کامیاب عنوان کرد؛ شکست ویروس کرونا با تبلیغ فرهنگ حذف سفرهای غیر ضروری

خبرپارسی – مدیره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه همه ما باید با توسعه وتبلیغ  فرهنگ حذف سفرهای غیر ضروری ویروس کرونا را شکست دهیم، افزود: به نظر می‌رسد حذف سفرهای نوروزی ضمن کمک به نهضت شکست ویروس کرونا زمینه ایجاد خطر ابتلای شهروندان به این ویروس را نیز از بین خواهد برد.

حیدر علی کامیاب با بیان اینکه سلامت ورزشکاران خانواده های آنها و دیگر شهروندان از اهمیت بسیار برای اداره کل ورزش و جوانان فارس برخوردار است افزود: شاید نتوانیم در تعطیلات نوروز اماکن خود را در اختیار میهمانان نوروزی قرار دهیم.

وی خواستار توجه بیش از پیش شهروندان به پیام ها ی به روز  ستادمقابله با کرونا و وزارت بهداشت  شد و گفت: توصیه ما به مردم این است که در نوروز امسال حتی المقدور بایدقید سفرهای نوروزی را بزنند. مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا با محوریت هیات پزشکی ورزشی استان از زمان تشکیل ستاد فرادستی در کشور درفارس  نیز راه‌اندازی شده است گفت :تصمیمات این ستاد با اولویت اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامت ورزشکاران و داوران و پیشکسوتان و خانواده‌های آنها منجر به کنترل این ویروس در جامعه ورزش استان شده است.

کامیاب افزود:خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از ورزشکاران استان به این ویروس مبتلا نشده اند.

وی رعایت موازین بهداشتی توسط مردم را یکی از مهمترین شیوه های مقابله و کنترل این ویروس دانست و با تقدیر از زحمات وتلاش  کادر دانشگاه علوم پزشکی جامعه پزشکی و پرستاری استان در مواجهه با این ویروس اقدامات این روزهای این جامعه را هم تراز با ایثار رزمندگان در دوران جنگ دانست و افزود: در این شرایط امن ترین مکان برای خانواده‌ ها منازل خود شهروندان  است.

 از این رو همه ما باید با توسعه وتبلیغ  فرهنگ حذف سفرهای غیر ضروری ویروس کرونا را شکست دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به خصلت مهمان‌نوازی مردم فارس و شیراز که شهره جهانی است افزود: برای یک شهروند شیرازی و یک مدیر استان فارس بسیار سخت است که به هم وطنان خود بگوید به این استان سفر نکنید، اما شرایط به گونه ای است که به نظر می‌رسد حذف سفرهای نوروزی ضمن کمک به نهضت شکست ویروس کرونا زمینه ایجاد خطر ابتلای شهروندان به این ویروس را نیز از بین خواهد برد.

کامیاب تعطیلی اماکن و رویدادهای ورزشی در استان فارس را دستورالعمل ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان دانست و گفت :گرچه این تصمیم در راستای حفظ سلامت شهروندان و وزشکاران اتخاذ شده اما درک شرایط باشگاه داران و مستاجر آن ماده ۸۸ وزارت ورزش نیز موضوع مهمی است که به یک دغدغه برای مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور تبدیل شده است. وی با بیان اینکه تلاش برای به حداقل رساندن دغدغه صاحبان باشگاه‌ها و مستاجران و سرمایه‌گذاران ماده ۸۸ در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است گفت: امیدواریم با تدابیر وزارت ورزش و جوانان این موضوع نیز حل شود.

گفتنی است، ستاد مقابله با ویروس کرونا در فاز متشکل از مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین وی، رئیس حراست، مدیر بازرسی، مدیر روابط عمومی و هیات پزشکی ورزشی استان است که وظایف آن با محوریت هیات  پزشکی ورزشی استان انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.