کامیاب:اسناد موجود است ؛بیشتر از ۶۰۰ میلیون به فجر کمک کردیم/عادت کرده ایم لیگ برتر نباشیم!

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با انتقاد از طرح برخی مباحث پیرامون عملکرد این اداره کل در قبال باشگاه‌های ورزشی، با تاکید براینکه دولت هیچ تعهدی برای کمک مالی به ورزش حرفه‌ای ندارد، حجم کمک‌های مالی انجام شده به تیم فجر شهید سپاسی را بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حیدرعلی کامیاب ظهر یکشنبه ۹ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: خیلی کم لطفی است که برخی دوستان در مصاحبه با رسانه‌ها مسائلی را طرح می‌کنند که با واقعیت‌ها فاصله دارد. ای‌کاش هنگام طرح مباحث مختلف یادمان به اسناد و مدارک هم باشد.

او با تصریح اینکه کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، در فصل گذشته رقابت‌های ورزشی شامل حال تمام باشگاه‌های استان فارس شده است، به ریز کمک‌های نقدی و غیرنقدی انجام شده مرتبط با باشگاه فجر شهید سپاسی اشاره و تاکید کرد: باید نگاه کنیم که از ابتدای شکل‌گیری باشگاه فجر شهید سپاسی تا امروز چه حجم کمک دولتی به این تیم شده و طی فصل گذشته این عدد چه میزان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس حجم کمک‌های این اداره به تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی در فصل گذشته را بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: باید منصفانه قبول کنیم که در مباحث فنی و مدیریتی هم در باشگاه‌ها و تیم‌ها با مشکل مواجه هستیم.

کامیاب همچنین با بیان اینکه تاکنون به تمام وعده‌هایی که داده، عمل کرده است، گفت: شرایط ورزش فارس خصوصا در بخش حرفه‌ای، مطلوب نیست، گفت: آنچه بر عهده اداره ورزش و جوانان قرار دارد، تامین سخت‌افزارها است که تلاش خود را انجام می‌دهیم. اما بخشی هم به سایر دستگاه‌ها نظیر آموزش و پرورش برمی‌گردد. امروز وضعیت ورزش در آموزش و پرورش اصلا خوب نیست.

او با بیان اینکه یک دهه قبل استان فارس حداقل ۹۰ بازیکن در لیگ‌های حرفه‌ای کشور داشت، تداوم روند کنونی را موجب کاهش این تعداد به صفر دانست و گفت: همزمان با توجه به زیرساخت‌های فیزیکی و سخت‌افزاری، باید در حوزه نرم‌افزاری هم برنامه داشته باشیم و این بدون همراهی تمام بخش‌ها مانند آموزش و پرورش، امکان‌پذیر نیست.

کامیاب اضافه کرد: با شعر و رمالی که نمی‌شود کار کرد. ابتدا باید به‌دنبال تشخیص کارشناسی مشکلات بود و بعد نسخه‌ای قابل اجرا پیچید. اینکه هر روز به‌دنبال طرح نظرهای باطل باشیم، راه به‌جایی نخواهیم برد.

وی با تاکید براینکه نقدهای منصفانه را قبول دارد و راهگشا می‌داند، تاثیر رسانه‌ها در شکل‌گیری یک جنبش نرم‌افزاری در حوزه ورزش را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما فکر و رفتارهایمان در حوزه ورزش حرفه‌ای نباشد، راه به‌جایی نمی‌بریم.

کامیاب با بیان اینکه امروز مدارس فارس امکانات و فعالیت‌های مناسب و قابل قبول ورزشی ندارند، گفت: اگر تنها ۱۰ درصد از شهریه‌های دریافتی را در زمینه ورزش هزینه می‌کردیم، امروز با مشکل مواجه نبودیم، مگر ورزش و جوانان اعتبارات گسترده دارد. باید منابع مالی را مدیریت کرد.

او فوتبال را پیشانی ورزش حرفه‌ای دانست و گفت: امروز استان فارس دارد به نداشتن تیم در لیگ‌های حرفه‌ای عادت می‌کند و به‌جایی رسیده‌ایم که رفتن یک تیم از دسته دو به دسته یک، خوشحالمان می‌کند!

کامیاب با اشاره به برگزاری سه رویداد مهم ورزشی در عرصه بین‌المللی در سه ماه اخیر، گفت: این اتفاق حاصل یک کار تیمی بود و حداقل ۲۰ دستگاه اجرایی در آن دخیل بودند، خصوصا مدیریت ارشد استان که هر زمان درخواستی داشتیم اجابت شد و کار پیش رفت.

او با قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگاران و عکاسان حوزه ورزش، پوشش رقابت‌های مختلف بین‌المللی برگزار شده در استان فارس و شیراز را بسیار مطلوب دانست و گفت: اگر امروز همه از برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی با کیفیتی مناسب در شیراز مطلع هستند، حاصل کار رسانه‌ها و همدلی و همراهی خبرنگاران و عکاسان است و باید قدردان این تلاش گسترده و بی‌وقفه بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با بیان اینکه اکنون ۳۰ پروژه ورزشی در استان آماده بهره‌برداری است، گفت: امیدواریم برای هفته دولت حداقل ۴۰ پروژه را آماده بهره‌برداری داشته باشیم و به مردم عزیز فارس و شیراز تقدیم کنیم.

کامیاب با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای برای تکمیل پروژه ورزشگاه پارس(میانرود) و ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز در دستور کار است، گفت: اکنون ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.