کامیاب: جناب استاندار! اهداف دولت تدبیر و امید جای خود را به معاملات سیاسی ندهد!

خبر پارسی – حیدر علی کامیاب معاون اسبق تربیت بدنی فارس و مدیر عامل پیشین باشگاه برق شیراز بر روی وبلاگ خود تحلیل قابل نوجهی از اوضاع سیاسی استان ارائه داده و از استاندار فارس خواسته است مدبرانش وارد معاملات سیاسی نشوند و راهی را که دولت تدبیر و امید گرفته در پیش گرفته ادامه دهند نه اینکه مردم با گذشت نزدیک به  یکسال از عمر دولت هنوز تغییر را در بعضی از بخش ها لمس نکرده باشند.

یادداشت کامیاب را در ادامه می خوانیم:

چند سالی است استان فارس در کلیه امور توفیقیاتی را کسب نکرده و نسبت به سایر استان های همطراز خود در سطح کشور در کلیه بخش ها کند تر حرکت می کند ، عامه مردم و مسولین دلیل این امر را اختلافات داخلی گروه ها و احزاب سیاسی در استان می دانند و اعتقاد دارند که کشمکش های بی حد و مرز با عث شده است تا مدیران بیشتر اوقات خود را صرف حل و فصل اختلافات نمایند .

 پیروزی دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ این نوید را می داد  تا با انتخاب استانداری مقتدر و معتدل استان فارس از این گیروبندهای غیر حرفه ای در سیاست رهایی جسته و نیم نگاهی به توسعه و پویایی داشته باشد ، پس از گذشت چند ماه از شروع به کار دولت، جناب آقای احمدی که بومی فارس است و در دولت اصلاحات نیزدر این استان مسولیت داشته است راهی فارس شد تا استان را از این وضعیت آشفته نجات دهد ، حال همه نگاه ها به دستهای او دوخته شده بود ،  او در ابتدا و در اولین سخنرانی های خود به این موضوع اشاره کرد و گفت دعواهای قومی و سیاسی باعث عقب ماندگی استان شده است و این موضوع در این دولت جایگاهی ندارد او همچنین صراحتا اعلام کرد ملاک انتخاب مدیران توانمندی آنهاست وکسانی که عملکرد مطلوبی داشته اند می مانند و به کار خود ادامه می دهند ، او همچنین گفت اجازه نمی دهد دعواهای سیاسی دولت را از هدف اصلی خود دور کند و..

نزدیک به یکسال از عمر مدیریتی ایشان در استان سپری شده است ، با نیم نگاهی به عملکرد او در این استان  مشاهده می کنیم که ایشان در آرام کردن استان و کم رنگ کردن دعواهای سیاسی موفق تراز دیگران بوده است ، بله دیگر خبری از دعواهای احمدزاده کرمانی با مدیران اصولگرای استان نیست ، عبارت یوگی و دوستان دیگر از زبان استاندار شنیده نمی شود و….

با این تفاسیر و ایجاد چنین جوی در استان کماکان می بایست امور رو به پیشرفت باشند چرا که مسولین بیشترین وقت خود را متمایل به خدمت کرده اند تا دعواهای سیاسی ، اما براستی آیا اینچنین است ؟ چرا مردم استان پس از گذشت یکسال از عمر دولت آن هم در این آرامش، تغییر را در بعضی از بخش ها لمس نکرده اند ؟ حمایت های دفتر محترم امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان ، سپاه و بسیج ، تشکل های اصول گرا ، سایت ها و رسانه های محلی و کشوری و… از نماینده ارشد دولت در این استان چرا منتج به رشد ، توسعه و پویایی نشده است ؟چرا خبری از افتتاح پروژه های عمرانی در استان نیست  و به چه دلیل این همه گرانی های پی درپی و خارج از ضابطه در استان مشاهده می شود ، چرا در هیچ رشته ای از ورزش، استان در لیگ برتر کشور نماینده ندارد و…

به نظر می رسد هر چند اثری از این دعواهای سیاسی نیست و استاندار محترم در این بخش توفیقاتی کسب کرده است اما شاید عواملی خطرناک تر جایگزین آن شده است و چرخ توسعه استان را کند کرده است . شاید مهمترین عامل این خاموشی، معاملات سیاسی است که باعث شده تا برای چند صباحی کلیه طیف های سیاسی راضی و در کنار هم مشغول به کار شوند و چشم به آینده ای نزدیک و  دولت دوازدهم داشته باشند ، ماندن خیلی از مدیران ضعیف دراستان فارس و اضافه کردن چند معاون یا مشاور به بدنه آن دستگاهها آن هم به قیمت ماندن آن مدیر باعث شده است تا همه طیف های سیاسی راضی باشند و در کنار هم مدتی را سپری کنند ، دوستی می گفت وقتی از مدیری نقد می کردم مشاور ایشان که خود از مخالفان قبلی او بود زنگی زد و گفت فلانی کوتاه بیا ، چه کسی بهتر از این ، آیا کسی بهتر از این سراغ دارید که این همه ما را تحویل بگیرد ؟

بلی حکایت ها در این یکی دوجمله نهفته است ، آن دعواها جای خود را به معاملاتی از این قبیل داده است ، شاید این مدل در فارس برای همیشه جایگزین مدل قبلی شود و آرامش نسبی را در استان شاهد باشیم ، مدلی که دکتر احمدی استاندار فارس آن را بنا نمود و منبعد آن را با نام ایشان می شناسند . با این اوصاف بعید است پیشرفتی در استان لمس شود ، باید چند سالی صبر کرد تا شاید دولت بعد در این استان مدل پیشرفته تری را برای آرامش در استان ارائه دهد فقط امیدواریم اگر ارائه این مدل ها نفعی برای مردم نداشته باشد عامل ضرر و آسیب نیز نشود .

1 دیدگاه برای “کامیاب: جناب استاندار! اهداف دولت تدبیر و امید جای خود را به معاملات سیاسی ندهد!

  1. بسمه تعالی
    جناب آقای فرزاد صدری
    مدیریت محترم سایت خبر پارسی
    با سلام و احترام و با عرض تسلیت ایام شهادت مولی متقین حضرت امیرالمومنین علی (ع) اسوه عدالت و حقانیت

    دوست محترم اخبار رسیده گویا نشان از معاملاتی دارد که ……………… گفتنش سخت است ولی امید به تدبیر بیهوده بود و بس و دیگر به تدبیر با امید ، رای نمی دهیم چرا که امیدمان بر باد رفت و دیگر از مشفقیان و …. تازه اصلاح طلبان جدید التاسیس نمی نویسیم چون دوستان تدبیر مهر اصلاح طلبی را به مشفقیان و ندای اندیشه او زدند چون “سلام خدا برآن کس که حق است ” زدند و ما شدیم اصولگرای ضد امید
    آری امید مرد و جایش را به تدبیر مشفقیان داد …………………………

    قاصدک هان، چه خبر آوردی
    قاصدک هان، چه خبر آوردی
    از کجا وز که خبر آوردی؟
    قاصدک هان، چه خبر آوردی
    قاصدک هان، چه خبر آوردی
    از کجا وز که خبر آوردی؟
    خوش خبر باشی اما اما
    خوش خبر باشی اما اما
    گرد بام و در من بی‌ثمر می‌گردی
    گرد بام و در من بی‌ثمر می‌گردی
    انتظار خبری نیست مرا
    انتظار خبری نیست مرا
    نه ز یاری نه ز دیار و دیاری، باری
    برو آنجا که بود چشمی و گوشی با کس
    برو آنجا که بود چشمی و گوشی با کس
    برو آنجا که تو را منتظرند
    قاصدک در دل من همه کورند و کرند
    قاصدک در دل من همه کورند و کرند
    دست بردار از این در وطن خویش غریب
    دست بردار از این در وطن خویش غریب
    قاصد تجربه‌های همه تلخ با دلم می‌گوید
    قاصد تجربه‌های همه تلخ با دلم می‌گوید
    که دروغی تو دروغ
    که فریبی تو فریب
    قاصدک هان ولی
    راستی آیا رفتی با باد
    با توام آی کجا رفتی آی
    راستی آیا جایی خبری هست هنوز
    راستی آیا جایی خبری هست هنوز
    مانده خاکستر گرمی جایی؟
    در اجاقی طمع شعله نمی‌بندم
    اندک شرری هست هنوز؟
    قاصدک، قاصدک، قاصدک
    ابرهای همه عالم شب و روز
    در دلم می‌گریند
    مهدی اخوان ثالث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.