کامیاب: سمن ها را برای انجام برون سپاری به دستگاه ها معرفی می کنیم

خبرپارسی – مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: سازمان های مردم نهاد را با توجه به اهداف آنان به مدیران دستگاه های اجرایی معرفی خواهیم کرد تا کارهایی که سازمان ها می توانند برون سپاری کنند

حیدرعلی کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان فارس امروز (۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته جوان، گفت: ۳۰ درصد جمعیت جوان در فارس وجود دارد، اضافه کرد: امروز آغاز هفته جوان است و برنامه های زیادی در این هفته در نظر گرفته می شود.

 وی با تاکید بر اینکه با همه مشکلات اقتصادی، سرانه ورزشی به خوبی رشد پیدا کرده است، افزود: در سال گذشته، مجمع ملی سازمان های مردم نهاد در شیراز راه اندازی شد.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که از ابتدای ۹۷ ظرفیت های خوبی برای حوزه جوانان در قالب قانون و لوایح دیده شده است، افزود: بخش قابل توجهی از ۲۶ دهم درصد بودجه به حوزه جوانان اختصاص داده می شود که توسعه زیرساخت ها را در حوزه جوانان را  شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ۶ خانه جوان در شیراز و پنج شهرستان دیگر، تا پایان سال راه اندازی می شود، اظهار داشت: در سال ۹۶ برای حوزه جوانان و توسعه زیرساخت ها ۹۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر اینکه در بحث نرم افزاری در سال ۹۶ بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بخشی از آن در حوزه پایتختی جوانان جهان اسلام بوده است، یادآور شد: توسعه سمن ها یکی از برنامه هایی است که مد نظر دولت است.

وی با اشاره به اینکه باید تعداد سمن های کشور به چهار هزار سمن افزایش یابد و اکنون در فارس نزدیک به یکصد سمن فعال است، افزود: تعداد سمن های فارس باید تا پایان سال به ۲ برابر برسد.

کامیاب با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد را با توجه به اهداف آنان به مدیران دستگاه های اجرایی معرفی خواهیم کرد تا کارهایی که سازمان ها می توانند برون سپاری کنند، به این افراد بسپارند، یادآور شد: از سوی وزیر ورزش و جوانان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه جوانان پیش بینی شده که سهم قابل توجهی به فارس می رسد اما هنوز ابلاغ نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه برای وام ازدواج یکسری مشکلات داشته که اکنون به هر نفر از زوجین ۱۵۰ میلیون ریال وام با یک ضامن ارائه می شود، افزود: مسیر کار ارائه وام ازدواج سرعت گرفته است و در سال ۹۶، تعداد ۵۰ هزار نفر وام ازدواج کردند.

وی از راه اندازی کمپ بین المللی توانمندسازی جوانان در سپیدان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، خبر داد و اظهار داشت: هفته جوان در سال جاری با شعار «نشاط و امید» برگزار خواهد شد و در این هفته ۳۰ جشن در ۳۰ شهرستان استان برگزار می شود.

کامیاب با یادآوری این مطلب در ابتدای این هفته با آرمان های شهدا تجدید میثاق شد، افزود: چشم انداز ما در سال ۹۷ برای جوانان، نشاط ملی و کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه در روز ۱۱ اردیبهشت از ۳۰۰ نخبه جوانان و ورزشی در هتل هما تقدیر خواهیم کرد، اظهار داشت: اتاق فکر حوزه جوانان در این هفته راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.