کی روش علیه فوتبال ملی؟!

خبر پارسی –  عبدالکاظم دریساوی درتاریخ نود ساله فوتبال ایران هیچ مربی خارجی نه در سطح باشگاهی و نه تیم های ملی اینگونه که کی روش برای فوتبال ایران حاشیه و جنجال ایجاد کرده عمل نکرده وسابقه نداشته است .

این مربی پرتغالی به جای تمرکز بر داشته های فوتبال ملی دایما سرگرم تدوین سناریوهای حاشیه ساز است .انگار در این حاشیه سازی ها و تنش آفرینی ها نوعی لذت راجستجو می کتد، غافل از آنکه در انتها از حاصل جمع و تضارب تنش و عصبیت و کینه ورزی و خودخواهی و بزرگ بینی تنها روحیه ای نا آرام و خسته و شکسته هیچ چیز دیگری برای عامل آن باقی نمی ماند .

دود این آتش خشم و خودبزرگ بینی هم به چشم او می رود و هم به چشمان میلیون ها دلبسته فوتبال ملی !! واما بعد …اظهارات و حاشیه سازی های اخیر کی روش سرمربی تیم ملی درادامه وراستای همان اهدافی است که در سیاست به آن مهار دوگانه یابازی دوسر برد(برای بازیگردان) آن گفته می شود .

کی روش در این مسیر نه تنها برانکو ایوانکوویچ وملی پوشان پرسپولیس بلکه مجموعه فوتبال ملی و باشگاهی رابه چالش کشیده است تا بدینوسیله بیش از پیش اقتدار و دیدگاه آمرانه خودرا بار دیگر به فوتبال ایران تحمیل کند . این مربی جنجالی که درس های سیاست بازی ها و ظرایف و حاشیه سازی های آن را به خوبی فر ا گرفته با موضع گیری های تحریک آمیز و رفتارهای عصبی به دنبال شلوغ کردن فضا ی اجتماعی و اداری فوتبال ا ست . این مربی پرتغالی قبلا برای ماندن شرط و شروط تعیین کرده و با فرار به جلو هر گونه عدم نتیجه گیری در رقابت های آینده را از هم اکنون بر گردن “دوگانه “فدراسیون و برانکو انداخته است . کارلوس کی روش که تحمل حضور رقیبی همچون برانکو ایوانکوویچ را ندارد، از همان روزهای آغازین حاشیه سازی ها هدف خود را بر پایه به حاشیه کشاندن برانکو گذاشت تا او را در موضعی ضعیف و حاشیه ای قرار دهد. اما سرمربی پرسپولیس بی اعتنا به رفتار و اظهارات و واکنش های تند و غیر حرفه ای و لجوجانه کی روش بر توانمندیهای تیم خود تمرکز کرد و بازی به بازی منسجم تر و با انگیزه تر ظاهر شد . این مهم و تداوم صدر نشینی پرسپولیس در رقابتهای لیگ برتر حس حسادت کی روش را بیش از پیش برانگیخت که حاصل آن اظهارات غیرحرفه ای اخیراو بود . کی روش در شب بازی پرسپولیس با تراکتور که به نوعی دیداری فینال مانند تعریف میشود با بیان این مطلب که از بازیکنان تیم پرسپولیس کسی را به تیم ملی دعوت نمی کند باز هم حاشیه سازی کردو تنش آفرینی های خود را وارد مرحله ای جدید نمود.واقعیت این است که رفتار سرمربی به اصطلاح حرفه ای تیم ملی رفتاری غیر اخلاقی و تتش آفرین و حاشیه ساز است .جا دارد فدراسیون فوتبال که تاکنون تحقیرهای زیادی را از سوی این سرمربی متحمل شده است با قاطعیت و صراحت به موضوع ورود کرده و وظایف و حد و حدود و اختیارات را به او تاکید کند . با توجه به مجموعه اظهارات و رفتارهای کی روش می توان به این نتیجه رسید که رفتارو عملکرد کی روش با هر بینش و هدفی که انجام گرفته به زیان فوتبال ملی و باشگاهی است. خسارات سنگین مادی و معنوی و اجتماعی و فرهنگی این رفتارها به عهده کیست ؟!

 

1 دیدگاه برای “کی روش علیه فوتبال ملی؟!

  1. با سلام
    بنده از نگارنده چند سوال دارم که در مطلبشان مبهم بوده است
    1- دقیقا در خواسته های کی روش از فوتبال چه منفعت طلبی شخصی دیده شده است؟
    2- شروع کننده جنگ کی روش و برانکو چه کسی بوده است؟
    3- منافع ملی در نتیجه گیری تیم ملی تامین می شود یا ناراحتی یک مربی خارجی باشگاهی؟
    4- دقیقا در چه زمانی از تاریخ ایران افراد موثر و دلسوز در زمان مناسب تکریم شده اند؟ و تا کی باید با فانوس به دنبال دلسوزان رانده شده باشیم؟
    5- مقالات این چنین به نظر مطابق در جهت سیل ویرانگر نوشته می شوند نه جهت روشنگری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.