گزارش خبرپارسی از فضای انتخاباتی شیراز؛لیست های انتخاباتی پیش تاز تبلیغات

خبر پارسی – با نزدیک شدن به ۷ اسفندماه تلاش کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای جلب نظر مردم شدت یافته است.
در بین ۸ کاندیداهای خبرگان رهبری، تبلیغات دو کاندیدا در سطح شهر شیراز چشمگیرتر است اما همچنان متانت در تبلیغات خبرگان رهبری آنچنان که شایسته جایگاه روحانیت دیده می شود.
اصولگرایان متحد شیراز از لیست پنج نفره حضرات آیات اسدالله ایمانی، سیدعلی اصغر دستغیب، غلامعلی صفایی بوشهری، احمد بهشتی و علی شیخ موحد در انتخابات خبرگان رهبری حمایت کردند.
همچنین این جریان سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز لیست ۴ نفره فریدون عباسی دوانی، ابراهیم عزیزی، جعفر قادری و سیداحمدرضا دستغیب را منتشر کرد.
در مقابل ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان فارس با لیست امید از حضرات آیات سیدعلی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، علی شیخ موحد، علی عدالت و سیدعلی فقیه حمایت می کند.
ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان و نیز ائتلاف حامیان دولت هر چند با یک روز تاخیر اما مهندس فرج الله رجبی شهردار پیشین شیراز ، بهرام پارسایی دندانپزشک و عضو سابق شورای شهر شیراز، علی اکبری رئیس پیشین سازمان عشایری و مسعود رضایی از فعالان سیاسی را به عنوان لیست امید در انتخابات مجلس شورای اسلامی به مردم معرفی کرد.
در حالی که برخی کاندیداهای تائید صلاحیت شده همچون مهدی شیخ موحد و اکبر اجرایی در بین اصلاح طلبان به منظور حمایت از لیست ائتلاف فراگیر اصلاحات با اعلام استعفا از گردونه رقابت خارج شده‎اند اما برخی چهره های شاخص اصولگرایان و دارای سابقه نمایندگی همچون سیدحسین ذوالانوار، حسین نجابت، علی احمدی، ضرغام صادقی، شاهین محمدصادقی بدون توجه به مرامنامه ائتلاف خود همچنان بر ادامه حضور و رقابت در انتخابات آتی اصرار دارند.
انتشار لیست‌های دست کاری شده و کاذب در بین هر دو جناح سیاسی باعث شده که هر کدام با انتشار بیانیه های رسمی از مردم بخواهند فقط به لیست منتشر شده از ائتلاف متحد اصولگرایان یا ائتلاف فراگیر اصلاحات(امید) رای بدهند.
مشاهدات خبرنگار خبرپارسی و برخی آمار نظرسنجی های مراکز معتبر نظرسنجی نشان می دهد رقابت اصلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کلان شهر شیراز به رغم وجود بیش از ۱۳۵ کاندیدا در بین لیست‌های دو ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان است اما در عین حال برخی کاندیداهای مستقل همچون مسعود زارعی و محمدرضا محمدی کشکولی نیزدر نظرسنجی ها از موقعیت خوبی مبتنی بر آرا قومیتی برخوردار هستند.
هرچند دو لیست ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان خالی از حضور زنان است اما تبلیغات معصومه زارع، آیدا نعمت الهی، نجمه زکی پور، زهرا لهایی و زهرا حسینی نیز در بین کاندیداهای زن چشمگیر است.
بررسی فضای مجازی نیز نشان می دهد کاندیداها برای تبلیغات بخش زیادی از سرمایه گذاری خود را به فضای مجازی معطوف کرده و از ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی و ارسال سنتی پیامک گرفته تا راه اندازی کانال تلگرام و گروه های واتس آپی و نیز صفحه اینستاگرام در دستور کار داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
متاسفانه فقدان برنامه و اتکا به شعارهای کلی و کلیشه ای همچون رفاه، توسعه پایدار، حمایت از دولت، آرامش، اعتماد به جوانان، اعتقاد، امنیت، توجه به اقشار کم درآمد از مهمترین ضعف های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است که به نظر می رسید نتوانسته به نیاز شهروندان برای انتخاب برتر کمک کند. در عین حال لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان ـ امیدـ در ارائه برنامه و همسویی با دولت موفق تر عمل کرده است اما در بین کاندیداهای اصولگرا تضاد آرا در حمایت از برجام یا توقف آن وجود دارد.
اینها تنها گوشه ای از مشاهدات خبرپارسی است و به هر حال باید تا ۷ اسفند ماه منتظر ماند و چشم به صندوق های رای دوخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.