نماد سایت خبر ‏پارسی

آغاز به کار نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی در تخت‌ جمشید

مدیر اجرایی نمایشگاه عکس تصویر میراث با اعلام خبر فوق گفت: نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح شده و به مدت یک هفته در محل پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش خبر پارسی، فاطمه نهاری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حفظ آثار تاریخی به لحاظ طیف وسیعی از مزایای فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است و غرور مدنی جوامع را ارتقا می‌دهد و گردشگری فرهنگی، در صورت هدفمند بودن، هم به لحاظ مالی و هم به‌عنوان عاملی برای برانگیختن علاقه و جلب حمایت برای حفاظت از اماکن تاریخی ارزش دارد.

 

این استاد دانشگاه هنر ادامه داد: استفاده مجدد از بناهای تاریخی در راستای کارکردهای گردشگری می‌تواند به آن‌ها عملکردی زنده ببخشد و می‌توان از این میراث به‌عنوان ابزاری استفاده کرد که نسل‌های آینده را قادر به قدردانی و تداوم حفاظت از آن‌ها می‌کند که همین عامل منجر شد که در طرح پیش رو، کاخ تچر به منظور مکان برگزاری نمایشگاه انتخاب شود.

 

وی اظهار کرد: نمایشگاه عکس تصویر میراث، متشکل از ۲۵ اثر از ۲۵ عکاس شاخص و برجسته کشوری و بین‌المللی برپا شده است و تعدادی از این هنرمندان برای نخستین بار است که در یک حرکت گروهی گرد هم آمده‌اند و به ندای صیانت از میراث ما لبیک گفته‌اند.

 

مدیر اجرایی نمایشگاه عکس تصویر میراث خاطرنشان کرد: هنرمندان به‌نامی از کشورهای فرانسه، کانادا، اسپانیا و‌ از اقصی نقاط ایران در این نمایشگاه گرد هم آمده اند، از آن جمله سعید عرب‌زاده و آلفرد یعقوب زاده از کشور فرانسه، بابک بردبار از آلمان، مهگان فرهنگ از اسپانیا و حسین کریم‌زاده، حسن غفار و سعید محمودی تهران، اسحاق آقایی از یاسوج و هادی دهقان پور از تبریز هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه آثارشان به نمایش در می آید.

 

نهاری عنوان کرد: محوریت موضوعی نمایشگاه، میراث ملموس و ناملموس استان فارس است که با گرایش معماری و بنا، و قوم‌نگاری اقدام به دریافت آثار شده است، از همین روی همزمان با هفته میراث فرهنگی، این نمایشگاه برپا می شود و به هنرمندان صاحب اثر در نمایشگاه، حق التالیف اثر و گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد و نمایشگاه همزمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح شده و به مدت یک هفته در محل پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.

خروج از نسخه موبایل