کلنگ زنی بزرگترین پروژه پردیس تئاتر در شیراز توسط شهرداری

خبرپارسی – کلنگ پروژه پردیس تئاتر نصر با دارا بودن سه سالن ۲۵۰، ۱۷۰ و ۸۰ نفره در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع طی مراسمی با حضور شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان به زمین زده شد.

شهردار شیراز در مراسم کلنگ زنی این پروژه اعلام کرد: کلنگ پروژه پردیس تئاتر نصر در راستای افزایش فضاهای فرهنگی شیراز به ویژه در مناطق کمتر برخودار  به زمین زده شد.

اسکندرپور با بیان اینکه در آستانه یکصدمین سال جشن آغاز به کار تئاتر شیراز قرار داریم، افزود: شهرداری و شورای پنجم شیراز امیدوار است با احداث این مجموعه سالن های تئاتر، گام مهمی برای پاسداشت رویدادهای فرهنگی و هنری در حوزه هنرهای نمایشی بردارد.

وی ضمن اشاره به سابقه غنی فرهنگی و تاریخی شیراز عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و هنری شیراز را ارتقا دهیم، نیازمند افزایش فضاهای فرهنگی هستیم. از این رو علاوه بر کلنگ زنی پردیس تئاتر نصر، در حال ساخت مجموعه سینمایی جوان در میدان کوزه گری هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه درصدد آغاز چندین پروژه فرهنگی در نقاط مختلف شهر هستیم، گفت: امیدوارم اجرای این پروژه های فرهنگی شیراز را دوباره بر تارک فرهنگ و هنر ایران و جهان بنشاند.

چندین پروژه مهم در سطح منطقه ۱۱ افتتاح و کلنگ زنی می شود

سعید نظری عضو شورای شهر و ناظر شورا در منطقه ۱۱ نیز در این مراسم گفت: برخی‌ معتقد بودند که پروژه پردیس تئاتر نصر با توجه به قرارگیری در منطقه کمتر برخوردار مورد استقبال قرار نمی گیرد در صورتیکه که تعدادی از فعالان تئاتر شیراز از این مناطق کمتر برخوردار رشد پیدا کرده اند.

نظری از افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه مهم و تاثیر گذار در سطح منطقه ۱۱ خبر داد و گفت: دو پروژه بوستان سایه در بلوار رسول اعظم (ص) و بوستان سپهری به عنوان نمونه باغ ایرانی در آینده نزدیک افتتاح می شود

ناظر شورا در شهرداری منطقه ۱۱ خاطرنشان کرد:  تفاوت دیدگاه های شورای پنجم شهر شیراز و شهرداری با دوره های پیش و حاکم بودن نگاه انسان محوری و فرهنگی منجر شده است تا در مسیر احیا تاریخ محلات شهر شیراز به عنوان مثال محله پودنک پیش برویم.

جامعه با ایجاد فضاهای فرهنگی، فرهیخته می شود

همچنین لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز نیز در آیین کلنگ زنی پروژه پردیس تئاتر نصر گفت:

فضاهای فرهنگی می توانند شهروندان فهیم، فرهنگ دوست و فرهیخته را پرورش دهند و برای اینکه جامعه فرهیخته شود باید فضای فرهنگی همچون پردیس تئاتر ایجاد کنیم.

وی افزود: توجه به فرهنگ، هنر و آثار مشاهیر در سطح ملی و بین المللی اثر مثبتی بر شهروندان می‌گذارد و موجب تقویت فرهنگ عمومی می‌شود.

پردیس تئاتر نصر منجر به توسعه فرهنگی و اشتغال زایی می شود

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در آیین کلنگ زنی پروژه پردیس تئاتر نصر گفت: شیراز دارای ظرفیت ها و استعدادهای بسیاری در تئاتر است که این استعدادها برای شکوفایی نیازمند فضای فرهنگی هستند، از این رو شهرداری اقدام به کلنگ زنی این پروژه به منظور فراهم کردن سالن های تمرین و نمایش تئاتر کرد.

گشتاسبی راد در خصوص چرایی کلنگ زنی این پروژه در منطقه کمتر برخوردار میدان نصر افزود: هنرمندان بسیاری از محلات کمتر برخوردار رشد پیدا کرده اند و این محلات نیز باید دارای فضاهای فرهنگی باشند.

وی ضمن تبیین مفهوم اقتصاد هنر اضافه کرد: پروژه پردیس تئاتر نصر منجر به توسعه فرهنگی و اشتغال زایی در این محدوده می شود.

پروژه پردیس تئاتر نصر دارای سه سالن نمایش است

شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز در این مراسم گفت: پروژه پردیس تئاتر نصر ۶ هزار مترمربع مساحت دارد که تا ۸ هزار متر مربع گسترش می یابد. این پردیس دارای سه سالن ۲۵۰، ۱۷۰ و ۸۰ نفره در زیربنای سه هزار متربع است.

برزگر با بیان اینکه تلاش داریم پروژه پردیس تئاتر نصر تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد، اضافه کرد: در روند احداث این پروژه از نظرات هنرمندان تئاتر نیز استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تاکید شهردار و شورای شهر پروژه های فرهنگی – ورزشی را در دستور کار قرار دادیم و ساخت و کلنگ زنی دو سالن ورزشی، سالن ورزش های ساحلی، مسیر دوچرخه سواری و … را در دست اجرا داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.