کاهش ۹ درصدی سود تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده

خبرپارسی – مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس از کاهش ۹ درصدی نرخ سود تسهیلات ساخت در بافت فرسوده خبر داد و گفت: با این کاهش ازامروز سازندگان مسکن در بافت فرسوده به جای ۱۸ درصد سود تسهیلات ۹ درصد پرداخت می کنند .

علی کمالی شنبه ۷ اردیبهشت در یک نشست خبری گفت: به متقاضیان تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده، در شهرهای بزرگ ۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد، با نرخ سود ۹ درصد و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد با نرخ سود ۹ درصد تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان از صبح یکشنبه ۸ اردیبهشت برای تشکیل پرونده به شعب بانک مسکن مراجعه کنند، گفت: متقاضیان باید از اداره کل راه و شهرسازی معرفی نامه برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده دریافت کنند.

کمالی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان دارد مبلغ تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی کفایت نکند، بانک مسکن نیز تسهیلات مکملی را در نظر گرفته که براساس آن به سازنده حرفه ای ۳۰ میلیون تومان و به سازندگان حرفه ای که براساس فناوریهای نوین فرایند ساخت را دنبال کنند، ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می کند.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: تسهیلات مورد اشاره در طول مدت ساخت واحد مسکونی به متقاضی پرداخت خواهد شد و محاسبه زمان ساخت نیز براساس تعداد واحد انجام می شود؛ بطوریکه برای ۳۰ واحد حداکثر ۳۰ ماه زمان ساخت در نظر می گیریم.

او با بیان اینکه زمان تقسیط بدهی، پایان زمان ساخت بوده و مدت باز پرداخت نیز ۱۰ ساله است؛ گفت: در گام اول پذیرش متقاضیان تا پایان خردادماه امسال انجام می شود و به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی هیچ سقفی وجود ندارد.

کمالی خاطرنشان کرد: هر استانی در گام اول پرداخت این تسهیلات، عملکرد بهتری داشته باشد، در گام دوم که مربوط به سه ماه بعدی است، اعتبارات بیشتری را دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.