معطلی طولانی مدت شخصیت های ادبی دنیا پشت در باغ موزه مشاهیر شیراز!

خبر پارسی – فرزاد صدری – هزارتوی تاریخ معاصر فارس را که سرک می کشی طرح های خوبش به دوره اصلاحات می رسد!
وقتی کوروش کمالی سروستانی ،معمار فرهنگی فارس نوین طرح پارک مشاهیرادبیات جهان را در دوره اصلاحات ارائه می داد به این فکر می کرد که همه مشاهیر ادبی دنیا را در کنار مشاهیر ادبی ایران یک جا داشته باشد،جایی کنار آرامگاه خواجه راز شاید فقط از این طریق بود که حضرت حافظ همه سفرهای نکرده اش را یک جا جبران می کرد!
دیدار حافظ با سروانتس اسپانیایی و ویکتور هوگوی فرانسوی و شکسپیر انگلیسی و پوشکین روسی و همچنین احمد بن حسین مُتَنَبّی شاعر و ادیب مدیحه‌سرا عراقی شاید هیجان انگیزترین دیدار ادبای مشهور دنیا با یکدیگر بود!دیداری که پای گردشگران زیادی را به شیراز باز می کرد و می توانست شهر راز را به عنوان شهر خلاق ادبی در دنیا معرفی کند اما دریغ و هزاران دریغ از دوران وفور پول که طرح های بزرگ را به محاق برد!
از روزی که کلنگ ایجاد باغ موزه مشاهیر ادبی ایران و جهان در شیراز به زمین خورد ۷ سال می گذرد و هنوز اندرخم یک کوچه است! درست وقتی در سال ۸۷ رییس مجلس شورای اسلامی کلنگ این طرح را زمین زد تا مدتی بعد از ۴۸ باغ نارنج رونمایی شود و ۴۸ شخصیت معروف ادبی دنیا همچون تولستوی، تاگور، دانته، هگل، شکسپیر،سروانتس،ویکتور هوگو،گوته،سعدی،فردوسی،خیام،نظامی گنجوی،عطار نیشابوری،مولانا و نیما و ملک الشعرای بهار و….رونمایی شود،ناگهان همه چیز به بوته فراموشی سپرده شد و مدیران میراث فرهنگی و گردشگری فارس نیز آنگونه که انتظار می رفت پیگیر ماجرا نشدند تا این ایده زیبا بر زمین بماند.
سرزمین ایزدی فارس شاید از جمله مهمترین سرزمین های این مرزو بوم است اما دریغ از میراث فرهنگی فارس که ظاهرا اختلافش با پیمانکار باغ مشاهیر ،راه مذاکره با شخصیت های ادبی دنیا را بسته است!نگاهی «ظریف» می خواهد تا مذاکراتمان با مشاهیر ادبی دنیا به نتیجه برسد!
باغ موزه مشاهیر فارس را با نگاهی ظریف رفع تحریم کنید لطفا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.