کامیاب: توسعه زیر ساخت های ورزشی زمینه ساز عدالت اجتماعی است

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس توسعه زیرساخت‌های ورزشی را یک ضرورت مهم در این حوزه دانست و افزود: این اقدام ضمن ایجاد زمینه برای شناخت و شناسایی استعدادها و توسعه ورزش همگانی، زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی در استان نیز می‌شود.

حیدرعلی کامیاب سه‌شنبه ۱۸ تیر در جلسه کنترل پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش استان فارس که با حضور تعدادی از فرمانداران، رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، پیمانکاران و ناظران فنی  این پروژه‌ها برگزار شد، با اشاره به سرعت گرفتن روند احداث پروژه‌های عمرانی ورزشی، افزود: تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی کشور مانع از خدمت رسانی به مردم نشده است .

وی با بیان اینکه ۱۸۰ پروژه عمرانی فعال در حال تکمیل و آماده‌سازی است، گفت: بخش زیادی از این پروژه‌ها در هفت دولت امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه پروژه‌های در حال ساخت استان شامل چمن‌های بزرگ، چمن‌های مینی فوتبال، خوابگاه، استخر، سالن‌های تخصصی و چند منظوره است، عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌های عمرانی زمینه ساز توسعه و رونق ورزش استان می‌شوند .

کامیاب توسعه زیرساخت‌های ورزشی را یک ضرورت مهم در این حوزه دانست و افزود: این اقدام ضمن ایجاد زمینه برای شناخت و شناسایی استعدادها و توسعه ورزش همگانی، زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی در استان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار چنین رخداد مثبتی توسعه زیرساخت‌های ورزشی ظرفیت‌های استان را برای میزبانی اردوهای تیم ملی، رقابت های کشوری، آسیایی، بین ‎ المللی و جهانی نیز افزایش می‌دهد.

کامیاب توسعه ورزش را یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانست و با اشاره به برنامه ششم توسعه و نقش مهم و تاثیر گذار ورزش در این برنامه، گفت: امروز اثرات مستقیم اقتصادی ورزش همچون تولید کالا و خدمات ورزشی، صادرات و واردات، ایجاد اماکن و تسهیلات، اشتغال، جذب گردشگر و حامیان مالی بر هیچ کس پوشیده نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس توسعه اماکن ورزشی را گام نخست در پروسه میزبانی رویدادهای مختلف دانست و افزود: توانایی میزبانی رویدادهای ورزشی یکی از ظرفیت‌های بزرگ حوزه ورزش در استان فارس است.

کامیاب با تاکید بر اینکه در معادلات کنونی رقابت‌های ورزشی بزرگ به همانند برنامه کلان بهسازی و ساخت و ساز شهری اهمیت یافته‌اند، گفت: با توجه به شرایط حاضر اقتصادی کشور و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ورزش می‌تواند منبع مهم و با ارزش در مسیر توسعه کشور باشد؛ منبعی که آثار مثبت آن در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی می‌تواند نمایان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.