زنگ خطر برای ورزش فارس؛هجوم روزنامه نگاران شیرازی به هیات های ورزشی!/ روزنامه نگاران هم آقازاده دارند!

خبر پارسی – فرزاد صدری – حرفه‌ای‌بودن کلید واژه موفقیت در بسیاری از فعالیت هاست،اما بسیاری از ما نسبت به مفهوم آن ناآشنا و ناآگاهیم.افراد حرفه ای با علاقه و خواست خود پا به عرصه ای می گذارند و سعی می کنند در آن عرصه برای خود و جامعه موثر واقه شده و گره از مشکلات بگشایند.
مرحوم حسین قندی معتقد بود اگر حرفه ای کار کنیم در همه جا می توانیم برای جامعه مثبت باشیم چه در روزنامه چه در جامعه و چه در هرجای دیگری. اینجا و در شهری که آن را پایتخت فرهنگی می خوانیم نه اصول حرفه ای بودن را می دانیم و نه می خواهیم حرفه ای باشیم! جماعت روزنامه نگاری که می خواهد به جامعه آگاهی ببخشد و اندیشه عرضه کند پشت به همه اصول حرفه ای شدن و حرفه ای ماندن می کند تا نامی و نانی بدست آورند و هر روز بیشتر از دیروز دیده شوند!برای این جماعت روزنامه نه وسیله آگاهی که ابزار آگهی است! جماعتی که روزنامه را سکوی پرتاب خود به وادی ناشناخته ها کرده تا هیات های مختلف ورزشی را تجربه کند! این جماعت از روزنامه نگاری فقظ صندلی قدرتش را فهمیده اند و نردبان معرفت را بی خیال شده اند!
این روزها ورزش فارس شاهد هجوم بی امان عده ای مثلا ورزشی نویس به کرسی های هیات های مختلف ورزشی هستند بی آنکه تجربه و یا تخصصی در این هیات ها داشته باشند.تکلیف این عده با خودشان مشخص نیست.آنها در شرایطی که در آزمون حرفه ای شدن نمره قبولی نگرفته اند می خواهند هیات های ورزشی را حرفه ای کنند! ظریفی می گفت،تصور کنید رئیس فلان هیات ورزشی بیاید سردبیر فلان روزنامه در شیراز شود و بگوید در یکسال آینده «لوموند شیراز» را منتشر می کنم!چقدر این حرف می تواند خنده دار باشد و چقدر به اصحاب رسانه بر می خورد که مثلا یک بیلیارد باز بخواهد در قامت سردبیر یک روزنامه تحول ایجاد کند و پهلو به روزنامه لوموند چاپ پاریس بزند! تردید نکنید اگر یک مدیر ورزشی بدون هیچ سابقه روزنامه نگاری و با استفاده از رانت سیاسی بخواهد در قامت سردبیر یک روزنامه نقش ایفا کند،دلخوری شدید اصحاب رسانه را فراهم می آورد.تعجب می کنم از متولیان ورزش فارس و شیراز که چگونه چوب حراج به هیات های ورزشی استان و شیراز می زنند!آیا واقعا در هیات های ورزشی قحط الرجال است که دست به دامن روزنامه نگاران شده ایم یا قرار است با اهالی روزنامه وارد معامله شویم؟ نشستن افراد غیر متخصص بر صندلی های مدیریتی هیات های ورزش فارس همه برنامه علمی دکتر گودرزی شخصیت دانشگاهی ورزش کشور در این استان فرهنگی و تاریخی است؟

نگارنده این انتصاب ها را مشکوک تلقی می کند و معتقد است هیات های ورزشی یاد شده غیر از اینکه هرروز پررنگ تر از دیروز در صفحات برخی روزنامه ها دیده می شوند هیچ چیزی عاید ورزش فارس نمی کند.
آقای مدیر کل! همانطور که سالن های ورزشی شیراز را از دست برخی قلم به دستان آماتور بیرون آوردید لطفا هیات های ورزشی را به آنها هبه نکنید!
اخیرا فرزند یکی از روزنامه نگاران مسئولیت مالی یکی از هیات های ورزشی را گرفته تا شیراز اولین شهر کشور باشد تا واژه آقازاده روزنامه ای را تجربه کند!
۲ روزنامه نگار دیگر ریاست دو هیات ورزشی را گرفته اند و یک روزنامه نگار نیز دبیر یکی دیگر از هیات های ورزشی است!با این توصیف ما آدم های حرفه ای هستیم؟! ورزش فارس با این شرایط نه به استقبال حرفه ای شدن که به استقبال زنگ خطر می رود. از ما گفتن بود!

1 دیدگاه برای “زنگ خطر برای ورزش فارس؛هجوم روزنامه نگاران شیرازی به هیات های ورزشی!/ روزنامه نگاران هم آقازاده دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.