کاهش قابل توجه خاموشی‌های ناشی از ناترازی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با اشاره به آمارهای ملی، تاکید کرد که امسال به ویژه در ایام گرم علی‌رغم رشد بیش از ۱۱ درصدی مصرف برق، شاهد کاهش قابل توجه خاموشی‌های ناشی از ناترازی بوده‌ایم.

یدالله حقیقی شنبه ۲۹ مرداد در حاشیه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتورهای جدید در منطقه کورده شهرستان خنج در جنوب استان فارس، گفت: تلاش شبانه روزی برای تامین برق همه مناطق استان فارس و جنوب کشور برای ما یک اولویت است و در این راستا از همه ظرفیت های قانونی استفاده می شود تا شهروندان و روستاییان در بهترین شرایط تامین برق دایم و تثبیت شده باشند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه در حال سپری کردن تابستانی پرمصرف و با تنش تامین برق هستیم، گفت: امسال علاوه بر تامین برق مشترکان خانگی که به عنوان یک ضرورت، سعی شد از خاموشی در همه مناطق به ویژه مناطق گرم جلوگیری شود، برق واحدهای صنعتی و واحدهای تولیدی نیز مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یک اولویت به آن پرداخته شد.

حقیقی با اشاره به آماری در تامین برق صنعتی کشور گفت: براساس آمارهای اعلامی توانیر، سال گذشته به دلیل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی، ۲ روز به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده ناچار به قطع برق بودیم، امسال واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها تنها ۱۲ ساعت در هفته را محدودیت در مصرف برق داشتند.صنایع این امکان را داشتند که با استفاده از شیفت شب یا فعالیت در روز جمعه، میزان ۱۲ ساعت محدودیت در مصرف برق را جبران کنند.

او گفت: ۴۴۰ واحد انرژی بر در کشور وجود دارد که عمدتاً شامل واحدهای بزرگ فولاد، سیمان، آلومینیوم و مس است؛ امسال به شکلی برنامه ریزی شد که این واحدهای صنعتی ایام تعمیرات و تعطیلات را به تابستان منتقل کنند؛ این اقدام در فارس و جنوب کشور به شکل دقیق اجرایی شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به رشد ۱۱.۴۴ درصدی مصرف برق در بخش صنایع، گفت: میزان رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته در بخش پتروشیمی کشور ۳۰ درصد، آلومینیوم کشور ۱۸ درصد، بخش فولاد کشور ۱۰ درصد و سیمان ۵.۴ درصد بوده است.

حقیقی تاکید کرد: در عین حال ضرورت داشت تامین برق مشترکان خانگی نیز در اولویت باشد و با نگاه اولویت به آن پرداخته شد و یکی از این موارد هم تامین برق منطقه “کورده” از توابع شهرستان خنج بود که عملیاتی شده است.

این مقام مسئول گفت: ساکنان منطقه کورده شهرستان خنج به علت طولانی بودن فیدر فشار متوسط به طول ۱۲۰ کیلومتری با افت ولتاژ مواجه بودند، از سویی چندین بار مناقصه توسعه این شرکت برگزار شد اما با استقبال پیمانکاران و سرمایه گذاران مواجه نشد، از این رو شرکت برق منطقه‌ای فارس تصمیم گرفت به صورت کوتاه مدت با استفاده از دو دستگاه مولد دیزل، تامین برق این منطقه را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.