۷۰ زن نامزد انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی در فارس هستند

معصومه دستغیب

معصومه دستغیب

خبر پارسی – مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: تعداد نامزدهای زن شرکت‌ در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح فارس به ۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۵۰ نفر از شهر شیراز هستند.

به گزارش خبرپارسی و به نقل از فارس: سیده معصومه دستغیب در نشست زنان و خانواده ستاد دهه فجر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس در سخنانی اظهار داشت: تعداد شرکت‌کننده زن در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی اندک بود و با حضور گسترده و همه‌جانبه این قشر در تصمیم‌گیری‌های مسائل سیاسی و اجتماعی نشان از اهمیت نظام اسلامی به مشارکت حداکثری تمام اقشار است.

وی خاطرنشان کرد: با استقبال استاندار فارس از حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، دو نفر از این قشر از جامعه به‌عنوان بخشدار مشغول فعالیت بوده و تعدادی دیگری نیز آماده ارائه خدمت در دیگر پست‌های مدیریتی هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس تصریح کرد: ثبت‌نام در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از سوی بانوان نشان از علاقه در مشارکت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است که باید این حرکت استمرار داشته باشد.

دستغیب بیان داشت: ورود شایسته‌ترین و بهترین منتخبان کاندیدای زن در مجلس شورای اسلامی موقعیت مناسبی برای احقاق حقوق و مطالبات برحق این قشر از جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: زنان در تمام کلان‌شهرها در بسیاری از اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها ورود مناسبی پیدا کرده‌اند و بیش از ۹۰ درصد مخاطبان فرهنگسراها را زنان خانه‌دار و دختران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس بیان داشت: بودجه وزارت‌خانه‌ها به حوزه زنان کمتر اختصاص داده ‌شده است و برای برون‌رفت از این معضل از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود نسبت به حقوق ازدست‌رفته این قشر از جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

دستغیب در مورد مشارکت زنان در برگزاری آئین دهه مبارک فجر اظهار داشت: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن ایام‌الله دهه مبارک فجر برنامه‌های متعددی از سوی کمیته بانوان در تمام اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی تدارک دیده ‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.