کارگردان مستند محسن رضایی: درست نیست صداوسیما در فیلم نامزدها دستکاری کند

کارگردان مستند انتخاباتی محسن رضایی با عنوان «سلام بر زندگی»، با اشاره به اینکه خود موفق به دیدن این فیلم مستند از تلویزیون نشده است، در انتقاد به سانسور شدن بخشی از این مستند عنوان کرد: ما دوست داریم همه چیز شفاف و خیلی خوب بیان شود و اینکه صدا و سیما در فیلم دست کاری کند درست نیست.
یاسر ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) گفت: سانسور کردن بخش‌هایی از یک فیلم، فارغ از اینکه به محتوای فیلم ضربه می‌زند، مسائل هنری فیلم را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در حقیقت به ساختار کلی فیلم از نظر فنی و هنری ضربه می‌زند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه کدام بخش از این مستند حذف شده است؟ بیان کرد: یک بخشی در مستند هست که خیلی احساس برانگیز است و یک پدر شهیدی به آقای رضایی می‌گوید من خسته شده‌ام و می‌خواهم خودکشی کنم؛ گویا این قسمت را حذف کرده‌اند.
این کارگردان ادامه داد: نمی‌دانم مدت زمان بخشی که سانسور شده چه قدر است اما این بخشی که مربوط به پدر شهید بود پنج الی شش ثانیه است.
ارباب ضمن بیان اینکه هدفشان در مستند «سلام بر زندگی» این بوده که بیشتر، محسن رضایی را در جمع مردم نشان دهند، درباره‌ی محتوای این مستند، گفت: تصاویری که در فیلم استفاده کردیم، تصاویری است که آقای رضایی در بین مردم حضور دارند و با آنها راجع به مسائل اقتصادی صحبت می‌کنند، قسمت‌هایی از فیلم، ایشان را در بازار و در جمع بازاریان و مردم نشان می‌دهد که درباره‌ی تورم و گرانی با آنها صحبت می‌کند، قسمت‌های دیگری از فیلم هم مردم درباره‌ی اشتغال و بیکاری با ایشان صحبت می‌کنند که پررنگ‌ترین مساله‌ای هم که در مستند مطرح شد همین بحث بیکاری بود.
او افزود: افتتاحیه فیلم با یک سکانس این چنینی شروع می‌شود که یک پدر شهیدی است که به آقای رضایی می‌گوید من رزمنده شما بودم و سالها در جبهه‌ها جنگیدم ولی الان وضعیت من به این شکل است.
کارگردان مستند «سلام بر زندگی» با اشاره به اینکه زمان فیلمبرداری برای این مستند از سفرهای محسن رضایی به شهرهای مختلف و همچنین حضور و صحبت هایی او در بین دانشجویان شروع شد، عنوان کرد: برای ساخت فیلم انتخاباتی آقای رضایی حدود ۲۰ روز الی یک ماه زمان گذاشتیم و در بخش‌ اول به مسائل اقتصادی و دغدغه‌های مردم در حوزه‌ اقتصاد پرداختیم، در بخش دوم راهکارها را از زبان دکتر رضایی بیان کردیم و در بخش سوم که احساس کردیم جامعه اکنون نیاز به یک امید دارد، آمدیم بخش‌هایی را اضافه کردیم مبنی بر اینکه مردم از ایشان خواستند که در صحنه باشند و در حل مشکلات اقتصادی مردم پیش قدم باشند.
ارباب در پایان نیز گفت: و در نهایت فیلم مستند ما با یک پایان‌بندی امیدبخش با احساس نشاط و شادمانی که شعار دکتر هم همین «سلام بر زندگی» است به پایان می‌رسد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، اولین مستند انتخاباتی نامزدها با مستند «سلام بر زندگی» روایت‌گر محسن رضایی در ۲۵ دقیقه شامگاه گذشته ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه از شبک یک سیما پخش شد.
این مستند که به دغدغه‌های اساسی ملت ایران از جمله فقر و مصائب اختصاصی، چالش‌های پیش روی ساحت سیاست در ایران از جمله برخی شکاف‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی و … پرداخته بود در حالی پخش شد که با سانسور چند ثانیه‌ای همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.