۱۳۳ کلاس درس در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد

ابوالقاسم بابایی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۲ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی مجموعا ۳۴پروژه با ۱۳۳کلاس و زیربنای۱۶۸۲۱مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر۶۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه از این تعداد۱۷پروژه از محل اعتبارات دولتی و ۱۷ پروژه با مشارکت دولت و خیرین بوده است، افزود: در حال حاضر در خراسان رضوی بیش از یک میلیون و۴۰۰ هزار دانش آموز در ۴۸ منطقه آموزشی مشغول تحصیل‌اند که ۵۰ درصد این دانش آموزان ساکن مشهد هستند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ادامه داد: منطقه تبادکان نیز دارای ۱۰ درصد از جمعیت دانش آموزی است که البته فقط ۵ درصد فضاهای آموزشی در اختیار آن‌هاست.

بابایی به سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی هم اشاره و خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی این استان برای هر دانش آموز ۴٫۳ دهم متر مربع است که با رقم ۵٫۲ سرانه کشوری و میزان مطلوب ۸ مترمربع داریم.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان محیط اصلی تربیت و یادگیری و همچنین تجلی بخش مراتبی از حیات طیبه و کانون عرصه و فرصتها برای امور تربیتی محسوب می‌شود لذا باید از نظر فضا و تجهیزات نیز در قالب سرانه‌ها و فضای آموزشی و تربیتی هم نگاه ویژه‌ای به این محیط شود.

بابایی، سرانه فضاهای فرهنگی را شصت و چهار صدم متر مربع شامل اتاق پرورشی، نمازخانه، کتابخانه و سالن اجتماعات اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.