غزلیات سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس؛راه انداری ۷ سالن سینما در استان/اکران ویژه افطار تا سحر در سینما غزل

خبر پارسی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: مجموعه اکران فیلمهای سینمایی ایران و جهان در مجموعه سالن های مهر برای هنر و تجربه و “سینما غزل” تالار حافظ فرهنگ و ارشاد استان ویژه سینمای برتر جهان در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر نمایش داده می شود.

بهزاد مریدی ابراز داشت: مجموعه اکران های سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با چند سالن نمایش در مجموعه تالارهای مهر برای پخش سینمای هنر و تجربه و همچنین “سینما غزل” که به تازگی برای اکران فیلم های برتر سینمای جهان راه اندازی شده و در ماه مبارک رمضان ویژه افطار تا سحر است، آماده سازی شده اند.

“سینما غزل” فرهنگ و ارشاد فارس راه اندازی شد

این مقام فرهنگی استان همچنین به تجهیز سالن “سینما غزل” فرهنگ و ارشاد فارس اشاره کرد و گفت: افزون بر سالن مهر که وظیفه اکران فیلم های گروه سینمایی هنر و تجربه را برعهده دارد؛ با تجهیز سالن غزل نیز این مکان به سینما تبدیل شده و اکران فیلم های سینمایی در آن ادامه خواهد یافت.

مریدی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که باعث شد سینما در مقابل رقبای سرسختی چون تلویزیون و ویدئو، تاب بیاورد، برخورداری از امتیاز حضور در جمع است، افزود: عواطف و هیجان‌های جمع بر تک‌تک تماشاگران اثر می‌گذارد و در نتیجه لذت حاصل از تماشای فیلم را چندبرابر می‌کند که امتیاز مجموعه‌ها و سالن‌های کوچک سینمایی در این است که زود پُر می‌شوند و با ایجاد فضایی گرم، موجب تشدید اثر جمع شده و می تواند سلایق مختلف مخاطب را همزمان برای دیدن آثار سینمایی متفاوت فراهم سازد و اثر بخشی حضور تماشاگران، باعث آن خواهد شد تا اشیاق برای دیدن فیلم مورد نیاز هر قشر با هر دیدگاهی، صد چندان گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: هم‌چنین با توجه به اختلاف سلایق، ممکن است تنوع سلیقه‌ها، مانع سینما رفتن دسته جمعی خانواده‌ها شود و وجود مجموعه سالن‌ها و نمایش چند فیلم در یک محل این مشکل را حل خواهد کرد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: بدین منظور در ماه مبارک رمضان با کمی تغییر در ساعت های نمایش فیلم ها در دو سالن تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس از جمله مهر و “سینما غزل”، اکران سبک های مختلف تولیدات سینمای ایران و جهان و هنر و تجربه، ادامه خواهد یافت که در این راستا ساعت های پخش فیلم ها به شش عصر، نه شب، تغییر می یابد.

مریدی از نمایش فیلم بچه (THE KID) محصول آمریکا ١٩٢١در “سینما غزل” ویژه روزهای ٢٢ و ٢۴و ٢٧ خرداد ٩۵ برای ساعت ١٨ و ٢١ خبر داد و افزود: اکران فیلم اتاق(ROOM) نیز در همان محل و از ٢٣ تا ٢٨ خرداد ٩۵ در ساعت ١٨ و ٢١ که محصول کشور کانادا ٢٠١۶ است به نمایش در می آید و متعاقبا اسامی فیلم های دیگر نیز از طریق سایت “شیراز تیک” به آدرس www.shiraztic.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

راه اندازی شش سالن سینمایی در لارستان، گراش، فسا، کازرون، آباده و شهید “مصلی نژاد” جهرم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افتتاح سینمای هنر و تجربه شیراز و شهرستانها به همراه نقد و بررسی با حضور عوامل فیلمها و منتقدین؛ تجهیز و راه اندازی شش سالن سینمایی در شهرستان های لارستان، گراش، فسا و کازرون، را از دست آورهای فعالیت فرهنگی استان برشمرد و گفت: به تازگی شهرستان های آباده نیز دارای سینما شده و محل جهرم در حال بازسازی است.

بهزاد مریدی در پایان از گشایش سینمای دائمی در شهرستان آباده فارس خبر داد و گفت: به زودی سالن نمایش دائمی در این منطقه برای اکران فیلم افتتاح می شود و در همین راستا سینمای جهرم نیز در حال بازسازی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.