یک درصد جمعیت ایران مبتلا به صرع است

به گفته‌ استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه، یک درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۸۵۰ هزار ایرانی مبتلا به صرع هستند، گفت: برای درمان۳۰ درصد از کل این افراد نیازمند دستگاه‌های تشخیصی دقیق‌تر با هدف شناخت شیوه درمان، داریم.

دکتر علی‌اکبر اسدی‌پویا، دوشنبه دوم اسفند در حاشیه بهره‌بردرای از نمونه پیشرفته “دستگاه مانیتورینگ مغز” در مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از افراد مبتلا به صرع در ایران، یعنی حدود ۲۵۰ هزار نفر، مقاوم به دارو و نیازمند اقدامات تشخیصی دقیق‌تر هستند، گفت: برای درمان این افراد و انجام اقدامات درمان جراحی، به دستگاهی با عنوان نوار مغز کامپیوتری نیاز است.

این پزشک فوق تخصص صرع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: دستگاه مانیتورینگ مغز، به طور همزمان نوار مغز و ویدیوی بیمار را ثبت می‌کند و به پزشک برای تشخیص دقیق مشکل بیمار کمک می‌کند تا برای درمان بیمار به نتیجه مطلوب تری برسیم.

او اضافه کرد: نمونه‌های پیشین این دستگاه از سال ۱۳۸۹ در بیمارستان نمازی وجود داشته است، اما دستگاهی که امروز به بهره برداری رسید، پیشرفته ترین دستگاه موجود است که با هزینه ۸۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین حوزه سلامت و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تهیه و نصب شده است.

اسدی پویا با اشاره به مشارکت خیرین سلامت برای خرید و فراهم سازی دستگاه‌های پیشین این مرکز، از همراهی نیک اندیشان با مجموعه سلامت فارس برای توسعه خدمات درمان بیماران قدردانی کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کاربرد این دستگاه پیشرفته را برای تمام مبتلایان به صرع از سنین نوزادی تا کهنسالی که علت بیماری آنان مشخص نیست و مبتلا به صرع کنترل نشده هستند اعلام کرد و ادامه داد: همچنین از این دستگاه در مواردی که به هر دلیل به تشخیص دقیق تر نیاز باشد، استفاده می‌شود.

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز گفت: با توجه به نیاز بیماران دچار تشنج در جنوب کشور و مراجعه آنان به مرکز آموزشی درمانی نمازی، لازم بود این دستگاه، در بیمارستان نمازی راه‌اندازی شده و به مرحله بهره برداری برسد.

دکتر رحیمی جابری ادامه داد: دستگاه مانیتورینگ بیماران مبتلا به تشنج، برای تعیین نوع تشنج و کمک به درمان این بیماران استفاده می‌شود و امیدواریم بهره برداری از این دستگاه، منشا خدمات جدید برای این بیماران باشد.

رحیمی جابری با اشاره به وجود پنج دستگاه نوار مغز در بخش صرع و تشنج بیمارستان نمازی از خدمت رسانی روزانه به پنج تا ۱۰ بیمار در این مرکز خبر داد و اضافه کرد: در یک سال گذشته حدود هزار و ششصد بیمار در این بخش از خدمات تشخیصی و درمانی بهره مند شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.