کاهش ظرفیت تولید مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در پی قطعی برق

احمد انصاری، مدیر تحقیق و توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه انرژی بر لامرد با تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن آلومینیوم از بهمن ١۴٠٠ به تکمیل ظرفیت اسمی رسیده است.
او افزود: طرح توسعه فاز دو و سه را در دستور کار داریم که برای هر یک از این فازها هم تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پس از بهره برداری پیش بینی شده است.
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب ادامه داد: اشتغالزایی هر دو فاز دیگر به طور متوسط ٨٠٠ تا ٩٠٠ نفر خواهد بود و همچنین تولیدات این دو فاز به سمت صادرات پیش خواهد رفت.
انصاری همچنین با بیان اینکه ٧٠ درصد از تولیدات این مجتمع مصرف داخلی و ٣٠ درصد هم صادرات می شود، گفت: عمده صادرات به کشور ترکیه است.
او به چالش جدی قطعی برق در صنایع آلومینوم حنوب هم اشاره و عنوان کرد: مشمول داستان تعدیل برق شده ایم و طبق برنامه مصوب، باید ١۴٠ تا ١۵٠ مگاوات مصرف را کاهش دهیم که این خود موجب می شود تعداد زیادی از دیگ های احیاء از مدار خارج شوند و برگردان مجدد آنها به مدار، هزینه های هنگفتی دارد.
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب اضافه کرد: قرار بود نیروگاه غدیر در جوار این مجتمع احداث شود که در مرحله فنداسیون است و هم اکنون ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.همچنین قرار بود برق از نیروگاه پالایشگاه پارسیان به این مجتمع منتقل شود که از سوی دیسپاچینگ ملی و برق منطقه ای دچار مشکلاتی شده است.
انصاری با تاکید مجدد بر این نکته که چالش جدی قطعی برق در صنایع آلومینوم حنوب احساس می شود، گفت: با قطعی برق از ٣٠٠ هزار تن در سال به ٢٨٠ هزار تن کاهش تولید رسیده ایم.
او ادامه داد: قطعی برق بر فرآیند احیاء اثرگذار است و هر دیگی که از مدار خارج می شود روزی ٣ تن از ظرفیت تولید کاهش می یابد.
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب گفت: در تامین مواد اولیه که از خارج از کشور وارد می شود نیز دچار مشکلات اساسی شده ایم.
ناصر عباسی، رئیس واحد مهندسی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب نیز بیان کرد: یکسری فعالیت ها در این واحد به صورت راهبرد هدف گیری شده و ساخت قطعاتی که به عنوان محصولات آسیایی و اروپایی در صنایع استفاده شده بود توسط تیم مهندسی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نقشه ساخت نزدیک یه ۴٠٠ قطعه تهیه شده و می توان ادعا کرد که هر نوع قطعه ای که قابل ساخت باشد، توسط این تیم ساخته می شود.
او اظهار کرد: معادل سازی پمپ های اروپایی نیز انجام شده و نیاز نیست در مصارف سایت از پمپ های اروپایی استفاده شود.
عباس آذرنیوند، رئیس کنترل فرآیند آندسازی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب هم هم با بیان اینکه این مجتمع، فراتر از یک کارخانه است، گفت: ۴ واحد بزرگ انرژی، اندسازی، احیاء و ریخته گری در این مجتمع فعال است که هر کدام در حد یک کارخانه محسوب می شوند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.