کمک میلیاردی ستاد اجرایی امام (ره) به مناطق سیل‌زده جنوب فارس

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس در خصوص کمک‌های این ستاد به شهرستان‌های متأثر از سیل در جنوب فارس، گفت: بعد از وقوع سیل ارزاق امدادی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان بین سیل زدگان توزیع شد.

ابوالفضل خروطی دوشنبه ۱۱ بهمن در نشستی که با حضور محمد مهدی رنجبر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ دی‌ماه امسال با توجه وسعت سیل در جنوب فارس (شهرستان‌های بیرم لار، لامرد و مهر) قرارگاهی راه اندازی و امدادرسانی به مردم و تخلیه منازل آن‌ها از سیلاب با همکاری گروه‌های جهادی آغاز شد.

او با اشاره به تعمیر منازل آسیب دیده از سیلاب، افزود: با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی دو روز آینده یک تیم ۲۰ نفره به مدت ۱۰ روز به مناطق اعزام و اقدام به بازسازی واحد‌های تخریبی و تعمیری می‌پردازند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۸۰ منزل مسکونی در این سیلاب دچار آسیب دیده شده بود، از تهیه و توزیع اقلام ضروری، بسته‌های لوازم‌خانگی از جمله یخچال، گاز، فرش، پتو و سرویس ملامین به مردم آسیب‌دیده شد تا گرفتاری مردم مرتفع شود.

خروطی همچنین از تامین و اهدای بخشی از دام سبک به خانوار‌های روستایی و عشایر خبر داد و گفت: بر پایه اعلام آموزش و پرورش مدارس آسیب دیده نیز بازسازی می‌شوند.

او بیان کرد: در این مدت یک‌هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۳۰ میلیون تومان، ۵ هزار کیلو گوشت منجمد به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، ۴۰ چادر امدادی و ۲۲۰ تخته پتو، ۱۵ عدد بخاری گازی، ۶۰۰ بسته اقلام بهداشتی و ضروری بانوان، ۲ پک لوازم ورزشی به ارزش ۸۰ میلیون تومان، ۱۵ دستگاه بخاری، یک‌هزار لباس گرم به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان و ۳۰۰ پک بهداشتی شامل (ماسک و ژل ضدعفونی) به ارزش ۱۰ میلیون تومان مناطق بین مردم سیل زده بیرم لارستان تهیه و توزیع شد.

این مقام مسئول گفت: همچنین در آذرماه امسال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اقدام به تهیه و اهدای ۱۰۰ ویلچر هرکدام به ارزش ۴ میلیون تومان (جمعا ۴۰۰ میلیون تومان) به کودکان تحت پوشش بهزیستی کرده است.

خروطی با بیان اینکه در طرح احسان رزمایش سلامت تعداد ۶۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۹۵ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: در طرح احسان دلگرمی نیز تعداد ۷۶۰ دستگاه بخاری به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان با مشارکت گروه جهادی خریداری و بین خانوار‌های فاقد بخاری که در مناطق سردسیر بودند، توزیع شد.

او در ادامه از کمک‌رسانی به دو خانواده دارای فرزند ۵ قلو و ۴ قلو، تامین هزینه درمان ۴ بیمار نیازمند به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان، تهیه و توزیع گوشت به مادران باردار آسیب دیده از کرونا و شناسایی آن‌ها توسط ۱۲۰ گروه جهادی در سطح استان خبر داد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس در پایان از ارائه خدمات اجتماعی در محلات محروم شیراز توسط این ستاد بر پایه فرمایشات حضرت آقا خبر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.