نماد سایت خبر ‏پارسی

آقای استاندار باید زلزله ۸ ریشتری بیاید، تا مدیران سیاسی و ناتوان برکنار شوند!

خبر پارسی: بارش دوباره برف بار به فاصله کمتر از ۲۰ روز، بار دیگر بخش بزرگی از غرب تا جنوب شهر شیراز را برای ساعت های طولانی در خاموشی برد تا گواهی باشد بر ضعف شدید مدیران دستگاه های خدمات رسان شیراز.

اگرچه پیش از این استاندار فارس عملکرد شهرداری شیراز و مجموعه مدیران صنعت برق را در جریان بارش اولین برف زمستانی شیراز ضعیف ارزیابی کرده و به آنان هشدار بود که خود را برای مقابله با چنین حوادثی آماده کنند اما بارش دوباره برف روز شنبه بار دیگر نشان داد این مدیران از توان کافی برای اداره استان فارس و شهر شیراز برخوردار نیستند و حضورشان بیش از آنکه ناشی از شایسته سالاری باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد میراثی که همچنان از دولت نهم و دهم باقی مانده است.

پیش از این بروز بسیاری از نارسایی ها و قطعی در جریان اولین بارش برف شیراز با نارضایتی گسترده مردم روبرو شده و در رسانه های استانی و ملی بازتابهای زیادی داشت.

کارشناسان معتقدند ایجاد بحران پس از بارش ۳۰ سانتی متر برف در بخش های از استان فارس متوجه عملکرد ضعیف مدیرانی بود که از دولت احمدی نژاد باقی مانده و به جای تمرکز بر وظایف خود به دنبال تثبیت جایگاه خود پس از تغییر دولت و مدیریت ارشد استان فارس است.

بی توجهی نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد مدیران در حوزه برق و آب و شهرداری شیراز به آنچه در بارش اولین برف زمستانی رخ داد، به دلیل وابستگی های حزبی که به هم دارند و فرصتی که استاندار فارس به مدیران یاد شده داد، برای بسیاری از شهروندان جای سئوال و تعجب است!

بارش دوباره اما ضعیف تر برف دیروز شنبه ۲۸ دی ماه بود که خاموشی بخش های گسترده از شهر شیراز را به دنبال داشت و بار دیگر ضرورت تغییرات جدی در حوزه مدیریت استان فارس را یادآور کرد. اگرچه برخی از مدیران از جمله معاون شهردار و رئیس اداره برق شیراز بلافاصله پس از بارش اول در پی انتقادات گسترده در رسانه ها ظاهر شده و استعفا را بی مورد دانستند اما اتفاقات روز شنبه نشان داد که به جای استعفا و برکناری شاید لازم باشد برخی از مدیران استان فارس حتی محاکمه  هم شوند.

این بار انتقادات بیش از هرکس متوجه استاندار فارس به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران استان است. اینکه بارش کمتر از ۱۰ سانتی متر برف، ساعت ها شهر را در خاموشی و قطعی آب می برد و زمینه نارضایتی مردم را فرهم می کند، آیا برای رسیدگی به عملکرد مدیران دستگاه های خدمات رسان کافی نیست؟ یا اینکه آقای استاندار منتظر است تا زلزله ای ۸ ریشتری شهر شیراز را با خاک یکسان کند، تا دست آقایان نالایق را از مدیریت استان کوتاه کند.

۸ سال آقایان فرصت داشتند که استان فارس را به گلستان یا خرابه ای تبدیل کنند اما آنچه امروز برای مردم ملموس است، خرابه ای به جا مانده از مدیریت افرادی چون اردکانی معاون عمرانی، فیاضی مدیر دفتر مدیریت بحران استانداری، مشفقیان مدیر برق منطقه ای، صحراییان مدیر برق شیراز، نظری مدیر آبفای شیراز، عشایری مدیر راه و شهرسازی است.

مدیریت استان فارس به هوایی تازه نیاز دارد. آقای استاندار باور کنید از این  پس نارسایی ها به پای حضرتعالی نوشته می شود. به مصداق همان ضرب المثل قدیمی که مدیریت استان به نام شما و به کام موتلفه و جامعه اسلامی مهندسان!

وقت تعارف با نمایندگان مجلس و برخی از نیروهای موثر استان حامی افراد یاد شده گذشته است، بارش دوباره برف آزمونی موفق برای مردود شدن آقایان است. چون روز برای مردم روشن است که باید تعارف را کنار گذاشت. مردم به جای مدیران سیاسی و ناتوان، به افراد کارآمد و تاثیرگذار نیاز دارند تا نه تنها با بارش چند سانتی متر برف دچار گرفتاری و دردسر نشوند بلکه مسیر توسعه را در فارس تسهیل کنند.

خروج از نسخه موبایل