساعت فعال شده و قابلیت اجرایی دارد، افزود: خوشبختانه این امتیاز را فدراسیون برای برگزار کنندگان مسابقات و ورزشکاران شرکت کننده در نظر گرفته که هم زمان با عضویت، از خدمات این کمیته برخوردار خواهد شد .
دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان فارس به پوشش پزشکی توسط کمیته مسابقات هیات پزشکی ورزشی اشاره و اضافه کرد: طبق قوانین و بخشنامه به تمام مراکز ورزشی، باشگاه ها و مجموعه هایی که برگزار کننده مسابقات می باشند بایستی به انجام این مهم اهتمام ویژه داشته باشند و پوشش پزشکی مسابقات را با حضور پزشک و امدادگر ورزشی (پزشکیار) در مسابقات از طریق هیات پزشکی ورزشی استان دنبال کنند .
جهانی به نکات مهم پزشکی که در حین مسابقات باید به آن توجه ویژه داشت اشاره و خاطرنشان کرد: نکات بسیار ظریف و قابل توجه پزشکی وجود دارد که مجموعه پزشکی ورزشی از علم آن برخوردار است و اگر آسیب احتمالی و یا بیماری در حین مسابقات برای ورزشکار پیش آید می تواند در کمترین زمان و به بهترین نحو ممکن به درمان آن بپردازد و آن را به ادامه فعالیت ها بازگرداند .
وی از ظرفیت های بالای پزشکی ورزشی در ارائه خدمات به جامعه ورزش و ورزشکار سخن گفت و خاطرنشان کرد: خدمات هیات پزشکی ورزشی بسیار گسترده است و می تواند حتی در صورت نیاز ماسور ورزشی برای تیم های شرکت کننده در مسابقات فراهم کند و همچنین اگر در زمان برگزاری مسابقات ، آسیبی برای ورزشکاران رخ دهد، در سریع ترین زمان و به بهترین نحو ممکن به درمان آن اقدام و در صورت نیاز با اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان انتقال دهد .
زهرا تمدن نایب رئیس بانوان هیئت پزشکی ورزشی فارس هم در این نشست با بیان اینکه سلامت بانوان ورزشکار برای حضور در مسابقات بسیار مهم است،گفت: این موضوع از ویژگی خاصی برخوردار است و هیات پزشکی ورزشی فارس می تواند معاینات سلامت قبل از مسابقات ورزشکاران را به طور کامل انجام دهد و با صدورگواهی سلامت برای آنان زمینه را برای برگزاری یک مسابقات سالم رقم بزند .
عبدارضا سبحان منش مسئول کمیته درمان و آموزش هیات پزشکی ورزشی فارس هم در این نشست با بیان اینکه این المپیاد ورزشی یک ایونت بزرگ ورزشی محسوب می شود و دارای استاندارهای خاص خودش از لحاظ پزشکی می باشد، افزود: ورزشکار حاضر در این مسابقات باید قبل از ورود به مسابقه از یک سلامت اولیه برخوردار باشد و با در نظر گرفتن سلامت عمومی سلامت شخص هم از لحاظ شرکت در آن رشته ورزشی با غربالگری سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرد

خروج از نسخه موبایل