کمربندی شیراز حادثه خیز ترین محور کشور است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمربندی شیراز حادثه خیزترین کمربندی کشور است که در چند ماه اخیر ۵۵ نفر از شهروندان را در این محوربه کام مرگ کشانده است،
دکترعلی ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز امروز شنبه (۳۰ دی) در جمع خبرنگاران از اجرای طرح جامع گردشگری شیراز خبر داد و گفت: احیاء محور عرفان در مبحث پیاده راه گردشگری، راه اندازی اتوبوس های مخصوص گردشگری و ظرفیت های گردشگری مناطق ۱۱ گانه برای افزایش مدت اقامت گردشگران داخلی و خارجی، در دستور کار است.
وی به دیدارهای اعضاء شورا با مسئولین در دستگاه های مختلف از جمله مدیر کل اداره کل استاندارد اشاره کرد و افزود: استاندارد موجب شفاف سازی می شود آنجایی که شفاف سازی وجود نداشته باشد آسیب ایجاد می شود و پارلمان شهری سعی دارد با شفاف سازی، اسیب ها را از بین ببرد .
ناصری گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار عنوان استاندارد داریم که ۹۰۰ استاندارد آن اجباری است .
عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه قوانین ما در مقابل عدم استاندارد سازی خیلی قوی نیست، اضافه کرد: اگر بتوانیم به سمت استاندارد سازی برویم خیلی از مشکلات حل می شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت، با یادآوری این مطلب که در بودجه نویسی، آمار و ارقام باید به سمت استانداردسازی برویم، گفت: اداره استاندارد در بخش صنعت ورود کرده ولی در بخش خدمات کاری انجام نداده است.
وی با تاکید بر اینکه ایمنی را باید بتوانیم در زمینه های مختلف سلامت، فنی و اقتصادی به منصه ظهور برسانیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت پیری می رود باید پیشبینی امنیت وآسایش ایشان داشته باشیم .
ناصری در ادامه به مشکلات کمربندی شیراز اشاره کرد و گفت: کمربندی شیراز حادثه خیزترین کمربندی کشور است که در چند ماه اخیر ۵۵ نفر از شهروندان را در این محوربه کام مرگ کشانده است، به همین دلیل برای روشنایی کمربندی کارهایی انجام شده است، که در فاز اول ۱۶ کیلومتر رفت و برگشت و در فاز دوم ۱۸۷ پایه برق نصب شده و این محور هم از بعد روشنایی دچار مشکل است و هم از لحاظ دور برگردان ها باید اصلاح معابر هندسی را داشته باشیم.
وی افزود: در هفته های اخیر بازدید از تصفیه خانه های شماره یک و ۲ اداره آبفا داشتیم، تصفیه خانه شماره ۲ تا پایان سال قسمت اعظم آن به بهره برداری می رسد همزمان با تصفیه خانه شماره ۲ که فاضلاب شهری ۶۳۰ هزار نفر را در بر می گیرد در نظر داریم کلنگ احداث تصفیه خانه شماره سه شیراز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان را به زمین بزنیم که فاضلاب یک میلیون نفر را جمع می کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ۲ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهری انجام شده و یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از شبکه باقیمانده است، اضافه کرد: هفت صد و بیست میلیارد تومان بودجه لازم است تا یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر باقیمانده را به شبکه وصل کنیم که طی ۶ سال آینده کل فاضلاب شهری به شبکه می پیوندد.
وی با یادآوری این مطلب که پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد و تصفیه خانه لوکال قصردشت نیز می تواند بیش از ۲۰۰ هکتار از باغ های قصردشت را آبیاری کند، افزود: چاه های باقیمانده باید برای آب شرب مردم حفظ می شود.
او بر ارزش قبرستان «دارالسلم» به عنوان یک اثر تاریخی و سومین قبرستان جهان اسلام اشاره کرد و افزود: بخشی از تاریخ منطقه نظیر زلزله ها و شیوع بیماری ها را می توان در این آرامستان جستجو کرد و باید تلاش کنیم که این قبرستان احیا شود ولی هویت خود را از دست ندهد.
ناصری با اشاره به اینکه استاندارد سرانه ورزشی در دنیا ۲ متر بوده ولی در شیراز ۳۶ سانتی متر است افزود: ورزش فارس در مظلومیت خاصی قرار دارد و اکنون مجموعه ورزشی «حجاب» در حال نابودی است و باید نگاه ویژه به آن کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از مناسب نبودن ورزشگاها، کتابخانه ها، فرهنگسرا ها و حتی مساجد برای استفاده معلولین، تاکید کرد: باید بحث جانبازان و معلولین در مصوبات شورای شهر بیش از پیش دیده شود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سه ایستگاه مترو در مسیر خط یک، تا قبل از نوروز ۹۷ به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: ایستگاه «فضل آباد»، «بازار و کیل» و «امام حسین (ع)» سال آینده به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.