کامیاب خبر داد:تکمیل ۱۰۰ پروژه ورزشی از ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان فارس/تامین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه پارس

خبر پارسی – مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: سیاست دولت درحوزه جوانان افزایش مشارکت اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان فارس ، حیدر علی کامیاب که عصر شنبه ۲۲ مرداد دریک نشست خبری در جمع خبرنگاران سخن می گفت،افزود: مشارکت آگاهانه در حوزه های مختلف اجتماع حق مردم است .

وی با بیان اینکه وقتی جوانان ما احساس کنند دراداره جامعه سهیم هستند اعتمادی صدچندان به نظام و دولت پیدا می کنند افزود:مشارکت اجتماعی باعث افزایش انگیزه جهت ایفای نقش در جامعه،حس تعلق خاطر بیشتر،پذیرش مسئولیت و … می شود.

کامیاب در ادامه به نقش سازمان های مردم نهاد در زمینه سازی جهت افزایش مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت:در ابتدای شروع بکار دولت نهم ۳۰۰ سازمان مردم نهاد دراداره ورزش و جوانان استان مشغول فعالیت بودنداما دولت دهم از این تعداد تنها ۸ سازمان را برای دولت یازدهم به میراث گذاشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه با توجه به سیاست های دولت یازدهم مبنی بر افزایش سطح مشارکت اجتماعی خصوصا در حوزه جوانان ،تعداد سازمان های مردم نهاد مرتبط با این اداره کل طی سه سال گذشته به حدود ۱۰۰ سازمان رسیده است افزود: عمده ترین عامل تأمین مشارکت، آگاهی و علاقه مردم و حاکمیت فرهنگ تعلیم و همیاری در جامعه است .

کامیاب ایجاد وفاق و اتحاد را ثمره اعتماد به مردم دانست و افزود: تا زمانی که نتوان مردم را به این باور و یقین رساند که با مشارکت، تعاون و همیاری،می توان به جامعه ای مرفه تر و سعادتمندتر دست یافت و تا زمانی که نتوان فرهنگ خود محوری و خودپسندی را در جامعه از میان برداشت، تأمین مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس فعال شدن سازمان های مردم نهاد در محله سنگ سیاه را با هدف کاهش آثار ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی موجود در این محله یکی از نتایج توجه و ایجاد انگیزه برای جوانان دانست و افزود: تجربه نشان داده است که در هر کجا مردم به عرصه ورود کردند، موفق بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش تزریق امید به جامعه را وظیفه مدیران و افراد تاثیرگذار درجامعه دانست و با انتقاد از تخریب هایی که به اسم نقد دامان دولت را می گیرد گفت:برخی چارچوب نقد را چنان باز و بی درو پیکر می کنند که نشانه ای از دلسوزی برای بهبود شرایط جامعه در گفتار و اعمالشان دیده نمی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اصحاب رسانه را چشم و گوش بینا و شنوای جامعه در انعکاس نقاط قوت و ضعف دولت به دولتمردان دانست و افزود:زمانیکه در حرفه مقدس خبرنگاری و روزنامه نگاری تعهد با تخصص همراه می شود،یک عضو از جامعه رسانه ای می تواند حقایق را آن طور که هست برای اقشار مختلف جامعه انعکاس دهد.

کامیاب دربخش دیگری از صحبت هایش به فعالیت های ورزشی حوزه تحت مدیریتش اشاره کردوگفت: مهرماه آتی اولین دوره از رقابت‌های جهانی اسکواش در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ۱۵ کشور برای حضور دراین رقابت‌ ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این رقابت‌ها به نام شیراز در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است و هرسال برگزار خواهد شد.

دبیر شورای عالی ورزش استان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه استان فارس در نیمه دوم امسال شاهد میزبانی رقابت‌های دارت جهانی و سه‌گانه آسیایی می باشد، گفت: ما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برنامه داریم و امیدوار هستیم در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور تعداد بیشتری ورزشکار از فارس و کسب مدال‌های متعدد توسط این ورزشکاران باشیم.

کامیاب در ادامه به فعالیت های انجام گرفته در حوزه عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و افزود:دراین حوزه اقدامات شاخصی در فارس انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از ورزشگاه پارس درپایان سال جاری گفت:با حمایت استاندار فارس تامین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ورزشی تحقق پیداکرده است.

کامیاب با بیان اینکه ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز نیز تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود:از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۱۰۰ پروژه ورزشی از ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان فارس تکمیل و ۵۰ پروژه هم با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده است که امیدواریم مابقی این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۶ تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.