کامیاب: نقش شهرداری ها در توسعه زیرساخت‌های ورزش استان غیر قابل انکار است

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: نقش شهرداری ها در توسعه سخت افزاری و زیرساخت‌های ورزش استان غیر قابل انکار است .

حیدر علی کامیاب که در نخستین همایش نقش شهرداران در توسعه ورزش همگانی سخن می گفت با تقدیر از تعاملات گسترده شوراها و شهرداری های شهر و روستا در سراسر استان با ادارات ورزش و جوانان گفت: توقع ما از شهرداری های استان هم افزایی بیشتر در حوزه نرم‌افزاری ورزش است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۴ تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در استان فارس احداث شده افزود: کل فضای ورزشی استان تا پیش از سال ۹۴ یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع بوده است.

دبیر شورای عالی ورزش فارس رشد ۱۲۰ درصدی زیرساخت‌های ورزش را حاصل تلاش یک تیم همدل و همصدا، حمایت‌های دولت و نمایندگان مجلس دانست و افزود: هر کجا که پروژه ورزشی احداث شده، شهرداران در قالب تفاهمنامه با اداره کل همکاری گسترده ای را داشته اند.

کامیاب با اشاره به مراودات گسترده شوراهای شهر و روستا و همچنین شهرداران شهرهای استان با اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: مراجعات مستمر اعضای شوراها و شهرداری به اداره کل ورزش و جوانان و برگزاری جلسات متعدد تخصصی با آنها باعث شده تا نقش شهرداران در ایجاد جاده های سلامت، ایستگاه های سلامت در پارکها و توسعه چمن های مصنوعی پر رنگ تر از قبل شود.

وی نتیجه گسترش و توسعه این گونه جلسات را افزایش همدلی و هم افزایی دانسته و با تاکید از خواست اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر افزایش سطح همکاری‌های شهرداری با حوزه ورزش در بخش نرم افزاریوی افزود:تا پایان امسال ۱۸۱ به پروژه ورزشی در سطح استان احداث و به بهره برداری می رسد که با افتتاح آن ها ۵ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فصل مشترک شهرداری ها با اداره کل ورزش و جوانان را تلاش برای داشتن شهروندان سالم و بانشاط عنوان کرد و افزود:حاصل سالها تلاش و کوشش مشترک این است که در لیست اعلامی وزارت بهداشت هیچ شهری از استان فارس جزو ۱۰ شهرک کم تحرک کشور نیست.

 یادآور می شود در این همایش ضمن تقدیر از شهرداران شهرهای شیراز، اقلید، ارسنجان و داراب به عنوان شهرداران حامی ورزش همگانی در استان، از طرح کاندیداتوری شهر شیراز به عنوان شهر پایلوت دوچرخه سواری کشور رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.