ضد عفونی اتوبوس های شهری به شکل مستمر ادامه دارد/ گندزدایی مستمر ۵۴ باب سرویس بهداشتی سطح شهر برای مقابله با ویروس کرونا

خبرپارسی – رییس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری شیراز از ضدعفونی و گندزدایی اتوبوسهای شهری به صورت مستمر در راستای پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

حسن شاهی با اعلام این خبر گفت: حسب دستور شهردار شیراز در جلسه ستاد مدیریت بحران این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با هدف کاهش انتقال بیماری به شهروندان توسط شهرداری شیراز به صورت مستمر و شب هنگام در حال انجام است.

وی در خصوص نحوه ضدعفونی کردن اتوبوس های شهری افزود: جهت افزایش سلامت شهروندان در این اقدام با هماهنگی اداره بهداشت ترکیب لازم جهت ضدعفونی و گندزدایی اتوبوسهای شهری مشخص شد.

رییس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه رانندگان اتوبوس های شهری از جمله گروه هایی هستند که روزانه با تعداد زیادی از شهروندان سروکار دارند، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری و افزایش سلامت شهروندان اقدام به تهیه و توزیع ماسک، دستکش لاتکس، وسایل پاکسازی و پارچه تنظیف همراه با مواد ضدعفونی کننده بین رانندگان اتوبوس کرده ایم.

ضدعفونی و گندزدایی اتوبوسهای شهری به صورت مستمر در راستای پیشگیری از شیوع کرونا توسط شهرداری شیراز در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: کلیه زیرمجموعه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز آمادگی کاملی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند و در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

مجتبی زوربخش افزود: با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس اقدامات لازم جهت ضدعفونی سیستم حمل و نقلی کلانشهر شیراز از جمله در  بخش اتوبوسرانی و قطار شهری و نیز پایانه های مسافربری شهری و بین شهری در جریان است و این مهم بصورت روزانه انجام می‌پذیرد.

رییس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری شیراز گفت: حسب دستور شهردار شیراز در جلسه ستاد مدیریت بحران این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با هدف کاهش انتقال بیماری به شهروندان توسط شهرداری شیراز به صورت مستمر و شب هنگام در حال انجام است.

حسن شاهی در خصوص نحوه ضدعفونی کردن اتوبوس های شهری افزود: جهت افزایش سلامت شهروندان در این اقدام با هماهنگی اداره بهداشت ترکیب لازم جهت ضدعفونی و گندزدایی اتوبوسهای شهری مشخص شد.

رییس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه رانندگان اتوبوس های شهری از جمله گروه هایی هستند که روزانه با تعداد زیادی از شهروندان سروکار دارند، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری و افزایش سلامت شهروندان اقدام به تهیه و توزیع ماسک، دستکش لاتکس، وسایل پاکسازی و پارچه تنظیف همراه با مواد ضدعفونی کننده بین رانندگان اتوبوس کرده ایم.

گندزدایی مستمر ۵۴ باب سرویس بهداشتی سطح شهر برای مقابله با ویروس کرونا

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: با توجه به اینکه این سازمان وظیفه حفظ و نگهداری تعداد ۴۰ باب سرویس بهداشتی ثابت و ۱۴ باب سرویس بهداشتی پرتابل مستقر در سطح شهر شیراز را بر عهده دارد، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مکان ها، گندزدایی مستمر انجام می شود.

خوشبخت افزود: گندزدایی این ۵۴ باب سرویس بهداشتی توسط دو اکیپ  هر کدام شامل یک نفر راننده، یک نفر کارگر، یک نفر کارشناس HSE و یک نفر کارشناس بهداشت محیط و با استفاده از دستگاه سم پاش موتوری و به طور منظم انجام می شود.

وی ادامه داد: برای گندزدایی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت پس از نظافت کامل سرویس های بهداشتی از محلول آب ژاول یک درصد استفاده می شود و فرآیند گندزدایی به طور متوسط زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اضافه کرد: این فرآیند تا زمان سپری شدن خطر ویروس کرونا ادامه می یابد.

 خوشبخت حفظ سلامت شهروندان را اولویت اصلی این سازمان دانست و گفت: سازمان مدیریت پسماند با گندزدایی سرویس های بهداشتی برای این مهم اقدام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.