۲۰۰۰ رأس دام به دامداران حادثه دیده از سیلاب کشور اهدا می‌شود

مدیرکل امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: به همت این ستاد تعداد ۲ هزار راس دام به عشایران و ۲ هزار سری لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر اهدا می‌شود.

حسین تحقیقی جمعه ۱۴ مرداد در جریان سفر به فارس و بازدید از مناطق سیل‌زده، گفت: در راستای جبران بخشی از نیاز آسیب دیدگان ناشی از سیلاب اخیر در استان‌های کشور متناسب با میزان خسارت هر استان و با محوریت گروهادی جهادی تعداد ۲ هزار راس دام به عشایران و ۲ هزار سری لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر اهدا می‌شود.

او همچنین از تعمیر لوازم خانگی توسط گروه‌های جهادی، بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل، مرمت و احیای قنوات، حمایت از کسب وکارهای خرد ومشاغل خانگی توسط بنیاد برکت در این استان خبر داد.

تحقیقی در ادامه اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد ماه در فارس را اهدای ۱۱۵ دستگاه ویلچر به کودکان محروم، حمایت از درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم، حمایت از کاشت حلزون و درمان کودکان کم شنوا، حمایت از درمان بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج در مناطق محروم اعلام کرد و گفت: همچنین غربالگری بینایی اهدای عینک رایگان و تامین هزینه درمان جراحی چشم کودکان، غربالگری عضلانی و اسکلتی کودکان و نوجوانان محروم بین ۷ تا ۱۷ سال از جمله برنامه‌های پیش روی بنیاد ۱۵ خرداد در استان است.

او همچنین با اشاره به درگیری ۲۴ استان کشور با آبگرفتگی و سیل، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوادث غیرمترقبه همچون سیل برای کمک و امداد رسانی به آسیب دیدگان و ارائه خدمت و حمایت از محرومان پای کار است.

تحقیقی بیان کرد: تا کنون ۱۰ هزار و ۷۶۹ طرح با حجم سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال در زمینه‌های توانمندسازی و اقتصادی، امور زیربنایی و فرهنگی و ارائه خدمات بیمه‌ای در استان فارس انجام شده است.

او به اجرای مرحله هشتم رزمایش توزیع بسته‌های معیشتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آب معدنی، کنسرو، ارزاق عمومی یک‌ماهه برای اهالی مرحوم مناطق سیلزده در شهرستان‍‌های استان ارسال و توزیع شده است.

حسین پور نورعلی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس نیز ضمن اشاره به برگزاری جلسات در منطقه بختگان و آباده طشک با حضور مسئولان آن منطقه، بیان کرد: با رخداد وقوع سیلاب استاندار فارس با اعلام درخواست از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواستار حمایت از خسارت و آسیب‌ها در شهرستان‌های فارس شد.

او گفت: طی جلساتی که با استاندار فارس، مدیرکل مدیریت بحران و معاون هماهنگ کننده امور عمرانی داشتیم مقرر شد تا خسارت وارده ناشی از سیلاب برآورد شود تا خدماتی که ستاد می تواند ارائه دهد؛ تشریح و اعلام شود.

پور نورعلی با اشاره به اینکه سطح تخریب بالاست و کل آسیب‌ها قابل جبران نیست، از جذب منابع بیشتر برای کمک به آسیب دیدگان خبر داد.

او همچنین با بیان اینکه شهرستان سرچهان و یکی از روستاهای کوار دارای سطح بیشترین آسیب منازل بودند، اعلام کرد که در حال حاضر ارزاق یکماهه، پتو، کنسروجات و کارواش‌های خانگی به اتفاق فرمانداران، امام جمعه و مسئولان سپاه آن شهرستان بین مردم منطقه توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس در پایان از اعطای وام توسط بنیاد برکت خبر داد تا حداقل بخشی از ضررها جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.